Bedrijf!
De kans dat je schilderwerk beschadigd tijdens het plaatsen is reëel, dus dan moet je dat daarna weer gaan bijwerken. Bij schilderen na het plaatsen krijg je waarschijnlijk het strakste resultaat. Gewoon goed afplakken en dan is er niets aan de hand, ik had van dat afdekfolie gekocht bij de action en dat over het aanrecht/de kastjes gedaan. Dan kan daar ook niets op lekken.
Ik dacht meer aan de praktische kant voor mezelf. Eerst schilderen, dan keuken. Want scheelt afplakwerk en evt geklieder maar de reacties hier over het beschadigen van de verf door het plaatsen zijn ook wel reëel. En dat is zonde. Dus dan toch beter andersom denk ik!
Je kan ook een bouwkundig inspecteur vragen (zo een die een bouwkundige keuring ook doet) om even specifiek naar de mogelijkheden te kijken. Dan weet je geen prijs natuurlijk maar wel wat ongeveer mogelijk is. Via Vereniging Eigen Huis heb ik zo iemand ooit redelijk goedkoop ingeschakeld. Een aannemer zal het ook niet gratis doen trouwens.
Hi! Heeft iemand tips voor het afwerken van dit kozijn? Toen we in dit huis kwamen wonen is de badkamer getegeld, maat werd het raam pas een jaar later geplaatst. Het raam zit in onze douche en we zijn nu al twee jaar aan het nadenken over hoe we dit kunnen afwerken. We dachten eerst aan een ronde lat, maar aangezien het in de douche zit, kan het wel nat worden en het op maat krijgen van zoiets blijkt ook lastig. Het liefst zouden we het afkitten, maar aangezien het tegelwerk aan de bovenkant niet netjes is, ziet dat er niet zo mooi uit. Hebben jullie ideeën?
Ik heb geen idee, maar zijn er niet meer huizen in de buurt met zulke ramen? Dan zou ik vragen of je eens bij een paar mensen mag kijken hoe zij het hebben opgelost.
Is zo’n lat niet in het kunsstof te maken? Dat lijkt me voor de badkamer een betere optie en flexibeler dus makkelijker te maken?
Kunnen de tegels rond het raam opnieuw geplaatst worden?
Ik denk dat nieuwe tegels er omheen het mooiste is, maar da’s wel een klus, omdat ze dan rond gezaagd moeten worden. Of: een spiegel vinden in dezelfde afmeting, spiegel eruit slaan en de lijst om je raam heen kitten
En mozaiek tegeltjes? Die zijn zo klein dat er niet gezaagd hoeft te worden
Edit sorry ik zag het verkeerd, dacht dat het om de binnenkant ging
Jeetje ik snap dat je hier van baalt. Wij hadden een hele slechte tegelzetter die de nisjes in de badkamer zo had afgewerkt. We hebben uiteindelijk door een natuursteenbewerker een inzet laten maken die er over heen viel. Maar waarschijnlijk kan dat niet met die ronde vorm.
Ik wil een muur in de logeerkamer verven. Deze is nu fel turqoois (echt heel fel) en het moet licht lila worden. Is het dan handiger om eerst met wit verf 1 laag te doen, of niet nodig?
Heeft iemand ervaring met splendids met een speciale coating voor zonwering (bijv voor je ramen in dakkapel). Werkt dit goed, blijft het beter koel binnen
Vervolgvraag.
Offerte ontvangen voor kunststof dakkapel 3,5m breed (houtnerf, onderhoudsvrij) en dakopbouw zelfde breedte maar dieper dus. Hr++ ramen, elk 2 draaikiepramen met ventilatiestanden, horren, splendids, zinken kraal ipv aluminium, nieuwe nokvorsten. Komen we uit op ruim €41.000…
Ik vind dit zo een bizar hoog bedrag. Maar het is wel een regionaal bedrijf met heel veel positieve reviews… bij de meeste bedrijven lees ik toch vaak dingen die fout zijn gegaan enzo.
Andere offerte was excl extra’s ook al 30k.
Dit zijn nu gewoon de prijzen? Iemand recent laten plaatsen? Tevreden is en veel goedkoper uit was?
Wij hebben dit jaar twee dakkapellen laten plaatsen (kunststof met houtnerf) en Keralit aan de zijkant van ieder ongeveer 2,5m breed voor totaal 13.000. Een dakopbouw is wellicht lastig vergelijkbaar, maar dan heb je een beetje een referentie mbt de dakkapel…
Wat een verschil haha. Ging alles soepel met plaatsing enzo?
Ja plaatsing in één dag en dat is keurig gebeurd. Wel 1,5 maand later dan in eerste instantie als levertijd werd gegeven. Één raam heeft cosmetisch beschadigingen in de houtlook structuur, die moeten ze nog wel vervangen. Dus niet 100% vlekkeloos. Ze hebben toegezegd dat gewoon te vervangen overigens en zijn ermee akkoord dat we 10% van de betaling achter hebben gehouden daarvoor.
We hebben ook een zinken kraal, twee draaikiep ramen met ventilatie stand per dakkapel. Maar verder geen opties zoals rolluiken of horren oid.
Flinke prijs, meer dan dat wij gaan betalen.
Wij laten alle ramen vervangen door kunststof met HR++ glas, plaatsen een dakkapel a 7/8 meter en vervangen de serredeuren, wij zitten nu op ongeveer 35k (ex de 4k. voor de dakkapel constructie in hout). Laat het totaalbedrag straks ongeveer 40/45k zijn,
Edit: wij hebben geen zonwering gekozen, ook hier zit geen dakgoten bij, prijs is exclusief aftimmering, maar inclusief horren, oplegroedes, draai-kiep-ramen, een toog raam en serre deur met schuifhor.
Agos, snap dat ze allebei geschrokken zijn. Dat is ook heel naar!
Bij ons zat er vroeger altijd een stuk duct tape over het blokje wat op slot gaat. Misschien is dat iets voor de time being.