Hier zou een decoupeerzaag prima voor werken! Ik heb die van de Lidl/Parkside en die is prijs/kwaliteit heel fijn.
Het is of olie, of lak. Lak hecht niet op olie en olie hecht niet op lak.
Dus als het nu gelakt is kun je licht opschuren en een nieuw laagje lak doen, of helemaal kaalschuren en dan oliën, maar dat laatste lijkt mij de minder ideale optie.
Er bestaat ook lak met een matte finish, zodat het eruit ziet als olie. Online kan je er wel wat over vinden!
Weet iemand toevallig hoe dit materiaal heet en/of wat de beste manier is om er iets aan op te hangen? Dit is het “plafond” van mijn balkon en ik wil graag wat hangende plantenbakken ophangen, maar ik vraag me af of het beter is om de schroefhaken er zo in te draaien of pluggen te gebruiken.
Aan mij heb je niets maar ik dacht vroeger altijd dat dit van spinnenpoten was gemaakt
Strovezelplaat heet het geloof ik. Ik zou er denk ik gewoon een schroef in draaien, maar ben geen vezelplaatexpert verder.
Zoek even op houtwolcement pluggen!
Jaaa dit is het, dankjewel!
Vet! Heb je ook concrete plannen voor je huis om iets te gaan doen of denk je dat die vanzelf wel komen gedurende je cursus?
Project gallery wall in het trappenhuis gaat beginnen, echter zijn we een beetje huiverig voor het boren na een vervelende ervaring in ons vorige nieuwbouwhuis ( als in; bouwtekening bleek niet helemaal te kloppen en hadden we een heeele natte klus dag zeg maar). Nu wonen we als tweede bewoners weer in een nieuwbouwhuis en weten dat de meesten leidingen van PVC zijn.
Nu weet ik dat je bij de Gamma zo’n scanner kan huren, maar heeft iemand toevallig ervaring met het gebruik hiervan en detecteren van PVC leidingen?
Zou dat even navragen bij de gamma, ligt nogal aan je leidingzoeker
Vandaag is onze cv ketel gecheckt door een monteur en is een nieuw expansievat aangesloten, maar nu hebben we geen warm water (er komt niks uit de kraan), is dat iets wat we zelf makkelijk kunnen fixen?
Zit de stekker er in/zo ja geeft ie een foutmelding?
Stekker zit erbinnen geen foutmelding. Verwarming doet het ook, alleen warm water niet.
Wat apart. Het expansievat hoort bij de interne boiler van je cv dus er zal iets fout gegaan zijn! Maar dat dacht je vast zelf ook. Dit is niet een probleem dat ik zelf zou kunnen oplossen.
Ok, thanks! Ik ga morgenochtend gelijk bellen!
Zie je ergens een knopje met een kraantje waar je nog wat mee kan? Sommige ketels hebben een eco-stand die dan ‘s nachts geen water opwarmt bijvoorbeeld, of je kunt de warmwatervoorziening helemaal uitzetten als je het niet gebruikt of op vakantie gaat ofzo.
Ik schrik me rot, we hebben een offerte ontvangen voor kozijnen etc. Gewoon 7K voor alleen een deur? Wat is er in godsnaam met de markt gebeurt
Ik heb gewoon geen zin meer om verder te gaan verduurzamen met alle prijzen tegenwoordig…
Dat lijkt me ook nogal overdreven? Ik snap dat de prijzen gestegen zijn, maar 3 jaar geleden waren wij daar €1500 voor kwijt. Nu €5000 voor 2 openslaande garagedeuren (incl montage). Kun je nog extra offertes opvragen om te vergelijken?
Ja ik vind het ook echt overdreven! Het is zelfs niet eens de deur die ik echt graag wou (die zou nog duurder zijn…)
We hebben binnenkort nog een partij over de vloer. Dus hopelijk komen zij met een beter bod