Klussen in huis-topic

Wij hebben vorig jaar ons 25-jaar oude dubbelglas vervangen voor hr++ en merken veel verschil, zowel qua warmteverlies in de winter als opwarmen in de zomer. Op de kamer met de meeste zon hebben we hr++ met een speciaal filter erin, ik heb de indruk dat dat ook verschil maakt.

Edit: wellicht weet je al van de subsidiemogelijkheden om je huis te verduurzamen via rvo ISDE maatregelen. Als je tenminste 8 m2 ramen vervangt kom je in aanmerking voor subsidie.

3 likes

Wij hebben oud dubbelglas en daar komt echt veel kou vanaf in de winter, dus dat gaan we binnenkort vervangen.

1 like

Bedankt voor jullie antwoorden! Fijn om te horen dat het verschil in de praktijk wel voelbaar is!

@Krekel yes uiteraard willen we gebruik maken van de subsidie😊

Heeft er hier iemand wel eens een zandcement dekvloer laten storten? We hebben een huis gekocht waar de oude dekvloer totaal verpulverd is en eruit moet. Het bedrijf dat onze vloer legt, heeft maar één bedrijf dat ze kennen en dat bedrijf heeft geen tijd. Nu hebben we via Werkspot iemand gevonden die het kan doen maar ik vind het vooral spannend dat het goed moet gebeuren.
Als je ervaring mee hebt, waar moet je allemaal aan denken? Heb je tips over de wijze waarop etc? We laten er sneldroger doorheen mengen maar verder hebben wij 0,0 verstand van dekvloeren en dergelijke…

Ik zou dit eigenlijk niet via Werkspot doen, er is een reden waarom die mensen tijd hebben en het is niet omdat ze zo goed zijn is mijn ervaring. Als je constructievloer er echt uit moet zou je ook naar een broodjes vloer kunnen kijken, dan heb je t meteen beter geïsoleerd. Weet niet of dat qua kosten vergelijkbaar is tho
Zou vooral wat verschillende offertes opvragen en uitvragen wat ieders aanpak is en wat voor soort materiaal er wordt gebruikt

1 like

Wat voor afwerk vloer wordt er daarna op gelegd?
Ik zou niet voor iemand van werkspot gaan eerlijk gezegd. Je dekvloer wil je wel echt goed en vlak hebben.
Kent dat bedrijf dat geen tijd heeft misschien nog iemand? Vaak kennen de meesten elkaar wel.

1 like

Ligt er toch heel erg aan wat voor verbouwing?
Ik vind 2500 geen gekke prijs! Wij hebben 2000 betaald voor een relatief kleine verbouwing

1 like

Ligt er inderdaad heel erg aan wat je wilt, en wat de constructeur allemaal moet berekenen. Voor alleen een statische berekening vind ik het veel klinken, maar als bijv. ook de fundering berekend moet worden dan wordt het al een ander verhaal. Dan heb je misschien ook met sonderen te maken. Moet de constructeur langs komen om een opname te doen? Dan is het sowieso een duur geintje.

1 tip: kijk goed wat bij de offerte in zit en vooral wat niet. Soms lijkt het heel goedkoop maar dan zijn dingen uitgesloten die wel nodig zijn, dan krijg je meerwerk en dat gaat vaak in de papieren lopen.

1 like

Ik ben de achtergevel aan het verven en het wordt echt zo mooi! Blijf wel een hekel hebben aan afplakken…

2 likes

Afplakken vind ik ook echt een rot klus.

2 likes

Onze zonnepanelen geven storing en doen het dus niet. We hebben contact geprobeerd te krijgen met het bedrijf dat de zonnepanelen heeft geplaatst (tijdens de bouw) maar geen contact te krijgen. Garantie is ook al verlopen. Nu zie ik door de bomen het bos niet… weet iemand een goede monteur om zonnepanelen te checken/repareren? Omgeving zuid Holland

2 likes

Ik heb dus een heel leuke speelse kledingkast van hout gekocht op Marktplaats en deze wil ik beschilderen met een leuk patroon, denk aan bloemen/vlinders, iets in die richting. Ik dacht eraan primaire kleuren te kopen en daarna mengen, maar is er ook een goedkopere optie? Het moet, denk ik, verf zijn voor houten meubels. Alvast bedankt voor jullie tips😀

2 likes

@Nysmn jij kan dit ook!

17 likes

Zeker verf voor houten meubels! En misschien is een verschil tussen zijdeglans en hoogglans ook nog mooi?
Je kan testers kopen van wat kleuren bij de bouwmarkt. Ik denk dat je kleuren anders gaan tegenvallen met zelf mengen

2 likes

Heel leuk! Ben benieuwd naar de rest

2 likes

Heeft iemand hier weleens radiatorkranen vervangen voor thermostatische kranen?

Ik dacht na (heel) wat internetresearch dat wel “even” zelf te kunnen doen, maar nu loop ik toch vast. Ik heb twee merken rechte thermostatische kranen gekocht. Ze zijn beide een stuk(je) korter dan de oude kraan. Hoe is dit op te lossen?

Daarnaast vraag ik me af of ik die bocht moet vervangen. Ik vermoed van wel, want ik heb het idee dat die moer niet helemaal lekker op het schroefdraad van de nieuwe kranen past.

Ik heb ook maar een profiel aangemaakt op klusidee… omdat ik geen handige klussers in m’n omgeving heb waar ik bij kan aankloppen.

2 likes

Uit hele onverwachte hoek (een bijna scharrel van 2 jaar geleden) krijg ik toch hulp over twee weken. Dus ik ga alles morgen netjes dichtmaken en hopen dat niets lekt :sweat_smile:.

Is dit nou unsuccessful adulting/klussen of niet? :grin:

5 likes

Ik vind het wel successful, stoer dat je het gewoon zelf probeert!

1 like

Ja of dom, daar verschillen de meningen over. Ach, we hebben er in ieder geval weer van geleerd dat als iets in theorie logisch moet zijn, dit in de praktijk niet is.

1 like

@Mandarijntje bij warmteservice vestigingen hebben ze ook veel kennis en onderdelen voor dit soort dingen, daar kan je als particulier ook binnenlopen. Misschien ook nog een idee (of voor iemand anders handig om te weten)

2 likes