Kunnen de tegels rond het raam opnieuw geplaatst worden?
Ik denk dat nieuwe tegels er omheen het mooiste is, maar da’s wel een klus, omdat ze dan rond gezaagd moeten worden. Of: een spiegel vinden in dezelfde afmeting, spiegel eruit slaan en de lijst om je raam heen kitten
En mozaiek tegeltjes? Die zijn zo klein dat er niet gezaagd hoeft te worden
Edit sorry ik zag het verkeerd, dacht dat het om de binnenkant ging
Jeetje ik snap dat je hier van baalt. Wij hadden een hele slechte tegelzetter die de nisjes in de badkamer zo had afgewerkt. We hebben uiteindelijk door een natuursteenbewerker een inzet laten maken die er over heen viel. Maar waarschijnlijk kan dat niet met die ronde vorm.
Ik wil een muur in de logeerkamer verven. Deze is nu fel turqoois (echt heel fel) en het moet licht lila worden. Is het dan handiger om eerst met wit verf 1 laag te doen, of niet nodig?
Heeft iemand ervaring met splendids met een speciale coating voor zonwering (bijv voor je ramen in dakkapel). Werkt dit goed, blijft het beter koel binnen
Vervolgvraag.
Offerte ontvangen voor kunststof dakkapel 3,5m breed (houtnerf, onderhoudsvrij) en dakopbouw zelfde breedte maar dieper dus. Hr++ ramen, elk 2 draaikiepramen met ventilatiestanden, horren, splendids, zinken kraal ipv aluminium, nieuwe nokvorsten. Komen we uit op ruim €41.000…
Ik vind dit zo een bizar hoog bedrag. Maar het is wel een regionaal bedrijf met heel veel positieve reviews… bij de meeste bedrijven lees ik toch vaak dingen die fout zijn gegaan enzo.
Andere offerte was excl extra’s ook al 30k.
Dit zijn nu gewoon de prijzen? Iemand recent laten plaatsen? Tevreden is en veel goedkoper uit was?
Wij hebben dit jaar twee dakkapellen laten plaatsen (kunststof met houtnerf) en Keralit aan de zijkant van ieder ongeveer 2,5m breed voor totaal 13.000. Een dakopbouw is wellicht lastig vergelijkbaar, maar dan heb je een beetje een referentie mbt de dakkapel…
Wat een verschil haha. Ging alles soepel met plaatsing enzo?
Ja plaatsing in één dag en dat is keurig gebeurd. Wel 1,5 maand later dan in eerste instantie als levertijd werd gegeven. Één raam heeft cosmetisch beschadigingen in de houtlook structuur, die moeten ze nog wel vervangen. Dus niet 100% vlekkeloos. Ze hebben toegezegd dat gewoon te vervangen overigens en zijn ermee akkoord dat we 10% van de betaling achter hebben gehouden daarvoor.
We hebben ook een zinken kraal, twee draaikiep ramen met ventilatie stand per dakkapel. Maar verder geen opties zoals rolluiken of horren oid.
Flinke prijs, meer dan dat wij gaan betalen.
Wij laten alle ramen vervangen door kunststof met HR++ glas, plaatsen een dakkapel a 7/8 meter en vervangen de serredeuren, wij zitten nu op ongeveer 35k (ex de 4k. voor de dakkapel constructie in hout). Laat het totaalbedrag straks ongeveer 40/45k zijn,
Edit: wij hebben geen zonwering gekozen, ook hier zit geen dakgoten bij, prijs is exclusief aftimmering, maar inclusief horren, oplegroedes, draai-kiep-ramen, een toog raam en serre deur met schuifhor.
Agos, snap dat ze allebei geschrokken zijn. Dat is ook heel naar!
Bij ons zat er vroeger altijd een stuk duct tape over het blokje wat op slot gaat. Misschien is dat iets voor de time being.
Kun je het slot niet omgekeerd terug plaatsen (er vanuitgaande dat het zo’n knopje is in het toilet een een rood wit schijfje aan de andere kant, dan kan je het vanaf een bepaalde leeftijd weer goed om zetten.
Edit slot / deurbeslag is niet zo moeilijk om te vervangen mocht je dat liever willen.
Iemand tips voor een betrouwbare en betaalbare leidingzoeker?
Ik heb deze
So far so good
Haha oh man wat suf, toe aan weekend
Ik heb laatst ook felblauw overgeschilderd naar lila en dat lukt met 2-3 lagen gewone flexa verf in lila.
Gister had ik een afspraak bij ikea om ons keuken ontwerp door te spreken. Ik vond het echt heel fijn en zou het iedereen aan raden
Ik kreeg ook een compliment over het ontwerp dat ik had gemaakt in de keuken planner hahaha.
We hoefden bijna niks aan te passen, maar ik kon wel bepaalde zaken even checken, zoals: hoe zit het met een qooker en lades onder de gootsteen; we willen de vaatwasser bovenop een lade, kan die lade dat aan qua gewicht etc…
En ik vind het bovenal zo fijn dat het hele proces helemaal transparant is. Geen offertes waar ineens toch 2000 euro vanaf kan. Geen druk over aanschaf van apparatuur.
We waren laatst ook bij k14 voor de frontjes en het blad. En de prijzen van de frontjes/panelen vond ik helemaal niet zoveel duurder dan de ikea fronten. En je kan ook de lengte van de deuren laten aanpassen zodat ze naar het plafond doorlopen (vind ik mooi dus wil ik heel graag). En meteen in model en kleur van wens.
Nu een aantal dingen nog uitzoeken (zoals hoeveel liter boiler quooker, hoeveel hoge/medium/lage lades) en dan gaan we alles bestellen. Zoveel zin in
Ruim een half jaar geleden hebben we een prefab, kunststof dakkapel van 5,5 meter laten plaatsen. Deze dakkapel was inclusief horren, ventilatiestand, HR++ en een zinken kraal, waarbij de laatste twee genoemde zaken standaard waren inbegrepen. Zonwering en rolluiken hebben we niet gedaan. In totaal kostte dit ongeveer 13.500 euro.
Het plaatsingsproces verliep soepel en zonder enige problemen. De installateurs hebben de dakkapel in 1 dag geplaatst. Volgens mij hadden ze daar ongeveer 7 uur voor nodig. We hebben gekozen voor een gerenommeerd bedrijf uit Noord-Holland. Van meerdere mensen zoals mijn ouders en mijn buren weet ik dat ze ook hun dakkapel via hen hebben laten plaatsen. Vandaar dat de keuze voor ons ook niet zo moeilijk was.
Iemand hier toevallig recent een stucadoor ingeschakeld? Wat zijn een beetje de M2 prijzen als je je hele woning laat stucen? We hebben een aanbod van een stucadoor maar ik vind het lastig inschatten…