Ik ga zo een muur schilderen. Het is maar één muur, maar ik zie altijd zo op tegen de voorbereidingen: alles pakken, afplakken, vloer afdekken, kitten. Dan ben ik er altijd wel klaar mee, haha. Het schilderen zelf is altijd zo gedaan. Benieuwd naar het resultaat!
Ik heb ze ook geschilderd. Even goed ontvetten, dan licht opschuren (ze hoeven alleen maar dof te worden) en weer even schoonmaken voor het stof. Daarna met een hele fijne roller schilderen met speciale houtlak. Ik heb twee laagjes gedaan en dat zit er nu al ruim twee jaar netjes op. Andere handgreepjes maken ook een wereld van verschil!
Wij hebben het ook zelf gedaan! Wij hebben ze gespoten met een verfspuit. Twee lagen primer en twee lagen lak, erg blij mee. Schijnbaar is een satin finish het meest vergevingsgezind dus daar hebben we voor gekozen.
@Willem en @piepeloi dank! We hebben dit inderdaad gedaan (de constructie is net iets anders maar wel vergelijkbaar) en het ligt voor nu weer even goed.
Ik heb de keuken van onze camper geverfd (en de rest van de camper). En heb daar ook een speciale verfspuit voor gebruikt met kwalitatief goede verf die geschikt is voor zo’n klus van Sigma. Dat werkt echt heel snel en het wordt supermooie met spuiten.
Ik heb geschilderd met primer+verf van Sigma en rollers. Is super mooi geworden en was heel makkelijk om te doen. Deze blog ervoor gevolgd: Stappenplan keukenkastjes verven en het resultaat van onze keuken make-over - Styled by Sabine
Ik heb de badkamer nu drie keer gedaan in mijn leven en het goedkoopste is zelf materiaal bestellen en het laten plaatsen door een aannemer.
Nog goedkoper is zelf een losse loodgieter, tegelzetter, kitter e.d. inschakelen trouwens maar dan moet je wel precies weten wat er moet gebeuren. Het kost ook veel extra tijd i.v.m. planningen die niet op elkaar aansluiten. Bij een goede aannemer heb je daar minder last van omdat die weer een vaste kring mensen heeft.
Bij echte badkamerspeciaalzaken (zonder prijskaartjes op de artikelen) word je enorm genaaid. Vaak dure prijzen voor B-merk. Die kunnen wel veel zorgen uit handen nemen en het voordeel is wel dat je een keer betaalt en nergens meer omkijken naar hebt. Then again: dat gemak heb je bij een aannemer ook.
Ga je voor zelf losse spullen uitzoeken dan kun je het best naar H2O (of de Hornbach/Gamma e.d.) en daar rustig uit te zoeken wat bij je smaak en budget past. Denk ook aan winkels die restpartijen verkopen, en marktplaats natuurlijk!
Ik wil een nieuwe keuken kopen. Mijn elektriciteit is gekeurd in 2012, de keuring is geldig tot 2037. Ik vraag me af of ik nu beter alles opnieuw laat keuren voor ik mijn keuken koop, of dat ik wel nog ‘goed’ zit?
De keuken is een keuken op maat, geen standaard Ikea keuken.
Iemand nog goede tips voor het uitzoeken van tegels in de badkamer? We zitten al tijden met een prima uitziende maar niet-functionerende badkamer. Na 5 loodgieters/aannemers die zijn komen kijken is de conclusie dat hij er echt helemaal uit moet.
Niet onverwacht maar ook geen kosten waar we krap 2 jaar na een mega verbouwing rekening mee hadden gehouden dus het moet een beetje op een budget. De aannemer kost ons totale begrote budget dus al het sanitair en tegels probeer ik goedkoop bij elkaar te sprokkelen. Ik was lekker rustig aan het zoeken maar nu kan hij ineens over 3 weken starten dus slaat de stress toe .
Ik heb een halfvrijstaand wit bad gekocht, een wit badkamermeubel en kast (was een hele goede deal via BVA anders had ik denk ik andere kleur gekozen). De kranen die we hebben gekocht zijn chroom en een beetje klassiek afgerond.
Nu zijn we nog op zoek naar tegels en we komen er niet uit. Via Pinterest kom ik uit op handvorm tegeltjes maar ik twijfel ineens of het niet te druk wordt en over de kleur.
We wonen in een jaren ‘20 huis en onze stijl is klassiek/landelijk. Qua badkamer wil ik niet al te saai maar ik wil ook niet over 5 jaar denken wat bezielde me.
Iemand inspiratie? Of waar hebben jullie naar gekeken bij het uitzoeken van de badkamer? We zijn in een paar winkels geweest maar we werden nergens echt warm van en de tijd dringt nu ineens.
Mijn moeder had een geweldig goede deal van handgevormde tegeltjes (langwerpig) bij de Sanidump. Ik denk dat die handgevormde tegeltjes wel jullie badkamer een sfeer geven die goed bij jullie past. Bij een badkamer hoef je niet zo voorzichtig zijn met kleuren vind ik altijd. Misschien kun je via marktplaats een bijzonder tegeltje op de kop tikken die je als focus in je badkamer gebruikt op 1 wand?
Ik heb ooit van een interieur ontwerper geleerd om te kijken of je 3 soorten tegels kunt gebruiken. Als je kiest voor alles 1 kleur dat je dan 3 verschillende formaten kiest en dmv patroon variatie aanbrengt. Of dat je vloer/wand en 1 focustegel kiest. Of juist de focus op de vloer legt, en rust op de wand. Juist de variatie levert een mooi beeld op. Succes!
Ik heb even opgezocht en ik zie dat dit in Nederland voor particulieren niet verplicht is, wat vreemd. In België moet je elektriciteit verplicht gekeurd zijn vanaf je iets wijzigt aan je elektriciteit of om de 25 jaar als ik me niet vergis.
Ik ben bang om nu de kost voor niets te maken en veel moeite te doen voor niets (het is hier niet evident om een elektricien te vinden die kan komen), maar ik ben ook bang om na 14 jaar mijn keuken half te moeten uitbreken omdat iets niet in orde is. Zit echt in dilemma.
Ik zou niet keuren als er geen grote werken worden gedaan aan de kast zelf, dat is vaak wel een dingetje dat ze deze even moeten uitbreiden maar vaak zorgen ze dan ook wel direct voor de keuring.
Woon je in de buurt van een tegelsinhuis-filliaal? Zelf nooit geweest maar enthousiaste verhalen over gehoord.
En wie weet moet je dus zoals hierboven ook werd gezegd je meterkast nog uitbreiden met de nieuwe keuken. Ik heb uiteindelijk ook 4 nieuwe groepen erbij gezet, zou zonde zijn als je dan nog een keer moet keuren. (Ik hoefde sowieso niet te keuren, want Nederland, maar kan me voorstellen dat het misschien wel weer moet bij jou als je moet uitbreiden?).
Thanks goeie tips! Ik ga marktplaats nog even afstruinen, wie weet! @Indigo we zijn idd in de loods in Zetten geweest, prima tegels en veel keus dus als ik geen marktplaats mazzeltje heb kopen we ze daar.
Goedkoper dan een figuurzaag wordt het niet, maar ik zou daar echt niet het geduld voor hebben. Kan je niet een multi-tool van iemand lenen? Daar heb je er zo een gat mee in met het juiste opzetstukje.
@anon4775214 ik zou het niet met een figuurzaag doen, dat krijg je nooit mooi recht en kan qua splinters ook nog gevaarlijk zijn voor kat als je op een stukje niet goed genoeg schuurt
Een decoupeerzaag anders?
Als je denkt het vaker te gaan gebruiken, zeker doen. Kan je ook mee schuren.
Kun je dit niet bij een bouwmarkt laten doen?
Kan sowieso met “normale” planken. Wie weet ook wel hiermee.