Wellicht beton ciré?
Hoe heten de wandlampen waar de schakelaar op de lamp zit en je de lamp aan en uit kan doen op de lamp zelf en niet via een schakelaar ergens anders op de muur. De lamp heeft daarnaast geen snoer die in het stopcontact moet, maar gewoon constant stroom heeft en een aan/uit knop op de lamp zelf.
Is daar een naam voor?
Bedoel je een stekker lamp of stekker spot?
Ik heb er zelf een zonder zo’n stang
Ik denk dat je dit in winkels moeilijk gaat vinden en beter op zoek kunt naar de schrijnwerker die op maat werkt.
Als ik zoek op ‘wandlamp met schakelaar’ krijg ik veel hits, bijvoorbeeld op deze site directlampen[.]nl
Nee dit niet, deze gaat dus met een stekker in een stopcontact.
Ik bedoel een wandlamp op een contactdoos maar de lamp schakel je met een schakelaar op de lamp zelf, in plaats van door midden van een schakelaar ergens in de ruimte op een muur.
Aha wandspot met schakelaar maar heeft vlg mij geen aparte naam? Althans ken ik niet
Ja met een schakelaar.
Maar ik zoek een scharnierlamp met twee scharnieren die geschakeld wordt op de muur, en het is moeilijk want alles heeft of een draad, of wordt geschakeld met een externe schakelaar op de muur.
Kun je niet een spot met stekker zoeken die je mooi vindt en dan gewoon het snoer afknippen en rechtstreeks op je wandcontactdoos aansluiten met lasklemmen?
Om je opties wat te vergroten, kun je een externe schakelaar op de muur (laten) maken. Is niet een moeilijk klusje en, denk ik, ook handig. Is dat een optie?
Ja dit! Nu het er nog zo bij ligt kun je makkelijk even een schakeldraad bijtrekken.
Of anders is misschien Hue-lampen nog een optie? Dat je ze schakelt met je telefoon of met zo’n smart knop?
Klopt. De mogelijkheid is er, en de schakelaar van de spotjes en de daglichtlamp zitten rechts op de muur, maar om daar nog een (gedeelde) schakelaar bij te zetten, vind ik zonde van het aanzicht van de keuken. Daarnaast kun je in sommige gevallen die lampen die ik zoek, dimmen.
Dus ja, het is allemaal mogelijk.
Maar ik ben op zoek naar het woord voor een een wandgeschakelde continue stroom dragende schanierlamp met een aan en uit knop en een dimmer
Hoe heet een lamp met continue stroom en een eigen schakelaar heeft?
Opgelost.
Onze monteur wist het ook niet hoe zo’n lamp heet en benoemde zojuist de oplossing: duodimmer.
Geen extra schakelaar op de muur, dimbaar en zowel de spotjes als de schanierlampen kan ik individueel regelen.
Fantastisch. Ik kan weer slapen
Hoi!!
Heeft iemand hier kennis van duurzaam nieuwbouw?
Ik woon in een nieuwbouw appartement wat goed geïsoleerd zou moeten zijn. Het is me opgevallen dat er geen kittanden tussen de aluminium raamkozijnen en wanden zichtbaar is. Ik vond het bij mijn raam ook al altijd kouder dan ik zou hopen in een goed geïsoleerd huis.
Een van mijn buren zegt dat dit zo hoort…? En dat de kit wrs ergens binnenin zit.
Heeft iemand enig idee hoe dit zit?
Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik wist niet dat aluminium kozijnen nog dingen waren tegenwoordig.
Aluminium geleidt altijd goed, dus de kou blijf je voelen vanwege het materiaal. Een kitrand zal niet veel verschil maken denk ik.
Aanvulling: de duurzaamheid zit het materiaal, weinig onderhoud, gaat lang mee, roest niet, zet niet snel uit en gaat niet werken. Maar onder de streep is het koud, heb je dubbel zo dik glas nodig en is de isolatiewaarde ook niet zo hoog. Merk je de kou ook in huis?
Aluminium kozijnen isoleren beter dan hout, minder dan kunststof. Wordt ook veel gebruikt op plekken waar de schilder niet makkelijk komt, zoals appartementencomplexen, omdat het onderhoudsvrij is.
@Beutyschooldropout voel je ook tocht? Mijn aluminium kozijnen voelen koel aan, maar niet koeler dan de ruiten zelf. Hier zit een soort plint langs de kozijnen, geen kit, maar er zit geen opening tussen.
kitten is niet echt om lichtdichtheid bij de ramen te garanderen, daarvoor wordt de holle ruimte opgespoten met een PUR schuim bij plaatsing (of soortgelijk). Je gaat wel altijd een terugval in temperatuur hebben, ongeacht hoe duurzaam en goed geïsoleerd je woning en ramen zijn, je kan gewoon nooit dezelfde isolatiewaarde voor glas en profiel krijgen als je muurisolatie. Als je grote ramen hebt zal het daar altijd kouder zijn met kans op tocht, dat is ook de reden dat een klassieke radiator doorgaans onder ramen geplaatst wordt en waar mensen weer moeten wennen als ze bijvoorbeeld naar een soortgelijke situatie met vloerverwarming overstappen.
@Neena aluminium profielen zijn al jaren heel populair hoor, ze zijn thermisch heel goed geworden omdat er een kunststof onderbreking in het profiel zit (niet zichtbaar) waardoor de temperatuur niet geleid. Het voordeel van Aluminium is vooral de keuze in afwerkingen die heel onderhoudsvriendelijke kunnen zijn en dat je best wel kleine profielen kan maken wat esthetisch weer mooi is. Stalen profielen zijn er ook op de markt, nog kleiner, maar ook een pak duurder.
Aluminium kozijnen tegenwoordig zijn absoluut niet te vergelijken met van die oude zilverkleurige die je af en toe nog ziet.
Is zelfs duurzamer (en duurder) dan de plastieken. (Mooier ook.)
Duurzaam weet ik niet, aluminium groeit namelijk niet aan de bomen.
Mooier is een perceptie. Ikzelf vind hout mooier maar wij hebben voor het plastieken (kunststof) gekozen wegens praktisch oogpunt en mogelijkheden in toog.
Ik stond er van te kijken dat aluminium nog een ding was, maar dat zal dan regionaal zijn want hier in de regio wordt weinig aluminium gebruikt, alleen in de utiliteitsbouw.