Klussen in huis-topic

Heeft iemand misschien goede tips en ervaringen met relatief kleine/lichte posters in lijsten ophangen aan een (gips)muur zonder muur?
Ik weet dat er van die plak spijkers enzo bestaan maar lees wisselende dingen erover of dat goed blijft zitten.

Ik vind deze van Tesa fijn, heb je in verschillende gewichten en type muren. Nu al in div huizen gebruikt en blijft heel goed zitten:

4 likes

Ik weet niet of dit het juiste topic is, of het huizentopic, maar hier gaat ie: iemand ervaring met het laten wrappen van kunststof kozijnen?
Ik heb nu wat offertes proberen op te vragen, maar de prijs valt me vies tegen (1500 - 2000 euro voor 3 kozijnen (1.5m x 2 m ongeveer). Of zijn dit normale prijzen?
(Mocht iemand een aanrader hebben in Noord-Brabant houd ik me overigens warm aanbevolen)

1 like

Is hier wel vaker over die tesa plakkers gegaan, en daar ga je ook wisselende verhalen over krijgen. Hier gebruik ik ze ook, is wel een keer een lijst van de muur af komen pleuren dus zou ze niet ergens hangen waar ze potentieel op jou/huisdieren/waardevolle spullen kunnen vallen en geen lijsten met glas kiezen.

Iemand ervaring met alarmsystemen via een bedrijf of camera’s?

Mn huis is vrij benaderbaar uit alle hoeken en had een bedrijf laten komen maar vind het abonnement bedrag vrij hoog per maand (41euro). En dan nog 1000e voor materiaal

Had gehoopt of 10tje ofzo.:sweat_smile:

1 like

een alarmsysteem is echt nutteloos, de meesten zijn ook gewoon belachelijk duur met hun abonnementen

2 likes

Ja 41 euro is echt veel geld. Het was wel uitgebreid maar meteen een jaar ook.

Zat de denken aan zelf camera’s maar te kopen en van die lichten die aangaan als je er loopt.

1 like

Ik heb deze lamp van Ikea gekocht voor in de badkamer, maar die schroefgaten passen niet op het lichtpunt! Is er dan nog een andere manier om de lamp te bevestigen?

1 like

Kun je niet een montageplaatje bij de bouwmarkt kopen zodat het wel past?

2 likes

Bedoel je met montageplaatje dat kapje dat op de centraaldoos zit?

2 likes

Ik bedoel zoiets:

Of

Gewoon lamp meenemen, foto van de situatie en even vragen.

1 like

Ik wil een kastje schilderen en begin met ontvetten, schuren, grondverf.

Maar het kastje heeft vrij gedetailleerde ornamenten. Van die kleine kronkeltjes en druifjes enzo. Iemand tips hoe die goed te schuren? Is hier misschien een vloeibaar schuurmiddel voor ofzo?

Ik heb de ervaring dat de meeste IKEA lampen niet op een standaard montageplaat passen. De schroefgaten zijn vaak ruimer dan het plaatje. We moeten eigenlijk altijd wel boren in het plafond.

Bedankt voor het meedenken maar dit werkt helaas niet, optie 1 biedt geen andere schroefgaten dan mijn huidige plafondplaatje en optie 2 kan niet omdat er geen schroefgaten in de hoeken zitten. Ben naar Hornbach gegaan en de medewerker zag ook geen andere opties. Dus heb maar andere lampen gekocht!

@Pijnappel alle andere Ikea lampen die ik heb waren gemakkelijk te monteren dus ik snap niet dat andere lampen zo afwijken (te klein of te groot zoals bij jou), aangezien de afstand voor die schroefgaten een standaardmaat is.

1 like

Misschien van eufy een setje met losse camera’s bestellen? Het is volgens mij vooral gericht op het deurbelsysteem maar je kan daar losse camera’s op aansluiten. Het is zonder abonnement en ik vind het heel goed werken

4 likes

Deze hebben wij ook recent aangeschaft, maar dan de buiten lampen met camera. Werkt tot nu toe erg goed. Je krijgt een melding als er iemand in het zicht van de camera verschijnt. Je kunt live meekijken en gebeurtenissen terugkijken.
Hij is dus gekoppeld met onze mobiele telefoons.En er zit een alarm op.

2 likes

Schuursponsje van de action is lekker flexibel. Dit, maar dan bij de action halen want veel goedkoper. Zou het wel enigszins voorzichtig doen voor je zo de hele structuur per ongeluk wegschuurt

5 likes

Thanks voor de tip, zelf had ik hier nooit aan gedacht!

1 like

Hebben jullie tips om handiger te worden met klussen? Ik kan namelijk op dit moment helemaal niks :smiling_face_with_tear: en zou het zo fijn vinden als ik zelf wat meubels in elkaar zou kunnen zetten. Maar schroeven? Pluggen? Boormachines? 100 verschillende soorten van die dingen? Hoe kunnen mensen dit zelf

Ik heb een kluscursus voor vrouwen gevolgd toen ik begin dit jaar verhuisd was. Ik vond het supernuttig vooral voor elektra en gebruik van boormachines.

7 likes