Verder vragen en meerdere partijen uitnodigen.
Mijn ervaring is dat ieder bedrijf met andere ideeën en inzichten meebrengt. Wij hebben in totaal 7 bedrijven benaderd, 4 uitgenodigd en de keuze tussen 3 gemaakt. Uiteindelijk hebben we voor het gevoel gekozen, het bedrijf waar onze keuze op is gevallen was misschien niet de goedkoopste maar levert ons heel veel op. Veel flexibiliteit, geen geheime kosten, denken mee in het werk, transparant en daarnaast ook hele fijne bouwvakkers. Ook zijn we achteraf blij dat we niet met een bedrijf uit het dorp in zee zijn gegaan. Nu hoor ik de ‘slechte’ verhalen waar wij denk ik eerst blind voor waren (hij was de goedkoopste optie en beloofde gouden bergen).
Dus ik zou je niet vastpinnen op 1 bedrijf, vraag in je kenniskring rond of mensen nog andere bedrijven aanraden, vraag of ze bovenstaande bedrijf kennen en wat hun ervaring is. Bij elk gesprek wat je voert met een bouwbedrijf neutraal instappen en doen alsof het je eerste gesprek is. (Wij hebben 4 keer hetzelfde toneelspel gespeeld😂).
Een hork van een vent zal ik niet in huis willen hebben. Je gaat veel contact met deze of gene hebben, flexibiliteit, meedenken en een fijn karakter is dan gewenst. Waarom zou je op voorhand al dingen gaan afkraken? Wat een kneus. No thank you, next.
Edit: ik vergeet het belangrijkste, namelijk achteraf betalen!!! Nooit betalen voor werk wat nog niet is geleverd. Sommige bedrijven zien liever dat je op voorhand de materialen/uren/de klus betaalt. Niet doen. Niet betalen. Eerst uitvoeren, dan betalen. Hoe veel bedrijven op die manier geld in en dan met de noorderzon vertrekken.