Klussen in huis-topic

Ik wil een kastje verven (een simpel wit ikea kastje) en ben nu aan het schuren maar wanneer weet je eigenlijk of het genoeg is? Haha ik ben ook zo niet handig en hoop dat het lukt :smiling_face_with_tear:

2 likes

Hoeft niet zoveel (of vooral diep) te schuren. Het gaat om het opruwen van het vlak. Dan kan de verf beter hechten. Op een glad vlak is dat moeilijker. Om de verf te helpen kun je na het licht opschuren een primer gebruiken. Die heeft een betere hechting dan verf en dan kan de verf zich daaraan hechten. Succes!

3 likes

Ja ik heb inderdaad ook een primer gehaald! Bedankt voor je reactie!

1 like

We willen nieuwe dakkapellen, omdat de huidige te klein zijn en we willen alles goed isoleren, dus ook beter glas. We wonen in een jaren 30 woning en alle kozijnen zijn van hout, ook de huidige dakkapellen. Nu hadden we gedacht kunststof dakkapellen te nemen, vanwege minder onderhoud, meer aanbieders enzo. En dacht, op het dak zie je minder snel of het kunststof is of hout. Maar opeens begin ik heel erg te twijfelen. Wat zouden jullie doen en waarom?

• Hout
  • Kunststof

0 stemmers

Wij hebben ook overal hout, maar de nieuwe dakkapel is kunststof (keralit). We hebben een rondje door de buurt gedaan en je ziet inderdaad niet veel van buitenaf dat het kunststof is, zit zo ver bovenin. Van binnen zie je het natuurlijk wel goed dat het geen hout is! Maar vind ik zelf niet storend, en je kan ook zelf de kleur kiezen.

2 likes

Team houten kozijnen hier, maar zou zelf ook voor een mooi kunststof kozijn gaan bij een dakkapel. No way dat ik zelf die ladder op ga om het te schilderen. :joy:

5 likes

Tean kunstof. Geen onderhoud.
Het was wel een rot bedrijf maar wat ze uiteindelijk leverde is is wel mooi. Ook met zo’n houtnerf en ziet er als hout uit.

Echt niet dat ik alles ga verven etc.

1 like

Weet iemand of er ook een maximum zit hoe lang je tussen voorstrijken en verven/behangen kan laten? Kan er niks over vinden. Dus de voorstrijk moet minimaal 8 uur drogen staat op de verpakking maar ik twijfel of het dan beter is om direct na die uren (of de dag erna) te verven of dat dat ook na een week of twee weken kan.

Ik ben geen expert, maar Ik heb het zelf door omstandigheden paar weken later gedaan en dat ging prima

1 like

Sowieso aluminium, geen pvc! Ik vind pvc zo cheap eruit zien en verslijt ook veel sneller. (Al zal je daar waarschijnlijk ook wel kwaliteitsverschillen in hebben.)

1 like

Misschien een stomme vraag maar als je gaten wil boren voor handvaten op een kleding kast (pax in dit geval) doe je dat voordat ze hangen of eerst hangen+ stellen en dan gaatje boren?

1 like

Ik heb ze geboord toen ze hingen en netjes gesteld waren.

4 likes

Als je het voor het afhangen en stellen doet, heb je kans dat ze niet helemaal gelijk hangen. Daar zou mijn ocd hoofd niet goed tegen kunnen!

2 likes

Ja precies, daar was ik bang voor. Is de eerste keer dat ik het doe maar wil het wel meteen goed doen. Dankjewel in ieder geval!

2 likes

Heeft iemand ervaring met een bedrijf dat parket opschuurt en behandelt met skyltlak in omgeving Amsterdam, Zaandam, Haarlem? Ik wil wat offertes opvragen, maar ben ook benieuwd naar wat persoonlijke ervaringen.

Ervaring met een bedrijf of met skylt? Ik heb een vloer met skylt (en een tafel en deuren en diversen meubels) en het is geweldig.

2 likes

Is deze tape goed om strakke lijnen mee te krijgen of is die frogtape wel echt het geld waard?

Frogtape!! Ik vond deze helemaal niet fijn. Liet gauw los, plakte niet goed. Dus zeker het geld waard.

4 likes

Ja frogtape is het wel echt waard vond ik, de keren dat ik een andere had ergerde ik me gelijk

2 likes

Ik vind deze wel fijn. Zelfs mn ‘snob’ mede klusser. Die wilt alleen beste van beste steeds. Doe wel eerst trucje met andere verf op randje.

Een kozijn was echt heel lelijk geverfd. Verven hielp niet. Dus dacht met afbijt is het er zo af. Maar niet dus. Wat een kutklus. Ook nog mega groot raam. :smiling_face_with_tear:

Die afbijt geur zit ook echt in mn neus.

5 likes