Klussen in huis-topic

veel succes! niet panikeren als het glanzend lijkt bij applicatie, dat trekt mooi weg als het opdroogt

1 like

Ik stuur je een foto van het resultaat.

1 like

Ja, ging heel gemakkelijk want je kon de stroken zo los trekken.

2 likes

Oh nee, was er zo uit. Wat wil je er overheen leggen? Wij hebben laminaat gelegd en daarvoor was het glad genoeg.

Niet met een pvc vloer maar wel verlijmde vloerbedekking die niet los wilde (edit: grotendeels op houten vloer en trap). Wat werkte was met een soort brandertje de lijm verwarmen en met een verfkrabber kwam de lijm goed los en kreeg ik alles eraf. Was achteraf gezien niet heel gezond om er boven te hangen dus zou wel even een goed mondkapje dragen.

2 likes

Dat zou ik wel aandurven, wellicht dat er wat lijm achter blijft maar dat kan met egaliseren wel opgelost worden lijkt me.

2 likes

Inmiddels beide trappen gerenoveerd!
De trap naar zolder was meer gedoe want een open trap. Dat was met verven wel een dingetje.

Wel tevreden met het resultaat. Het ziet er weer netjes uit

4 likes

Onze open trap in de woonkamer heeft ook alweer een likje verf nodig. Ben alleen mega onhandig, maar ja de laatste keer kostte het ons zo een 600 euro en dat zal nu alleen maar meer zijn. Wat vond je het lastigste?

De stukken waar ik te kort voor was heb me in wat rare houdingen gezet om erbij te kunnen (bovenste trede onderkant haalde ik niet maar partner is langer dus die redde het wel).
Een ladder op overloop zetten vond ik beetje eng.
Als je gewoon ladder kan plaatsen beneden is het stuk eenvoudiger.
Verven zelf vind ik niet veel anders dan een muur, alleen letten op dat je geen druppels krijgt.

1 like

Ik ben biiiiiijjjjjna klaar met de verbouwing en pff het was echt intens. Ik werk gewoon fulltime dus elke mogelijke vrije uur ook nog klussen vond ik echt intens. Morgen nog wat stucwerk, maandag afmonteren van elektra en dan eind juni mn keuken erin en de dag erna verhuizen lol hopelijk lukt het.

En gisteren kreeg ik dus purschuim op mn hand (of ja ik probeerde het natte purschuim op te rapen) en omg dat krijg je er dus helemaal niet meer vanaf :flushed::flushed::flushed: behalve pulken dus ben uren bezig geweest :rofl:

6 likes

Heeft iemand enig idee van hoe zo’n scharnier heet/welke zoekterm ik moet hebben? Komen er niet uit en de bouwmarkt hier wist voor zover mogelijk nog minder :smiling_face_with_tear:

Heeft iemand tips hoe je in een ikea billy kast dit zilveren dopje/ding het beste kan wegwerken? Ik ga de gaten vullen met houtvuller, maar kan je dat ook hierover smeren of is aanstippen met verf handiger?

2 likes

Ikea heeft hier stickertjes voor geloof ik! Kun je denk ik wel krijgen bij die onderdelenbalie aan de service kant zegmaar

3 likes

Ooo daar heb ik niet eens aan gedacht, ik ga even zoeken op de website

1 like

En voor die kleine gaatjes speciale dopjes!

Bekijk deze VARIERA van IKEA

Hier heb je wat meer informatie:

Afdekplaatje, wit

2 likes

Ik kreeg deze dopjes dus met geen mogelijkheid in mijn Platsa kast? Dus ik weet niet of ze zomaar op alle gaatjes passen. Beetje jammer want had er echt 300 gekocht.

PLATSA heeft kleinere gaatjes! Officieel zijn die afdekplaatjes voor de keukenafdeling maar ze passen ook op PAX kasten. Ook voor de BILLY zijn ze te groot denk ik (als ik even snel naar m’n eigen kast kijk).

Dat verklaart een hoop! Had ergens verwacht dat t formaat van een gaatje wel vrij universeel zou zijn.

2 likes

Ik wil graag een stenen muur in onze tuin wit verven. Heeft iemand hier dit al eens gedaan? En werd het makkelijk netjes?

Ik heb een stenen muur lichtblauw geverfd. Heb het wel helemaal met een blokkwast gedaan, met roller pakte het niet goed in alle oneffenheden. Gelukkig wel maar 1 laag nodig gehad omdat ik erg nauwkeurig en met dikke laag gewerkt heb.
Ik ben blij met t resultaat.

Het is wel een muur die in principe droog blijft (overkapping tegenaan gebouwd) dus kan weinig zeggen over wat de verf doet bij regen etc

2 likes