Klussen in huis-topic

Ik ben geen expert, maar Ik heb het zelf door omstandigheden paar weken later gedaan en dat ging prima

1 like

Sowieso aluminium, geen pvc! Ik vind pvc zo cheap eruit zien en verslijt ook veel sneller. (Al zal je daar waarschijnlijk ook wel kwaliteitsverschillen in hebben.)

1 like

Misschien een stomme vraag maar als je gaten wil boren voor handvaten op een kleding kast (pax in dit geval) doe je dat voordat ze hangen of eerst hangen+ stellen en dan gaatje boren?

1 like

Ik heb ze geboord toen ze hingen en netjes gesteld waren.

4 likes

Als je het voor het afhangen en stellen doet, heb je kans dat ze niet helemaal gelijk hangen. Daar zou mijn ocd hoofd niet goed tegen kunnen!

2 likes

Ja precies, daar was ik bang voor. Is de eerste keer dat ik het doe maar wil het wel meteen goed doen. Dankjewel in ieder geval!

2 likes

Heeft iemand ervaring met een bedrijf dat parket opschuurt en behandelt met skyltlak in omgeving Amsterdam, Zaandam, Haarlem? Ik wil wat offertes opvragen, maar ben ook benieuwd naar wat persoonlijke ervaringen.

Ervaring met een bedrijf of met skylt? Ik heb een vloer met skylt (en een tafel en deuren en diversen meubels) en het is geweldig.

2 likes

Is deze tape goed om strakke lijnen mee te krijgen of is die frogtape wel echt het geld waard?

Frogtape!! Ik vond deze helemaal niet fijn. Liet gauw los, plakte niet goed. Dus zeker het geld waard.

4 likes

Ja frogtape is het wel echt waard vond ik, de keren dat ik een andere had ergerde ik me gelijk

2 likes

Ik vind deze wel fijn. Zelfs mn ‘snob’ mede klusser. Die wilt alleen beste van beste steeds. Doe wel eerst trucje met andere verf op randje.

Een kozijn was echt heel lelijk geverfd. Verven hielp niet. Dus dacht met afbijt is het er zo af. Maar niet dus. Wat een kutklus. Ook nog mega groot raam. :smiling_face_with_tear:

Die afbijt geur zit ook echt in mn neus.

5 likes

Ik heb met dit tape een hele mooie strakke lambrisering geschilderd, dus dat kan zeker! Zonder trucjes qua witte verf, alleen door de tape heel goed aan te duwen.

2 likes

Met frogtape krijg je strakkere lijnen maar deze is weer wat geschikter voor gevoelige ondergronden zodat je niet je halve stucwerk van de muur trekt.

1 like

Heeft iemand ervaring met plakplinten vastkitten aan de vloer? Als de vloer er op een gegeven moment uit moet, kun je de plinten dan makkelijk lostrekken zonder de vloerplanken te beschadigen? Ik erger me echt aan sommige losse plinten tijdens het stofzuigen

1 like

Als je ze echt polymaxt, dan krijg je dat niet netjes los. Je kan beter een nieuw stripje dubbelzijdig tape onder je plint plakken. Die wordt na een tijdje een beetje viezig van stof dat er tussen komt en laat dan soms los, maar het is minder beschadigingsgevoelig dan kit.

2 likes

Daar had ik nog niet aan gedacht. Misschien eerst dat proberen en als het niet werkt, kan ik altijd nog iets van plintenkit proberen

Hoe groot is de kans dat de vloer ooit hergebruikt wordt? En als hij hergebruikt wordt, hoe groot is de kans dat de planken niet op maat gezaagd hoeven te worden en dus de randjes, waar nu de plakplinten op zitten, er toch afgezaagd worden? Ik zou het gewoon kitten hoor, met plakstrip ls gaat het geheid opnieuw los.

Ik ben sowieso geen fan van badkamers beneden. Zeker als je het hele huis door moet om bvb naar de wc te gaan. Ik zou badkamer naar boven verplaatsen en beneden een wc maken, desnoods met je wasmachine en zo bij.
Als jullie het huis willen dan zou ik een paar aannemers uit de buurt contacteren en de situatie uitleggen, met de vraag of ze redelijk snel een offerte kunnen maken.

10 likes

Heb je ook een plattegrond van de benedenverdieping? Zit er in de hal geen toilet?

Ik zou ook de badkamer naar boven doen.

1 like