Lize Korpershoek heeft net haar badkamer laten verbouwen en heeft alle Stories verzameld, handige tips ook. Qua kosten en aanpak etc
Goed shoppen en een losse aannemer inschakelen scheelt echt veel. Bij de badkamerwinkel zou ik het dubbele hebben betaald maar ben zelf gaan rondkijken toen ik wist wat ik wilde.
Bij X2O heb je geen gedoe met onderhandelen maar je ziet gewoon wat het kost, en soms hebben ze nog een leuke aanbieding erop. Toilet heb ik bijvoorbeeld apart gekocht via een aanbieding van Hornbach. Oja en het bad heb ik besteld via bol.com. Was precies het merk en model wat ik in de showroom had gezien maar dat scheelde de helft van het geld
Wij willen onze badkamer volgend jaar ook aanpakken. Geen hele verbouwing, want de basis is nog netjes, maar het wel meer onze smaak maken.
Ik zou o.a. graag een groot massief houten meubel willen voor de wastafel. Hebben jullie nog tips voor winkels met een showroom in Noord-Holland? Zuid-Holland of Utrecht kan eventueel ook, dan combineren we het met een dagje weg.
Ik kwam bijvoorbeeld online tikamoon tegen, prachtig maar het zit alleen in België/Frankrijk haha.
Ik zie vooral veel meubels van fineer en dat is niet mijn smaak.
Ik weet niet of dit de stijl is waar je naar op zoek bent, maar in Eemnes zit een zaak voor oude bouwmaterialen. Zij maken ook wastafelmeubels. Jan van IJken heet het. Als je op “hout” klikt kun je zien wat ze zoal maken.
Ons toilet heeft een wand met een patroon erin. Ik vind het lelijk en wil dit patroon eruit zonder te hoeven slopen. Dus egaliseren ergens mee. Is dat een beetje makkelijk te doen, denken jullie? En zo ja, waarmee? Ik keek naar Muurglad maar twijfel of de wand de juiste ondergrond heeft en niet te grof is.
Het lijken grote tegels, klopt dat? Dan kun je er wellicht overheen tegelen?
Wellicht beton ciré?
Hoe heten de wandlampen waar de schakelaar op de lamp zit en je de lamp aan en uit kan doen op de lamp zelf en niet via een schakelaar ergens anders op de muur. De lamp heeft daarnaast geen snoer die in het stopcontact moet, maar gewoon constant stroom heeft en een aan/uit knop op de lamp zelf.
Is daar een naam voor?
Bedoel je een stekker lamp of stekker spot?
Ik heb er zelf een zonder zo’n stang
Ik denk dat je dit in winkels moeilijk gaat vinden en beter op zoek kunt naar de schrijnwerker die op maat werkt.
Als ik zoek op ‘wandlamp met schakelaar’ krijg ik veel hits, bijvoorbeeld op deze site directlampen[.]nl
Nee dit niet, deze gaat dus met een stekker in een stopcontact.
Ik bedoel een wandlamp op een contactdoos maar de lamp schakel je met een schakelaar op de lamp zelf, in plaats van door midden van een schakelaar ergens in de ruimte op een muur.
Aha wandspot met schakelaar maar heeft vlg mij geen aparte naam? Althans ken ik niet
Ja met een schakelaar.
Maar ik zoek een scharnierlamp met twee scharnieren die geschakeld wordt op de muur, en het is moeilijk want alles heeft of een draad, of wordt geschakeld met een externe schakelaar op de muur.
Kun je niet een spot met stekker zoeken die je mooi vindt en dan gewoon het snoer afknippen en rechtstreeks op je wandcontactdoos aansluiten met lasklemmen?
Om je opties wat te vergroten, kun je een externe schakelaar op de muur (laten) maken. Is niet een moeilijk klusje en, denk ik, ook handig. Is dat een optie?
Ja dit! Nu het er nog zo bij ligt kun je makkelijk even een schakeldraad bijtrekken.
Of anders is misschien Hue-lampen nog een optie? Dat je ze schakelt met je telefoon of met zo’n smart knop?
Klopt. De mogelijkheid is er, en de schakelaar van de spotjes en de daglichtlamp zitten rechts op de muur, maar om daar nog een (gedeelde) schakelaar bij te zetten, vind ik zonde van het aanzicht van de keuken. Daarnaast kun je in sommige gevallen die lampen die ik zoek, dimmen.
Dus ja, het is allemaal mogelijk.
Maar ik ben op zoek naar het woord voor een een wandgeschakelde continue stroom dragende schanierlamp met een aan en uit knop en een dimmer
Hoe heet een lamp met continue stroom en een eigen schakelaar heeft?