Klussen in huis-topic

Ja daar ben ik ook een beetje bang voor maar ik ga eens kijken of ik in de bouwmarkt zon veer kan vinden. Kan je aangeven hoeveel het ongeveer gekost heeft om het te laten doen door een bedrijf? Dan weet ik waar ik rekening mee kan houden als het niet lukt.

Bij mn vorige woning weet ik het niet meer, mn ex regelde dat. Maar viel mee, volgens mij paar honderd.

Bij dit huis had ik ook verstopping van de wc. Die man is toen 2x gekomen en heeft toen voor 400e gekeken waar het zat, veel doorgespoten, stuk buis vervangen.

Maak ook duidelijke prijsafspraken want bij dit soort dingen kunnen soms echt van die louche bedrijven veel geld vragen.

2 likes

Update over mijn vloer: ik heb samen met een meesterparketteur de hele vloer eruit gehaald (en plinten eraf) en opnieuw gelegd. De deurposten zijn ingekort en de planken daar zijn vervangen. Het verwijderen van de planken ging vrij gemakkelijk, er zijn slechts 2 planken beschadigd. Vervolgens met een frees, schuurpapier en beitel de lijmresten verwijderd en alles terug gelegd en plinten weer erop gezet. Dit alles heeft ongeveer 4 dagen in beslag genomen (meer dan 100m2). Het was best wel een zware klus (en :euro:) maar ben zo blij met het eindresultaat! Let niet op de deurposten en deur, die worden nog geschilderd en de plint wordt nog gekit.

After

59 likes

Zooooo belangrijk dit soort details!! Heel netjes geworden :ok_hand:t2:

3 likes

Worth it, heel veel beter zo!

1 like

Beter! Ga je veel plezier van hebben.

2 likes

Heb je een hornbach in de buurt? Die hebben echt een enorm assortiment en je kunt de schroefjes daar ook per stuk kopen, ik kan me bijna niet voorstellen dat ze het daar niet zullen hebben.

Edit: Zoiets misschien: DRESSELHAUS Vensterbankschroef kruis 3,9x16 mm Phillips PH2 RVS gebruineerd, 100 stuks kopen! | HORNBACH

2 likes

Er staat een automerk op, is het ook voor een auto-onderdeel? Misschien een automaterialengroothandel?

@kali En anders kun je zo’n ringetje onder de kop schroeven?

image

2 likes

Ik heb altijd het idee dat praxis bijv ook meer assortiment heeft in dit soort klein spul. Geen idee of dat zo is maar als je die in de buurt hebt ook de moeite waard om te kijken

1 like

Ik zou ook denken aan een kleine obscure alles en niks-winkel waar ze nog o.a. schroeven los verkopen (als je hier in de buurt woonde wist ik er wel een :upside_down_face:)

1 like

@kali beetje laat, maar ik heb het idee dat bijvoorbeeld zaken als hubo ook vaker dit soort dingen hebben.

Ik heb ook meteen vraag. Wij willen onze badkamer verbouwen en gaan daar binnekort voor rondkijken. Zoveel winkels, zoveel keuze, ik zie bijna door de bomen het bos niet meer. Hebben jullie tips voor winkels in regio Den Haag? En wat zijn nou dingen waar ik echt op moet letten behalve de logische dingen als wasbak, douche, bad etc.

2 likes

Wij hebben ook al iemand op het oog om te vragen waar we van weten dat ie goed in zijn werk en zullen dus niet voor zo een deal gaan.

Thanks voor je tips! Wij hebben ook niet een heel grote badkamer en zal niet heel spannend worden allemaal, maar goeie om meerdere tekeningen te laten maken.

2 likes

Dit vind ik dus lastig, want ik heb geen idee wat een beetje badkamer moet kosten, vooral ook omdat ik in mijn omgeving zoveel verschillende bedragen gehoord heb. Ik weet dus ook niet hoe realistisch mijn idee is, want ik zou willen zeggen, max €10.000.

We willen een inloopdouche, dubbel wastafel met meubel en mooie spiegel en dan uiteraard tegels, maar daar hoef ik bijvoorbeeld niet heel de badkamer mee. Maar dus geen idee of mijn idee van budget dan realistisch is.

1 like

Zonder concrete prijzen, denk ik dat je dat bedrag al kwijt bent voor de spullen. Dan heb je nog niet de aannemer erbij. Kijk eens online naar tegel prijzen en bedragen voor meubels etc. En vergeet verlichting niet!

2 likes

Ik weet niet wat het slopen van een badkamer kost en eventueel aanleggen/verleggen van leidingen. Maar het maakt echt veel uit waar je dingen koopt. Als je naar een badkamerleverancier gaat dan heb je een dubbele wastafel met meubel niet onder de 2000 euro, maar in de bouwmarkt of IKEA kan het wel voor minder dan 1000.

Wij hebben bij BNM (leverancier van ons nieuwbouwproject) een badcombinatie voor €1000, een douchecombinatie voor €900 en toiletcombinatie voor €700. Die wastafelmeubels daar vonden we echt belachelijk geprijsd dus hebben nu iets standaards voor €300, gaan dat misschien nog vervangen later zelf voor iets van de bouwmarkt of IKEA van €500-1000. Wand en vloertegels €2300.

1 like

Hier hoop ik wat te kunnen besparen door dit zelf te doen, samen met iemand die weet wat ie doet. Had al begrepen dat die kosten ook aardig op kunnen lopen.

Ik vrees wel met grote vrezen voor het leidingwerk, heb zomaar het idee dat hier nog wel wat mis mee is en we daar nog een aardig kostenpost aan gaan hebben, maar ja dat weten ze pas als het open gemaakt wordt. Dus vandaar dat ik misschien ook wat laag zit qua budget, omdat ik ergens rekening houd met meer kosten voor leidingwerk.

1 like

Ik zou Maxaro tippen. Een beetje de ikea onder de sanitairwinkels. Veel keuze, lekker overzichtelijk en goede prijs. Goede klantenservice ook. Wij hebben tijd terug ook de badkamer laten doen en daarvoor alles zelf besteld bij Maxaro. Werd ook heel snel geleverd (maar als je het pas later nodig hebt kun je het ook in depot laten staan daar). Ik geloof niet dat er een winkel in Den Haag zit, maar wij zijn in Rotterdam geweest en dat is een supergrote winkel.

2 likes

Ik heb vorig jaar iets minder dan 9000 betaald voor kleine badkamer. Niet via een badkamerwinkel, maar alles zelf gekocht en besteld. Tegels online besteld, Ikea badmeubel + spiegel en douche online besteld. Badkamer laten slopen en alle leidingen en afvoeren zijn vervangen. Was wel even zoeken naar kwalitatief goede, maar niet te dure tegels maar het scheelde echt duizenden euro’s vergeleken met badkamerwinkels. Dus als je een goede deal kan sluiten met een aannemer kan het wel!

4 likes