Klussen in huis-topic

Ohh dat klinkt hoopvol! Heb je nog een heldere herinnering (of foto) aan hoe vlak en egaal die dekvloer dan was?

Wij laten een lamelparket vloer leggen en toen we ‘m kochten hebben we het over onze situatie gehad (nieuwbouw met cementdekvloer) en het is niet echt over egaliseren gegaan, maar nu zei de eigen huis meneer bij de oplevering dat egaliseren nodig is voor verlijmd leggen en dat zou kut zijn want we hebben daar volgens mij niet echt tijd voor :smiling_face_with_tear:

Ik ga uiteraard vandaag bellen met de vloermensen (gister waren ze dicht) en ik hoop echt heel erg dat ze zeggen dat het gewoon gelegd kan worden. Maar het belangrijkste is dat ze het plaatsen als het komt en dan niet ineens zeggen dat het toch niet kan

Helaas geen foto meer, en kan het me ook niet heel goed herinneren. Het is uiteindelijk aan de vloerenlegger om te beoordelen. Zou even bellen en aangeven dat iemand van Eigen Huis zegt dat het geëgaliseerd moet worden, en of zij dit vooraf kunnen komen beoordelen. Dan weet je in elk geval waar je aan toe bent…

1 like

Egaliseren is heel vaak nodig voor verlijmen en soms niet. Zou dat echt door de vloerlegger zelf laten beoordelen en hun advies volgen. Als het goed is geven zij ook een bepaalde garantie op de vloer en stel je gaat niet egaliseren op hun advies en dat leidt toch tot problemen, dan kunnen zij het voor je oplossen. Andere situatie want wij hebben een houten ondervloer en scheef huis, maar hier konden ze zelfs pas beoordelen wat er moest gebeuren en hoe ze het gingen aanpakken toen de oude vloer er helemaal uit was en de nieuwe ondervloer gelegd (ivm hoogteverschillen)

2 likes

Ik vind jouw combi ook echt mooi! Maar bij haar zijn de wandtegels lichter/feller, de vloertegels kleiner, 2 kleuren op de vloer en dan ook nog zo’n viezig bruine kleur. Echt allemaal net-niet keuzes terwijl het zo leuk had kunnen zijn.

2 likes

Ik heb mijn trap 3 maanden gelden geverfd. Was grijs, is nu wit.
Heb mij er zo op verkeken. Ben wel nog elke dag blij met het resultaat.

4 likes

Wij zijn aan het verbouwen en hadden ivm Black friday alvast een aantal meubels besteld. In de schuur/garage gezet… (zit aan het huis vast dus niet een of andere tuinschuur) gister uitgepakt omdat de vloer inmiddels ligt, er is gestuct en geverfd. Was die hele verpakking al nat :sob: en nu is dus een gedeelte van onze gloednieuwe tafel krom getrokken…… zo ongelofelijk kut.

Je ziet het best wel goed :cry:

Oh en de bank bleek ook niet goed. Dus die gaat weer terug en nu een levertijd van 8-10 weken. Vet kut even allemaal, we verhuizen volgende week al…

1 like

Wat een buikpijn moet je hebben.

Kan het verzekeringswerk worden?

1 like

Maar echt! Ik heb vorig jaar onze beneden trap gedaan en ben nu bezig met de trap naar zolder, heb de treden nu allemaal gedaan, alleen de boom moet nog en ik zit daar een partij tegen aan te hikken.

4 likes

Wat een mooie kleur!:heart_eyes:

2 likes

Lijkt veel op onze trap kleur! Is dit ook boulder lichen?

Wij twijfelen om de balken van de voorzolder ook in deze kleur te doen (heel veel verf over) of zou dat too much zijn? De zolderkamer heeft witte balken (zit wel muur en deur tussen) dus dat het anders is maakt veel uit denk ik

3 likes

Heel mooi! Onze trap moet ook nog gedaan worden en ik zou graag hem graag een mooie kleur geven, maar twijfelde of wit niet wat makkelijker zou zijn. Nu ik dit zie weet ik zeker dat ie een kleurtje krijgt :star_struck:.

Wel echt een vreselijke klus idd, ik heb in ons oude huis ook de trap geschilderd maar toen moesten we eerst nog tapijt + lijm verwijderen. Hoopte eigenlijk dat onze nieuwbouwtrap een stuk minder werk zou zijn :see_no_evil:. Hoe lang ben je er mee bezig geweest denk je?

2 likes

Vind dat je het nog snel gedaan hebt!

En nu ik lees traphekje, denk ik fuck die heb ik ook nog liggen :sob:

2 likes

Ik moet ze allebei nog, haha. Bedoelde een losse voor kinderen, maar bedenk me nu ook het hek wat boven om de trap heen zit. Telkens als ik denk, ben er bijna, valt het toch weer tegen, haha.

2 likes

Heel mooi!

2 likes

Wij zitten pas een maand in een verbouwing en nog maar twee weken te gaan. Maar pff wat heftig om twee huishoudens te moeten runnen, je sociale leven (incl feestdagen), je baby, je relatie, huisdieren (incl hond die 3x uit moet), je werk, sporten.

Ben helemaal gesloopt :weary:

1 like

Ugh ik ben stick and peel tegels in mn keuken aan het opplakken en recht plakken is zo moeilijk en ik heb geen zin meer

Iemand ervaring met het isoleren van een verdiepingsvloer in een oud huis? Wij hebben houten verdiepingsvloeren (oud huis). Nu gaan we de zolder verbouwen en op de eerste etage wordt het laminaat vervangen. We overwegen om de vloeren te isoleren vooral vanwege geluid. Iemand tips? Heeft dit gewerkt? Of zonde van het geld?

Ik ben wel benieuwd. Ik heb zelf ook houten vloer. Maar enige wat ik gedaan heb is onder laminaat wat dikkere ondervloer.
Maar liefst had ik nu wel beter geïsoleerd.

1 like

Wij hebben het gedaan, het heeft wel goed geholpen. Zowel qua isolatie, als qua geluidswering. We hebben de houten vloeren losgeschroefd en tussen de balken steenwol gedaan. Was geen dure klus. Succes!

1 like

Een vraag van een totale klus-noob:

Wat gebruiken ze hier voor boormachine? Het lijkt of het helemaal niet nodig is om vooraf gaten te boren en pluggen te gebruiken. Kun je dan ook gewoon een elektrische schroevendraaier gebruiken of is dit een schroefboormachine (geen klopboor)?

1 like