Klussen in huis-topic

Mijn vriend heeft een stukje met alabastine muurglad gedaan, hij was er erg negatief over. En iedereen die ik er verder over hoor ook (en daar zitten ook mensen tussen uit de bouw). Je kunt beter knauff gebruiken, is veel beter!

1 like

Ik heb wel eens over spachtelputz behangen met een wat dikker vliesbehang met een beetje structuur erin. Misschien is dat een optie? Je kunt met een staaltje vast al wel voelen of het er doorheen komt.

2 likes

Ik wil graag kleine Solar lampjes ophangen aan de betonnen palen van de schutting in de tuin. Helaas lukt het niet om de gaten diep genoeg te boren. Heeft iemand ervaring met nano tape om kleine lampjes buiten op te hangen?

1 like

@Camem.Bert

Ja, zelf stucen vind ik mezelf echt te beginner voor…
Maar wellicht is juist een toilet daar wel een ‘veilige’ ruimte voor om mee te beginnen.
Oké nog steeds stof tot nadenken maar ga de Albastine links laten liggen!

Behang over spachtelputz zou wel echt een droom scenario zijn, ik zou inderdaad eens een staaltje erop kunnen plakken en kijken wat het doet. “ Pakt” het lijm dan wel goed? @Gradje

2 likes

Iemand tips voor een fijne voorstrijk?

Sigmafix :heart:

1 like

Wij hebben het onder behang gedaan (wel dik en duur kwalitatief behang) met Alabastine muurglad. Is perfect gegaan en geworden!
De rest van het huis hebben we zelf gedaan met rotband en dat is uhhhhhmmm “rustiek” te noemen hahah

1 like

Ik heb daar ook de wc mee gedaan! Ik vond het wel een succes, leuk om eens te proberen. Het werd niet perfect maar zeker goed genoeg om over te behangen.

2 likes

Ja dat ging bij ons echt prima!

2 likes

Sorry lees het nu pas en had het vanochtend al nodig, het is er een van Alabastine geworden.

1 like

Ik ga helemaal stuk, heb net de eerste laag verf erop gerold en het is zo lelijk. Heb op meer plekken dat het heel streperig is? Wat doe ik fout.

Even als voorbeeld

Rechts lijkt wel een heel andere kleur hahaha, had daarnet zo een mini rollertje gedaan, rest met een grote.

Mijn ervaring is dat je alles met dezelfde roller moet doen, heel nat moet werken en niet meer nat op iets wat al droog is.

2 likes

Ok ga ik dat straks doen voor de 2e laag. Thanks.

4 likes

Kans is groot dat t wel wegtrekt als het droog is, dit had ik namelijk laatst ook.

3 likes

Dit is helaas niet gebeurd, maar ik ben nu moed aan het indrinken op het terras en ik heb een andere roller gekocht.

4 likes

Ik heb er prima ervaring mee. Helemaal met 190 grams vliesbehang eroverheen. Daarvoor hoeft het absoluut niet perfect glad te zijn en lijkt uiteindelijk bijna gestuct.

Zelfde voorzelf een dun laagje stucen, en dan dik behang eroverheen. Voor een wc zou ik 't gewoon doen!

5 likes

Ja dit was idd de planning.
Door er met veeeel mensen over gepraat te hebben bood een buurman aan het wel te willen stucen voor een fles wijn, hij heeft z’n hele huis zelf gedaan en vindt het een leuk klusje. :heart_eyes:

Maar allen zeeeer bedankt voor het meedenken.

14 likes

Dankjewel trouwens iedereen die deze klusloser heeft voorzien van voorstrijk/verfadvies :pray: Ik zal niet snel carrière maken als schilder, maar het zit er redelijk oké op.

Verder ben ik echt kotsmisselijk van de zenuwen want na half september de keuken besteld te hebben en nu ruim 8 weken zonder keuken te hebben gezeten komt hij morgen. Hoop zo dat alles goed gaat en het mooi wordt.

21 likes

Ooohh zo spannend! Ben ook zo benieuwd, stuur je foto’s?

4 likes

Zal ik doen! Al wordt de achterwand dus pas ter plekke definitief opgemeten en die moet uit Italië komen haha, dus zal nog wel even duren voor de keuken echt af af is.

8 likes