Klussen in huis-topic

Wij hebben ook een bora. Werkt goed maar koop dan wel downdraft pannen dat scheelt een heleboel vocht in huis. Wij hebben namelijk nog onze gewone pannen en kwamen er later pas achter dat er ook pannen zijn speciaal voor afzuiging in kookplaat en zo’n pan werkt echt tien keer beter.

4 likes

Ik heb het zelf gedaan in zo’n beetje heel de badkamer en ik vond het goed te doen! Het is wel veel werk maar niet super moeilijk
Je kunt van te voren een workshop doen (wordt op veel plekken aangeboden) om het te leren, dat kostte toen 50 euro ofzo en kreeg je terug als je daar de benodigdheden kocht daarna

Je mag me een pb sturen als je er meer over wil weten!

2 likes

Wij gaan er toevallig maandag mee beginnen. Doen het over de bestaande tegels heen. Mijn vader heeft zo’n workshop gedaan en is wel erg handig.
Voor de douche gaan we wel een douchebak gebruiken, omdat het afgeraden werd om dat met beton ciré te doen.

1 like

Het zou niet gaan om een deel dat water vangt, daar zijn tegels geplaatst. Het gaat om de muren daar “omheen”. Ik ben de enige die er last van heeft als er lekkage is :sweat_smile: maar door alle YouTube tutorials ben ik er toch wel achter dat het voor iemand die niet bijster handig misschien toch wel pittig is om te doen haha. Ik ga toch even wat offertes aanvragen bij stukadoren.

@C3PO en @MargjeJ wel heel tof dat jullie het gewoon zelf gedaan hebben/gaan doen!

2 likes

Ben echt zo woedend. Onze werf was zo goed begonnen maar is uitgedraaid op een nachtmerrie. Mijn aannemer komt niet meer opdagen en houdt zich niet aan afspraken. Heb een bijna af huis zonder water die uit de douche komt en geen warmtepomp. Intussen wel voorschotten betaald. Er is niets anders op dan de aannemer strafrechtelijk te vervolgen.
Mijn leven verpest, laten we dat van jou nu ook doen.

1 like

Oh kut wat naar :frowning: Wat zegt je architect?

1 like

Heeft iemand ervaring met het overschilderen van de IKEA PAX deuren?
Onze kasten zijn niet heel oud, maar zou ze graag in een andere kleur willen hebben. Nieuwe deuren vind ik ook weer zo overdreven

Ja ik, zit er heel mooi op en blijft ook goed. Heb wel echt een goede primer en lak gebruikt

3 likes

Welke merken heb jij gebruikt?

3 likes

De copperant pura multiprimer en Sikkens Rubbol rezisto lak!

3 likes

Ik heb zinsser bin primer gebruikt en flexa strak in de lak, maar ik had toch redelijk snel chips…

We krijgen een nieuwe keuken waarvoor er flink gebroken en gestuct is (hele plafond en aantal muren zijn opnieuw gestuct). Nu zijn we die nieuwe wanden aan het texen, eerst voorstrijk en nu latex, so far so good, alleen ik krijg die hoeken overgang muur-plafond niet mooi, omdat je daar niet met de dikke roller komt. Maar als je het met een kwast doet zie je dat ook heel goed, dan ga ik er nog even overheen met een kleinere roller, maar dan veegt ie het ook weer wat uit.

Tips anyone?!

Vooral belangrijk om ze goed voor te behandelen zodat de verf goed echt. Ik heb een Billy kast gelakt met Fusion mineral paint en niet goed genoeg geschuurd waardoor op sommige plekken de hechting niet al te best was. Verf is trouwens wel een aanrader, vond ik heel fijn werken.

1 like

Ik doe altijd (met succes):

1. Met een dikkere kwast verf in de hoek, genoeg verf erop maar wel goed uitvegen
  2. Met klein rollertje uitrollen horizontaal, echt bijnaaaa tegen de rand aan komen. Goed uitrollen
  3. Met grote roller eroverheen. Genoeg verf op de roller maar niet bovenaan beginnen met rollen zodat je niet met een ‘volle’’ roller bovenaan begint (volg je het nog haha)

En een beetje vertrouwen hebben want droog ziet het er altijd weer anders uit
En goede roller gebruiken, mijn favoriet is ANZA voor extra glad oppervlak

3 likes

Met een kwast een dikke laag verf aanbrengen. Een stuk karton tegen het plafond aanhouden en met de roller nog een keer eroverheen. Zo kun je net iets verder omdat je toch tegen het karton aankomt.

2 likes

Ik had het plafond best ver afgeplakt en eerst langs de tape zelfde verf al plafond gedaan.
Daarna met de kwast de muurverf en met de kleine roller er lichtjes overheenm duwen geeft dat het verschuift.
En ik vond dat het er droog prima uitzag dan toen het nog nat was.

3 likes

Heeft iemand hier ervaring met het ontstoppen van een regenpijp onder de grond?

Ik wil niet direct een bedrijf inschakelen omdat die kosten volgens mij best hoog op kunnen lopen maar ik weet ook niet hoe ik dit het beste aan kan pakken.

Samenvatting

2 likes

Ik heb geen ervaring, maar ik denk dat je met zo’n buigbare metalen veer een eind zou moeten komen?

3 likes

Ik zou zo’n veer kopen bij de bouwmarkt en kijken hoever je komt. Net als @Krekel zeg!

2 likes

Je kan met zo’n veer proberen. Hielp bij ons niet genoeg.
Wij moesten zo’n bedrijf laten komen en heeft uiteindelijk hem doorgespoten. Maar er was meer aan de hand dan alleen blad.

3 likes