Duurzaam als in steviger en zou langer mooi blijven.
En qua mooi ging het mij om de vergelijking aluminium en plastiek. Hout is natuurlijk een andere stijl en uiteraard is het persoonlijk.
Duurzaam als in steviger en zou langer mooi blijven.
En qua mooi ging het mij om de vergelijking aluminium en plastiek. Hout is natuurlijk een andere stijl en uiteraard is het persoonlijk.
aluminium is quasi eindeloos recycleerbaar en kan makkelijk 50 jaar mee gaan
PVC is helemaal niet zo makkelijk te recycleren en gaat minder lang mee.
En de ovens worden gestookt op zonne-energie? En geloof je nog dat iemand 50 jaar lang dezelfde kozijnen blijft houden?
Duurzaamheid is een modewoord en sommige mensen gaan er nat voor. Ah toch, dit is een andere discussie.
Ja zeker, er zijn zelfs monumenten met aluminium kozijnen die 70 jaar oud zijn en worden gerestaureerd. Als iemand ze weg doet, zoals in veel huizen tegenwoordig alles er wordt uitgesloopt, want “niet mijn smaak”, dan is dat niet de schuld van het materiaal, maar van de eigenaar.
Er zullen nog wel meer uitzonderingen zijn, vast ook noemenswaardig. Maar nu, onder aan de streep, is aluminium gewoon niet zo duurzaam denk ik. En nu er een akkoord is op afbouwen van gebruik fossiele brandstof denk ik dat aluminium helemaal niet meer duurzaam is. In tegendeel.
Maar ik probeer niemand te overtuigen, ik snap een andere visie, ik heb alleen mijn overtuiging en verbaas mij er alleen over dat hier het woord duurzaam voor wordt gebruikt. Ik blijf er bij dat wanneer je ergens het woord duurzaam voorzet de consument denkt dat dit bijdraagt aan een beter bestaan en duurzaam in combinatie met aluminium kozijnen geloof ik niet. Meer niet…
Het is inderdaad zo dat voor de productie van aluminium fossiele brandstoffen worden gebruikt, maar dat geldt ook voor de machines die het hout snijden. Het probleem met het label duurzaam is dat iedereen een eigen beeld heeft van wat duurzaam is en dat materialen zo een etiket krijgen van duurzaam of niet. Er zijn soorten en toepassingen van plastic die duurzamer zijn dan veel andere materialen. Duurzaamheid heeft niet alleen te maken met de productie, ook met levencyclus, herbruikbaarheid, hoeveelheid materiaal op aarde, hoe makkelijk het te winnen is, etc. Er is onderzoek gedaan en blijkbaar is 76% van het ooit gewonnen aluminium nog steeds in gebruik.
Soms heeft het zin om niet alleen je eigen buikgevoel te volgen, maar als het je interesseert ook eens wat te lezen. Google is een mooi startpunt!
Huh nu ga je dus klagen dat het toch allemaal zever is omdat mensen je van repliek dienen met correcte informatie na foute statements?
Natuurlijk wordt er geen groen aluminium geproduceerd op dit moment maar dit is wel iets waar mensen mee bezig zijn. Zoals hier voor een staalfabriek. Aluminium recycleren verbruikt ook veel minder water dan kunststoffen.
Ja en soms hoef je je iets niet persoonlijk aan te trekken. Dat je zelf voor kunststof hebt gekozen is prima en niemand hier zegt toch dat het een foute keuze is? Waarom proberen de andere optie neer te halen met incorrecte info, omdat je er zelf niet voor gekozen hebt. Het zijn maar kozijnen.
Zie ik ook veel in het interieurtopic. Je eigen keuze/ smaak verdedigen door het andere neer te halen. Nobody cares.
Bedankt voor de reacties, ik zal me meer gaan inlezen en verdiepen in de mogelijkheden.
Wow ik vond het initieel wel leuk om te volgen en dat ze ook wel mooie dingen koos hoewel het niet mijn smaak is
Maar tering wat is het lelijk geworden.
Ik zou echt enorm veel spijt hebben als ik haar was
op de waskom na zou ik dit echt als een badkamer uit de jaren 50 herkennen
Ze benoemt zelf ook af en toe dat sommige keuzes wat tegen vallen in het echt. Maar ik vind het wel heel leuk dat ze wat afwijkends doet tov het standaard gedoe.
Denk dat het ook lastig is om vanaf website foto’s en staaltjes de juiste kleuren te kiezen
Oohh ik vind de vloer niet zo mooi maar verder vind ik het wel leuk!
Ik vind het wel vet hoor! Zou zelf andere keuzes maken maar vind dit 100x leuker dan die saaie beige/wit/zwart ‘tijdloze’ badkamers
Ik ben all for lekker veel kleur en leuke tegels, maar ik word echt helemaal naar van die vloer. Echt zo viezig.
Door de kleuren of het legpatroon?
Beiden. Vind het al een gore kleur, maar die rouwrand eromheen maakt het niet beter. En dat putje vind ik ook niks.
Het is echt lelijk haha, lijkt op een oude badkamer waar niets aan gedaan werd. Leuk al die kleuren apart maar samen is het een gevalletje van net niet.
Als de vloertegels niet dat terrazzo hadden gehad was het denk ik ook een stuk mooier. Ik vind het ook tegenvallen…
En zijn nou al die randjes van de groene tegels afgewerkt met van die grijze tegelprofielen (google zegt dat dit zo heet)? Ik vind dat ook echt heel lelijk eigenlijk… Kan dat niet anders of moet dit zo?
Nee je kunt tegels gewoon verstek zagen bij hoeken/randen maar die profielen zijn lekker makkelijk. Echt wanstaltig ja
Dacht trouwens niet dat zij die bij die wastafel had maar misschien heb ik het niet goed gezien