Wij hebben dit jaar 18€ per m2 betaald voor muren en plafonds. Die prijs was gemiddeld, op Werkspot stond ook iemand voor 13€ per m2 en ik heb ook 23€ per m2 gehoord.
Zo dat is wel goedkoop! Ik heb een maand geleden ook offertes opgevraagd voor 50m2 en bij mij rekenden ze allemaal 23 euro per m2.
We hebben nieuwe verduisterende rolgordijnen van Veneta. Ik heb ze in de dag besteld, want ik hoopte dat het zo dicht tegen de randen zou zitten dat het wel donker wordt. Dat heb ik fout gedacht. Het is alsnog hartstikke licht in de kamer en vooral begin van de avond staat de zon er vol op. Gezien het voor de kinderen is en die vroeg naar bed gaan, is het niet echt handig.
Heeft iemand misschien een slim idee hiervoor? Gordijnen tot de vloer kan helaas niet, en zo halverwege vind ik nogal knullig staan.
Zelfde probleem, ik heb verduisterend plakfolie voor op het raam gekocht en dat werkt heel goed. Moest even zoeken maar uiteindelijk bij de kwantum gevonden voor een paar euro. Dat maakt het kamertje veel donkerder. En dan wel ook het rolgordijn dicht.
Nadeel is wel dat het ook wat donkerder/somberder is als je het gordijn open hebt. Alsof het buiten heel slecht weer is. Maar de kamer van mijn kind heeft ook maar een heel klein raam dus misschien valt dat met grotere ramen mee!
Oja dat wilde ik erbij zeggen, ik wil wel gewoon door de ramen kunnen kijken overdag.
Misschien is enigszins doorzichtig, niet totaal verduisterend folie al voldoende. Maar ik vind het zo lastig zoeken haha.
Ik kan hier wel goed doorheen kijken, het is meer alsof je door een zonnebril kijkt. Denk dat ik verduisterend te enthousiast gebruikte haha. Als je wilt kan ik morgenmiddag wel een foto maken (baby ligt al te slapen).
Kun je nog iets met een u-profiel aan de zijkanten of hangt het daarvoor te ver van de kant?
Zoiets: SOLUNA Zijprofiel voor rolgordijnen 190 cm 2 stuks kopen! | HORNBACH
Hm ik ga dat eens opmeten! Dacht dat je die op maat moest laten maken maar het is een goed idee om te kijken of dit kan.
@Feather daar ga ik eens naar kijken dan.
Wij hebben hetzelfde probleem, ook bij Veneta besteld. Gek dat er zo’n grote ruimte tussen het rolgordijn en de muur zit. Dan heeft het ook geen nut om verduisterende rolgordijnen te halen imo. Ons kamertje is al redelijk donker, dus verduisterende folie zien ik niet zitten. De kamer heeft maar 1 raam, maar einde dag staat de zon er vol op en schijnt die vol via de randen naar binnen.
Probeer een oplossing te bedenken voor de randen, maar het raam moet ook nog open kunnen en die zit strak tussen de muren. Ik lees dus even mee.
Wat stom hè. Ik had het achteraf liever op de dag gedaan, er stond niets van een waarschuwing dat het misschien niet het gewenste effect zou hebben.
Ik zat er ook nog aan te denken om met hout een soort bak eromheen te maken maar weet niet of dat mooi wordt. Ik dacht eerst alleen de bovenkant maar het komt er ook aan de zijkanten flink doorheen.
Veneta heeft wel 100% tevredenheidsgarantie dus je zou ook even kunnen bellen om het evt te ruilen voor een gordijn op de dag.
Denk je dat op de dag beter gaat zijn? Wij hebben gewone verduisterende gordijnen en die hangen dus gewoon buiten het kozijn en als de zon er op staat valt er ook nog heel veel licht binnen langs de zijkanten.
Wij hebben geen veneta, maar combineren ook een rolgordijn met twee verduisterende gordijnen zodat in ieder geval de kieren aan de zijkanten goed bedekt zijn. Maar ik snap dat gordijnen bij jullie geen optie zijn?
Dat weet ik niet, maar omdat @Nefertiti zei dat ze liever op de dag had gehad, zou ze dat wel bij veneta kunnen checken.
Klopt, er staat een bed onder het raam. Korte gordijnen kunnen dus wel, maar dat vind ik niet mooi.
@whosthatgirl ik vraag het me eigenlijk ook af. Ik hoop vooral dat ik dan aan de bovenkant minder licht heb, en het rolgordijn wat breder kan maken. Maar ik heb Veneta om advies gevraagde, misschien weten zij nog iets.
En ik wilde nog wel rolgordijnen met zijgeleiders bestellen maar het leek me zo duur. Nu toch wel spijt van.
Hebben jullie wel eens zelf een douchecabine gekit? Is het moeilijk?
Ik vind kitten zelf niet moeilijk en heb bijvoorbeeld wel mijn plinten en vensterbanken afgekit, maar ik zou de douche zelf wel echt overlaten aan professionals. Ik heb zelf heel veel schade gehad van lekkage door oude/verkeerd aangebrachte kit in de douche (door de vorige bewoners) en het gezeik en de kosten die dat met zich meebracht was crazy haha. Dus zou zelf wel investeren in iemand die dat gewoon echt netjes en goed kan.
Je raakt op de dag niet alle lichtinval kwijt, maar door zowel links als rechts een paar cm extra te pakken scheelt het wel veel. En eventueel ook iets hoger beginnen als dat kan. Bij onze dochter op de kanemer is waar het rolgordijn zit de bovenste 5/10cm muur en via de bovenkant komt er bijna geen lichtinval savonds (gordijn rollen we overdag op tot begin muur dus ziet er niet heel gek uit verder). De zijkanten een klein beetje, achteraf hadden we hem liever nog iets breder gehad (overlapt nu 1,5cm aan iedere kant). Maar ze heeft er voor de sier/aankleding nog overgordijnen hangen die altijd open zijn en die houden dat wel weer tegen.
Dus als het mogelijk is zou ik ze omruilen voor op de dag of zijgeleiders plaatsen. Maar met die zijgeleiders ben je de lichtinval boven nog niet kwijt.
Ik weet niet of dit het juiste topic is. We willen onze zolder volledig isoleren. We hebben een klusjesman die dit voor ons kan doen, hij doet ook meteen de afwerking. Maar als je gebruik wilt maken van de ISDE subsidieregeling, moet je het laten doen door een erkend bouwinstallatiebedrijf. Maar ik kan nergens vinden wanneer je dat bent? Iemand die hier meer over weet? Echt een wirwar aan informatie.
Wij hebben vorig jaar door een timmerman het hele dak laten isoleren, bij ons was het een kwestie van factuur uploaden waar zijn KVK nummer enzo opstaat en hebben de subsidie zonder gedoe gekregen.