Klussen in huis-topic

Ik heb even opgezocht en ik zie dat dit in Nederland voor particulieren niet verplicht is, wat vreemd. In België moet je elektriciteit verplicht gekeurd zijn vanaf je iets wijzigt aan je elektriciteit of om de 25 jaar als ik me niet vergis.

Ik ben bang om nu de kost voor niets te maken en veel moeite te doen voor niets (het is hier niet evident om een elektricien te vinden die kan komen), maar ik ben ook bang om na 14 jaar mijn keuken half te moeten uitbreken omdat iets niet in orde is. Zit echt in dilemma.

Ik zou niet keuren als er geen grote werken worden gedaan aan de kast zelf, dat is vaak wel een dingetje dat ze deze even moeten uitbreiden maar vaak zorgen ze dan ook wel direct voor de keuring.

Woon je in de buurt van een tegelsinhuis-filliaal? Zelf nooit geweest maar enthousiaste verhalen over gehoord.

4 likes

En wie weet moet je dus zoals hierboven ook werd gezegd je meterkast nog uitbreiden met de nieuwe keuken. Ik heb uiteindelijk ook 4 nieuwe groepen erbij gezet, zou zonde zijn als je dan nog een keer moet keuren. (Ik hoefde sowieso niet te keuren, want Nederland, maar kan me voorstellen dat het misschien wel weer moet bij jou als je moet uitbreiden?).

Thanks goeie tips! Ik ga marktplaats nog even afstruinen, wie weet! @Indigo we zijn idd in de loods in Zetten geweest, prima tegels en veel keus dus als ik geen marktplaats mazzeltje heb kopen we ze daar.

3 likes

Goedkoper dan een figuurzaag wordt het niet, maar ik zou daar echt niet het geduld voor hebben. Kan je niet een multi-tool van iemand lenen? Daar heb je er zo een gat mee in met het juiste opzetstukje.

1 like

@anon4775214 ik zou het niet met een figuurzaag doen, dat krijg je nooit mooi recht en kan qua splinters ook nog gevaarlijk zijn voor kat als je op een stukje niet goed genoeg schuurt

2 likes

Een decoupeerzaag anders?

1 like

Als je denkt het vaker te gaan gebruiken, zeker doen. Kan je ook mee schuren.

3 likes

Kun je dit niet bij een bouwmarkt laten doen?
Kan sowieso met “normale” planken. Wie weet ook wel hiermee.

1 like

Hier zou een decoupeerzaag prima voor werken! Ik heb die van de Lidl/Parkside en die is prijs/kwaliteit heel fijn.

2 likes

Het is of olie, of lak. Lak hecht niet op olie en olie hecht niet op lak.
Dus als het nu gelakt is kun je licht opschuren en een nieuw laagje lak doen, of helemaal kaalschuren en dan oliën, maar dat laatste lijkt mij de minder ideale optie.

2 likes

Er bestaat ook lak met een matte finish, zodat het eruit ziet als olie. Online kan je er wel wat over vinden!

2 likes

Weet iemand toevallig hoe dit materiaal heet en/of wat de beste manier is om er iets aan op te hangen? Dit is het “plafond” van mijn balkon en ik wil graag wat hangende plantenbakken ophangen, maar ik vraag me af of het beter is om de schroefhaken er zo in te draaien of pluggen te gebruiken.

Aan mij heb je niets maar ik dacht vroeger altijd dat dit van spinnenpoten was gemaakt

5 likes

Strovezelplaat heet het geloof ik. Ik zou er denk ik gewoon een schroef in draaien, maar ben geen vezelplaatexpert verder.

3 likes

Zoek even op houtwolcement pluggen!

2 likes

Jaaa dit is het, dankjewel!

5 likes

Vet! Heb je ook concrete plannen voor je huis om iets te gaan doen of denk je dat die vanzelf wel komen gedurende je cursus?

Project gallery wall in het trappenhuis gaat beginnen, echter zijn we een beetje huiverig voor het boren na een vervelende ervaring in ons vorige nieuwbouwhuis ( als in; bouwtekening bleek niet helemaal te kloppen en hadden we een heeele natte klus dag zeg maar). Nu wonen we als tweede bewoners weer in een nieuwbouwhuis en weten dat de meesten leidingen van PVC zijn.

Nu weet ik dat je bij de Gamma zo’n scanner kan huren, maar heeft iemand toevallig ervaring met het gebruik hiervan en detecteren van PVC leidingen?

3 likes