Klussen in huis-topic

Vandaag is onze cv ketel gecheckt door een monteur en is een nieuw expansievat aangesloten, maar nu hebben we geen warm water (er komt niks uit de kraan), is dat iets wat we zelf makkelijk kunnen fixen?

1 like

Zit de stekker er in/zo ja geeft ie een foutmelding?

2 likes

Stekker zit erbinnen geen foutmelding. Verwarming doet het ook, alleen warm water niet.

1 like

Wat apart. Het expansievat hoort bij de interne boiler van je cv dus er zal iets fout gegaan zijn! Maar dat dacht je vast zelf ook. Dit is niet een probleem dat ik zelf zou kunnen oplossen.

2 likes

Ok, thanks! Ik ga morgenochtend gelijk bellen!

1 like

Zie je ergens een knopje met een kraantje waar je nog wat mee kan? Sommige ketels hebben een eco-stand die dan ‘s nachts geen water opwarmt bijvoorbeeld, of je kunt de warmwatervoorziening helemaal uitzetten als je het niet gebruikt of op vakantie gaat ofzo.

1 like

Ik schrik me rot, we hebben een offerte ontvangen voor kozijnen etc. Gewoon 7K voor alleen een deur? Wat is er in godsnaam met de markt gebeurt :sob:
Ik heb gewoon geen zin meer om verder te gaan verduurzamen met alle prijzen tegenwoordig… :frowning:

1 like

Dat lijkt me ook nogal overdreven? Ik snap dat de prijzen gestegen zijn, maar 3 jaar geleden waren wij daar €1500 voor kwijt. Nu €5000 voor 2 openslaande garagedeuren (incl montage). Kun je nog extra offertes opvragen om te vergelijken?

2 likes

Ja ik vind het ook echt overdreven! Het is zelfs niet eens de deur die ik echt graag wou (die zou nog duurder zijn…)
We hebben binnenkort nog een partij over de vloer. Dus hopelijk komen zij met een beter bod :frowning:

2 likes

We willen graag ons dak vervangen en extra isoleren. Eindelijk na een miljoen offertes de keuze gemaakt voor isoleren met platen van buitenaf. Maar nu lees ik dat we daar mogelijk ook nog een omgevingsvergunning voor nodig hebben??? Iemand hier ervaring mee?

Dat zou de betreffende aannemer ook moeten weten?
En heb je al gekeken op omgevingsloket.nl? Daar kun je uitzoeken of je er een vergunning voor nodig hebt.

4 likes

Ahhhh ik ben aan het verven en het lukt niet, wordt lelijk, zweet staat op mijn rug ahh

1 like

Misschien trekt het bij als het opdroogt of met nog een laag. Ben je een muur aan het verven en zo ja in welke kleur op een bepaalde kleur?

Ik ging gisteren ff naar de bouwmarkt 10 liter verf halen, heb ik met mn domme kop ral 9016 gekocht ipv ral 9010, tis nu echt heel erg wit :rofl: dus nu maar nog een 10 liter emmer gehaald man man man zonde van die 6 uur schilderen.

2 likes

Vorig jaar waren wij ook €5000 kwijt voor een kunststof voordeur. Hadden het simpelste model.

2 likes

Zo veel maanden later, maar je had me Lithofin-producten aangeraden voor cementtegels te behandelen.
Dus ik plaats tegels, voeg ze en nadien gaan we met dit product erover of moet daar nog iets voor?

3 likes

Ja moet zeggen dat het er nu al beter uit ziet. Gisteren had mijn vriend de eerste laag gedaan (lichtgroen) en nu heb ik net de tweede laag gedaan. Maar ik heb het wel onderschat hoe lastig is.

3 likes

Mijn vriend werkt bij een architect en heb hem even gevraagd, hij zegt daar geen vergunning voor nodig is

2 likes

Zorg dat ze goed gereinigd zijn na het voegen, niet iedere aannemer is hier even proper in. Lithofin heeft hier ook goede producten voor. Als de vloer proper is mag je de vlekstop er gewoon op gieten en verspreiden met iets van een aftrekken, paar uur laten liggen en verluchten, daarna het overtollige product wegnemen als het er nog ligt.

De vlekstop vult de poriën op waardoor deze geen ander vuil meer kunnen opnemen, moet je af en toe opnieuw doen als je dat belangrijk vindt en of het onderhoud moeilijk vind worden. Dat kan je makkelijk zien na behandeling door een druppeltest die niet geabsorbeerd wordt door het product.

2 likes

Oké zal er de cementsluier voor natuursteen ook kopen om zo eerst te reinigen en dan met vlekstop te behandelen.

1 like