Ik ben all for lekker veel kleur en leuke tegels, maar ik word echt helemaal naar van die vloer. Echt zo viezig.
Door de kleuren of het legpatroon?
Beiden. Vind het al een gore kleur, maar die rouwrand eromheen maakt het niet beter. En dat putje vind ik ook niks.
Het is echt lelijk haha, lijkt op een oude badkamer waar niets aan gedaan werd. Leuk al die kleuren apart maar samen is het een gevalletje van net niet.
Als de vloertegels niet dat terrazzo hadden gehad was het denk ik ook een stuk mooier. Ik vind het ook tegenvallen…
En zijn nou al die randjes van de groene tegels afgewerkt met van die grijze tegelprofielen (google zegt dat dit zo heet)? Ik vind dat ook echt heel lelijk eigenlijk… Kan dat niet anders of moet dit zo?
Nee je kunt tegels gewoon verstek zagen bij hoeken/randen maar die profielen zijn lekker makkelijk. Echt wanstaltig ja
Dacht trouwens niet dat zij die bij die wastafel had maar misschien heb ik het niet goed gezien
Vraagje hier! Ons plafond is opnieuw gestuct en de stucadoor geeft aan dat als je dit gaat verven dat het niet mooi en egaal wordt. Hij stelt voor om te spuiten (500 euri).
Nou heb ik wel vaker een plafond geverfd en nooit problemen ondervonden. Alleen nu is het echt net gestuct. Is dat anders? Wie heeft hier ervaring mee en kan me advies geven. Voelt een beeetje als oplichterij (ook al kennen we de stucadoor wel via via en woont ie om de hoek dus kan het me bijna niet voorstellen).
Ik heb dit wel gedaan (wel eerst helemaal laten drogen en goed in de voorstrijk zetten) en dat is super strak geworden al zeg ik het zelf.
En dat terwijl er zo veel mooie terrazzo tegels zijn, maar dit is wel echt net niet.
Ik ben naar aanleiding van de tip hier gaan kijken bij haar en het idee vind ik heel tof, maar de uitvoering minder. Door haar ben ik wel nu gaan kijken naar buiten de standaard waskom en tegels bijvoorbeeld. (Nu mn man nog zover krijgen, haha)
@Chicago Geen ervaring mee, maar als je gaat voorstrijken, koop dan wel goede. Ik dacht dat het niet zo veel uit zou maken, dus had een goedkopere bij de gamma gekocht en uiteindelijk heb ik nog een duurdere gekocht omdat die ik had niet genoeg deed en mn verf alsnog enorm opgezogen werd.
Heeft er iemand recent zonwering laten plaatsen? Ik heb net een schrikbarende offerte gekregen (6.000 euro voor drie ramen van ongeveer 2.10 bij 1) voor buitenjaloezieen of 5.000 euro voor drie ramen aan screens. Vraag mij af of dit een gangbare prijs is of dit een hele dure partij is. In 2021 hebben we op ons oude appartement door precies hetzelfde bedrijf voor 3.000 euro screens laten zetten op drie veel bredere ramen.
Ik heb alle plafonds in onze woning zelf geschilderd na het stucen, hier is het niet super strak geworden, al ben ik de enige die het ziet denk ik. Het valt echt niet op. Je ziet indd een soort banen, vooral op plekken/kamers waar veel daglicht binnenkomt. Maar ik sluit niet uit dat dat komt door mijn schildertechniek misschien dat het met betere verf/rollers al een stuk minder is…
Zijn buitenjaloezieen duurder dan screens? 1 groot raam van bijna 2 breed bij 3 hoog was rond de 1400 euro voor screens in 2022. Wel met meerdere appartementen een opdracht geplaatst waardoor we 10% korting kregen. Bedrijf was Umbra uit Bleskensgraaf. Erg plezierige partij. Misschien willen/kunnen ze bij jou een offerte uitbrengen?
Ik heb begin dit jaar 2 screens laten plaatsen van ong 2×1 voor €2600. Heb ook offertes voor het dubbele gehad dus loont wel om rond te kijken, vond de meeste partijen echt duur
Hier heeft de stucadoor het plafond geschilderd en is echt retestrak. Voordeel van schilderen is dat het bij te werken is, bij spuiten moet je hele plafond dan opnieuw. De keukenmonteur had schade gemaakt aan het plafond en we waren super blij dat ons plafond geschilderd is, bijwerken was nu een kwestie van even aansmeren en 2x klein stukje rollen ipv alles afplakken en opnieuw laten spuiten. Overigens kun je je wel afvragen hoe vaak je schade maakt aan je plafond, dat besef ik me ook
Wij hebben ons plafond zelf geverfd met een simpele histor monodek revolution en dit werkte heeeel goed. Mega strak en je kunt dus best rommelig de verf opzetten, want je ziet geen strepen. Enige waar je op moet letten is dat je goed dekkend de verf opzet, anders zie je het in het licht wel. Dit hadden wij maar was zo gecorrigeerd door toen het droog was nog eens die plekken na te lopen. Verf droogde gewoon goed op zonder dat het zichtbaar was waar we twee keer overheen zijn gegaan.
Vond monodek revolution ook echt totaal niet veel spetteren, dus was een fijne ervaring.
Hier ook alles laten stuccen incl plafond en daarna geschilderd. Niks bijzonders mee, gaat gewoon prima en ziet er goed uit
In de woonkamer en in een slaapkamer boven, twee keer.
Onze net gestucte plafonds zijn “gewoon” geschilderd en het is super strak geworden.
Wij hebben in mei Sunmaster luiken laten met de Somfy motor waarbij we 1000 euro per raam betaald hebben. Dit is inclusief HomeKit connectivity kit. Dit is zonder zonnecel dus stroom komt van binnen. We hebben ook nog gekeken naar Bubendorff Solar rolluiken (en die waren 1150 per stuk). We hebben ook nog even screens overwogen, daar heb ik de offerte niet meer van maar dat zat ook zo rond de 1000-1200 euro per raam meen ik mij te herinneren.
Deze prijzen waren inclusief plaatsing/montage. Denk dat er wel een kleine prijs correctie over heen is gegaan inmixdels, want wij hebben deze offerte in februari goedgekeurd. Toen we in augustus 22 keken was het zo een 100 euro per raam goedkoper namelijk.
Ik heb plafond gestuct en daarna geverfd. Ziet er mooi strak uit. Stucadoor had geverfd maar zag er niet uit dus zelf (mijn vader dan) opnieuw geverfd en echt perfect nu.