Klussen in huis-topic

Dankje! Bij ons gaat het ooo om een deels overkapte muur. Die blokkwast klinkt goed, onze stenen zijn voor mijn gevoel ook zo enorm ruw dat ik me al afvroeg hoe een roller alles zou pakken.

Heb je ook speciale matte verf gekozen oid?

1 like

Wij hadden betonverf van Gamma eigen merk, geschikt voor binnen en buiten. Die is wel mat dacht ik. Kan je wel een foto in pb sturen hoe t geworden is, als je wilt.

1 like

Juist iemand langsgeweest om te kijken hoe en wat voor het vernieuwen van mijn stukje plat dak en een nieuwe dakgoot. Dat wordt een kostelijke affaire :see_no_evil: (ik had het op zich ook niet anders verwacht).

1 like

Ja heel graag, ben ook erg benieuwd naar lichtblauw ook, misschien ook wel een optie voor ons

2 likes

Oh dat hebben wij hier ook pas laten doen. Fijn dat alles weer op orde is maar wat een geld voor een dak waar ik nooit naar kijk haha

1 like

Ja, mijn plat dak is boven een stuk dat ik amper gebruik :sweat_smile:. Maar goed, het is er aan het rotten en schimmelen, dus wel echt nodig. En normaal gezien ben ik er dan ook echt vele decennia goed mee (hangt helaas nog wel een beetje af van het stuk dak van de buren).

1 like

Heeft iemand van jullie wel eens zelf een muurtje gesloopt en (op een andere plek in de kamer) gebouwd?
Ik twijfel een beetje of het een mission impossible is of dat ik het wel kan :sweat_smile:

2 likes

Ja! Was niet moeilijk maar het ligt er inderdaad aan wat voor muur het is, en wat @Bunnyslippers zegt (of er niet te veel doorheen loopt), en wat voor muurtje er weer terug moet komen
(Ik zou zelf altijd een frame maken zodat je kan isoleren, gasbeton isoleert qua geluid erg weinig)

1 like

Heeft iemand hier toevallig ervaring met lakwerk dat op terpentine basis is geverfd, over te geven met verf op waterbasis?

Ik heb de puf niet om alles goed kaal te schuren ivm gezondheid, maar zou het eventueel ook met een primer kunnen zodat het beter hecht? En welke primer zou dan goed zijn?

En hebben mensen nog aan of juist afraders wat betreft welk merk verf?

Of is het onbegonnen werk en kan ik er beter weer alkyd verf op doen? Het soort verf staat me tegen en dat het verkleurd op plekken waar geen of weinig licht bijkomt wil ik eigenlijk ook vanaf.

4 likes

Is het binnen of buiten?

1 like

Dat kan prima, je moet het wel opschuren zodat het goed hecht, maar helemaal kaal hoeft niet.

2 likes

Oh ja goeie, dat wou ik er nog bij zetten. Het is voor binnen.

Ah oké, kan dat ook zonder primer of is een primer nog beter voor de hechting?

2 likes

Weten iemand aan wat voor bedragen ik moet denken als ik een schilder wil inhuren om de buitenkant van mijn huis te laten schilderen? Ik heb helaas niemand is mijn omgeving die dit laat doen dus ik heb geen idee wat een beetje reëel is qua kosten. Het gaat om twee deuren en in het totaal om vier ramen op de begane grond en eerste verdieping.

1 like

Mijn broertje heeft het laatst laten doen en die kreeg offertes variërend van 900 tot 3000 euro, haha. Hij had wel iets meer ramen geloof ik. Kortom, ik zou bij veel verschillende partijen offertes opvragen want het kan echt heel veel schelen.

1 like

Dit valt me alles mee. Ik had me echt mentaal
voorbereid op bedragen rond de 10.000. Ik heb inderdaad meerdere offertes opgevraagd maar een beetje voorbereiding met wat een beetje reeel is kan geen kwaad.

1 like

Wij hebben afgelopen jaar de gevel en alle kozijnen laten verven van een relatief klein huis. Wij waren rond de 3500 kwijt. Het is wel mooi gedaan en gaatjes zijn opgevuld, dus check dat ook even als je offertes opvraagt.

2 likes

Ik wil mijn houten vlondertegels op het balkon opfrissen. Om de grijze gloed weg te halen wil ik ze schuren, maar hoe gaat dat het beste, want met alleen wat schuurpapier schiet ik niet echt op… ik zag een soort schuur spons voor hout bij gamma. Werkt dat echt?

1 like

Oh ik heb eem offerte van bijna 5000, tussenwoning. Wel schuurdeur en poortdeur ook gevraagd.

Ik vond t veel geld, offerte is nu 2 weken oud.

2 likes

Ja dat werkt wel, maar het is hoogstens handiger dan gewoon schuurpapier, niet echt sneller.
Enige wat sowieso sneller is is een schuurmachine.

3 likes