Kun je het slot niet omgekeerd terug plaatsen (er vanuitgaande dat het zo’n knopje is in het toilet een een rood wit schijfje aan de andere kant, dan kan je het vanaf een bepaalde leeftijd weer goed om zetten.
Edit slot / deurbeslag is niet zo moeilijk om te vervangen mocht je dat liever willen.
Iemand tips voor een betrouwbare en betaalbare leidingzoeker?
Ik heb deze
So far so good
Haha oh man wat suf, toe aan weekend
Ik heb laatst ook felblauw overgeschilderd naar lila en dat lukt met 2-3 lagen gewone flexa verf in lila.
Gister had ik een afspraak bij ikea om ons keuken ontwerp door te spreken. Ik vond het echt heel fijn en zou het iedereen aan raden
Ik kreeg ook een compliment over het ontwerp dat ik had gemaakt in de keuken planner hahaha.
We hoefden bijna niks aan te passen, maar ik kon wel bepaalde zaken even checken, zoals: hoe zit het met een qooker en lades onder de gootsteen; we willen de vaatwasser bovenop een lade, kan die lade dat aan qua gewicht etc…
En ik vind het bovenal zo fijn dat het hele proces helemaal transparant is. Geen offertes waar ineens toch 2000 euro vanaf kan. Geen druk over aanschaf van apparatuur.
We waren laatst ook bij k14 voor de frontjes en het blad. En de prijzen van de frontjes/panelen vond ik helemaal niet zoveel duurder dan de ikea fronten. En je kan ook de lengte van de deuren laten aanpassen zodat ze naar het plafond doorlopen (vind ik mooi dus wil ik heel graag). En meteen in model en kleur van wens.
Nu een aantal dingen nog uitzoeken (zoals hoeveel liter boiler quooker, hoeveel hoge/medium/lage lades) en dan gaan we alles bestellen. Zoveel zin in
Ruim een half jaar geleden hebben we een prefab, kunststof dakkapel van 5,5 meter laten plaatsen. Deze dakkapel was inclusief horren, ventilatiestand, HR++ en een zinken kraal, waarbij de laatste twee genoemde zaken standaard waren inbegrepen. Zonwering en rolluiken hebben we niet gedaan. In totaal kostte dit ongeveer 13.500 euro.
Het plaatsingsproces verliep soepel en zonder enige problemen. De installateurs hebben de dakkapel in 1 dag geplaatst. Volgens mij hadden ze daar ongeveer 7 uur voor nodig. We hebben gekozen voor een gerenommeerd bedrijf uit Noord-Holland. Van meerdere mensen zoals mijn ouders en mijn buren weet ik dat ze ook hun dakkapel via hen hebben laten plaatsen. Vandaar dat de keuze voor ons ook niet zo moeilijk was.
Iemand hier toevallig recent een stucadoor ingeschakeld? Wat zijn een beetje de M2 prijzen als je je hele woning laat stucen? We hebben een aanbod van een stucadoor maar ik vind het lastig inschatten…
Wij hebben dit jaar 18€ per m2 betaald voor muren en plafonds. Die prijs was gemiddeld, op Werkspot stond ook iemand voor 13€ per m2 en ik heb ook 23€ per m2 gehoord.
Zo dat is wel goedkoop! Ik heb een maand geleden ook offertes opgevraagd voor 50m2 en bij mij rekenden ze allemaal 23 euro per m2.
We hebben nieuwe verduisterende rolgordijnen van Veneta. Ik heb ze in de dag besteld, want ik hoopte dat het zo dicht tegen de randen zou zitten dat het wel donker wordt. Dat heb ik fout gedacht. Het is alsnog hartstikke licht in de kamer en vooral begin van de avond staat de zon er vol op. Gezien het voor de kinderen is en die vroeg naar bed gaan, is het niet echt handig.
Heeft iemand misschien een slim idee hiervoor? Gordijnen tot de vloer kan helaas niet, en zo halverwege vind ik nogal knullig staan.
Zelfde probleem, ik heb verduisterend plakfolie voor op het raam gekocht en dat werkt heel goed. Moest even zoeken maar uiteindelijk bij de kwantum gevonden voor een paar euro. Dat maakt het kamertje veel donkerder. En dan wel ook het rolgordijn dicht.
Nadeel is wel dat het ook wat donkerder/somberder is als je het gordijn open hebt. Alsof het buiten heel slecht weer is. Maar de kamer van mijn kind heeft ook maar een heel klein raam dus misschien valt dat met grotere ramen mee!
Oja dat wilde ik erbij zeggen, ik wil wel gewoon door de ramen kunnen kijken overdag.
Misschien is enigszins doorzichtig, niet totaal verduisterend folie al voldoende. Maar ik vind het zo lastig zoeken haha.
Ik kan hier wel goed doorheen kijken, het is meer alsof je door een zonnebril kijkt. Denk dat ik verduisterend te enthousiast gebruikte haha. Als je wilt kan ik morgenmiddag wel een foto maken (baby ligt al te slapen).
Kun je nog iets met een u-profiel aan de zijkanten of hangt het daarvoor te ver van de kant?
Zoiets: SOLUNA Zijprofiel voor rolgordijnen 190 cm 2 stuks kopen! | HORNBACH
Hm ik ga dat eens opmeten! Dacht dat je die op maat moest laten maken maar het is een goed idee om te kijken of dit kan.
@Feather daar ga ik eens naar kijken dan.
Wij hebben hetzelfde probleem, ook bij Veneta besteld. Gek dat er zo’n grote ruimte tussen het rolgordijn en de muur zit. Dan heeft het ook geen nut om verduisterende rolgordijnen te halen imo. Ons kamertje is al redelijk donker, dus verduisterende folie zien ik niet zitten. De kamer heeft maar 1 raam, maar einde dag staat de zon er vol op en schijnt die vol via de randen naar binnen.
Probeer een oplossing te bedenken voor de randen, maar het raam moet ook nog open kunnen en die zit strak tussen de muren. Ik lees dus even mee.
Wat stom hè. Ik had het achteraf liever op de dag gedaan, er stond niets van een waarschuwing dat het misschien niet het gewenste effect zou hebben.
Ik zat er ook nog aan te denken om met hout een soort bak eromheen te maken maar weet niet of dat mooi wordt. Ik dacht eerst alleen de bovenkant maar het komt er ook aan de zijkanten flink doorheen.
Veneta heeft wel 100% tevredenheidsgarantie dus je zou ook even kunnen bellen om het evt te ruilen voor een gordijn op de dag.
Denk je dat op de dag beter gaat zijn? Wij hebben gewone verduisterende gordijnen en die hangen dus gewoon buiten het kozijn en als de zon er op staat valt er ook nog heel veel licht binnen langs de zijkanten.