Ah ja, geeft je de kans om alles in te richten in afwachting.
Ik vond de nieuwe keuken echt het allerleukste moment na onze verhuizing dus ik snap je zenuwen! Ik ben ook heel benieuwd naar de foto’s
Voor degene die een badkamer hebben laten plaatsen: hebben jullie dat volledig door een bedrijf laten doen of hebben jullie zelf materiaal bij elkaar gezocht en dat laten plaatsen? En voor dat laatste: was dat echt een stuk voordeliger?
Ik heb zelf iemand gezocht die de badkamer kon plaatsen en de materialen zelf besteld. Het scheelde echt extreem veel (een paar duizend euro) op een mini badkamer zonder fancy dingen. Het was ook niet veel werk of lastig om alles te bestellen want degene die de badkamer ging plaatsen was ook beschikbaar voor de paar vragen die we hadden. Zou het zeker aanraden als je iemand kan vinden want kan nu achteraf echt niet bedenken wat het is dat zo’n badkamerbedrijf doet dat duizenden euro’s waard is.
Oh noooo, first world problem maar: één van de laminaatplanken in onze keuken is losgeschoten. Als in: je kunt hem heen en weer schuiven, hij is losgekomen van de plank waar hij aan vast ligt aan één kant. Het is op een plek waar we veel lopen en de vloer ligt er al tien jaar (gelegd door de vorige bewoners). We hadden dit in ons oude huis op meerdere plekken. Die vloer hadden we zelf gelegd en we zijn helemaal niet handig. Ik baal hier enorm van want in mijn ervaring is het hek nu van de dam omdat de stabiliteit eruit is. En het huis heeft bijna geen drempels, dus alles ligt aan elkaar vast… Weet iemand hoe we dit het beste kunnen oplossen?
Zie je binnen op deze plekken ook scheuren? Zijn er plekken waar het stucwerk los zit en je kunt zien of de scheuren ook in de onderlaag zitten? Het ziet er heftig uit, maar zou inderdaad best alleen in de stuclaag kunnen zitten en dan is het alleen een kwestie van opnieuw stucen.
Iets anders: heb je gecheckt of het vocht op de buitengevel ook binnen zit (bijvoorbeeld met een vochtmeter)? Bij dit soort woningen zie je ook nog wel eens optrekkend vocht / vochtdoorslag, daar gaat wel een hap van je budget naartoe als dat zo is
Binnen zitten er tegeltjes tegen de muur. Die zien er goed uit maarja je weet dus niet wat er onder zit. Vochtmeter heb ik niet gebruikt. Als het optrekkend vocht of vochtdoorslag is, wat moet er dan aan gedaan worden en hoe duur is dit ongeveer?
Ik zou iemand vragen die bouwtechnische keuringen doet of een bod doen onder voorbehoud.
Bedoel je een bod uitbrengen met als eis dan toch echt de bouwtechnische keuring?
En als het optrekkend vocht of vochtdoorslag is, dan zal je waarschijnlijk de muur moeten injecteren. Wat dat tegenwoordig kost weet ik niet. Ik zou op een woning als deze niet zo snel een bod doen zonder voorbehoud van bouwkundige keuring of zonder iemand mee te nemen die er verstand van heeft, je kunt zoooo veel tegenkomen in zo’n huis
Dat kan, je zou ook zo iemand eerst (betaald of met de belofte ze later in te schakelen) om advies kunnen vragen.
Edit: of lid worden van Eigen Huis en die om advies vragen (als dit om een huis in NL gaat)
Ik zou bij zo’n woning wel voor een bouwtechnische keuring gaan! Wilde je dat sowieso laten doen?
Ik twijfel daarin heel erg. Ik wil het wel, maar niet het risico lopen dat ze daardoor een andere kiezen.
Ik vermoed wel dat er meer eventuele kopers een bouwtechnische keuring willen doen bij zo een woning. Mogelijk kun je vragen in je netwerk of er iemand is die bouwkundig is?
Scheuren in de muur hoeft niet perse heel erg te zijn maar het is wel goed dat iemand die hier verstand van heeft er naar te laten kijken. Voordat je straks zit met een woning die aan het verzakken is bijv.
En mocht de koper je niet willen omdat je een bouwkundige keuring wilt dan lijkt het mij dat dit niet de woning voor je is
Ik snap dat je heel graag een huis wil, maar als ze je bod afwijzen omdat je onder voorbehoud van een bouwkundige keuring wil, dan zou ik sowieso rennen
Jullie hebben me overtuigd. Ga toch echt maar een bod toen met de keuring erbij. Nu maar hopen dat ze ook ja zeggen haha
Heeft iemand ervaring met een keuken opknappen? Ik denk eraan om de keukenkastjes een andere kleur te geven. Er zijn wel spuit/wrap bedrijven maar ik wil het liever zelf doen. Welke materialen/werkwijze raad je aan of af? En de vloer heeft tegels daar zou ik wel iets overheen willen leggen maar kan niet zo goed vinden hoe en wat de manier dan is.
Hier de keukenkastjes (hout) geschilderd, gewoon met een rollertje en verf en dat is verrassend mooi geworden. Goede verf (wijzonol) en een goede kwaliteit roller maakte veel verschil.
Ik kan me niet zo goed voorstellen hoe het er nu uit ziet maar is het een optie om de plank terug op zn plaats te slaan vanaf de muur?
Ik heb ook zelf mijn keukenkastjes geschilderd! Ik heb ze er allemaal afgeschroefd en legde ze op 2 schragen, zodat ik ook goed de hoekjes mee kon pakken. En goede verf: ik had eerst goedkopere gehaald maar die dekte pas na 4 lagen.