Klussen in huis-topic

ze gebruiken geen pluggen omdat de dagkanten waarschijnlijk afgewerkt zijn met hout en dan geschilderd, dan heb je genoeg grip. Als je zou gaan plaatsen op metselwerk (snelbouwsteen+pleister) ga je wel pluggen willen gebruiken voor de stabiliteit ja.

2 likes

Wij hebben een ouder maar vrij goed gesïsoleerd huis. Toch vind ik onze vloer (laminaat) in de winter echt te koud. Er zit wel vloerisolatie in, maar niet volgespoten met van die balletjes, meer gewoon echt tegen de onderkant vloer aan. Weet iemand of het nog zin heeft om het onder de vloer nog vol te laten spuiten of gaat dat niet veel meer uitmaken? Ik wil liever geen vloerverwarming aan laten leggen want dat vind ik minder fijn dan radiatoren.

Ik heb dit laten doen. Maar vind t moeilijk te zeggen of ik echt verschil merk.

Is een vloerkleed een optie? In de winter leggen wij een vloerkleed weg en dat geeft een warmer gevoel.

1 like

Misschien een open deur: maar op slippers of sloffen lopen?

Vond dat altijd zooooo Boomer van m’n moeder als ze dat vroeger zei als ik weer riep dat ik de vloer koud vond. Maar het is eigenlijk zo’n simpele oplossing :joy:

5 likes

Onze kruipruimte is volgespoten met van die balletjes, maar ik vind de vloer nog steeds koud.

2 likes

Wij hebben ook isolatie tegen de onderkant van de vloer aan, maar we vinden de vloer ook altijd wat koud. Nou zat er ook een heeeeeele dunne ondervloer onder het laminaat, binnenkort komt er nieuw laminaat met goede ondervloer, dat zal waarschijnlijk al schelen.
Maar we hadden recent ook iemand langs laten komen om te kijken naar isolatie vanuit de kruipruimte. Want de vloerisolatie die er zit, is blijkbaar wel aan de dunne kant, dus waarschijnlijk gaan we wel baat hebben bij extra isolatie met van die bolletjes in de kruipruimte (nog even de offerte afwachten en kijken hoe de situatie is als nieuwe vloer er ligt).

2 likes

LOL wij zijn aan het oriënteren om ons huis aan de achterkant uit te bouwen dus heb een offerte aanvraag gedaan bij wat aannemers. Belt er eentje net, gesprek gaat ongeveer zo:

:man_construction_worker:t3:: hoi je hebt een aanvraag gedaan?
:blonde_woman:t3:: ja klopt
:man_construction_worker:t3:: oké ik wil graag komen kijken
:blonde_woman:t3:: prima
:man_construction_worker:t3:: mag ik je whatsappen dan maken we een afspraak om langs te komen
:blonde_woman:t3:: jahoor

Krijg ik net dat Whatsappje binnen haha ik ga echt stuk “hallo we hebben net gebeld, ik bel jou volgende week; tot ziens”

:clown_face::clown_face::clown_face:

15 likes

Ik heb extra keukenkastjes gekocht, maar alle dingen die ik er bij heb gekregen kan ik totaal niet terug vinden in de (erg algemene) montage handleiding.

Iemand enig idee waarvoot deze dingen zouden kunnen zijn?

Bovenste is iets voor om de poten, maar wat moet je ermee? En de onderste heb ik er 5 van, maar ik snap totaal niet waar ze in zouden kunnen.

2 likes

Zijn het kastjes waar aan de voorkant een plankje zit ipv een lade? Wat je bijv ziet onder een gootsteen omdat er niet meteen een lade onder past. Dat onderste ding lijkt op een houder voor zo’n plankje. Het zwarte deel schroef je op de plank en het witte klikt dan vast in de kast.
En dat ding voor de poten is misschien om een onderste plint vast te kunnen klikken?

3 likes

Bovenste ding is idd voor een plint. Zo kan je hem vastklikken aan de poten van de keuken.

1 like

Ja 1 van de kastjes is met inbouw combimagentron, maar die plank aan de voorkant zat er al op!

En goede tip van de plint!

1 like

Past het niet in elkaar trouwens? Het witte van dat onderste ding aan de voorkant van het bovenste? Dan zou je het zwarte op de plint vast moeten maken en klikt het zo in elkaar

2 likes

Op de plint monteren aan de achterkant en dan om de poten klikken.

3 likes

Wij gaan spotjes in het plafond maken bij de achterpui, maar ik kan niet echt inschatten wat mooi is qua afstand. Er komen ook nog gordijnen voor dus ik wil niet dat de spotjes wegvallen in de gordijnen, maar te ver naar voren vind ik ook niet mooi want dan is het net alsof de spotjes in de midden van de uitbouw komen? De ruimte is 2,5m diep, is dan 20/30cm vanaf het kozijn gemeten genoeg? Een gordijnrails moet minimaal 8cm vanaf het kozijn zodat de gordijnen mooi vallen, is 20 dan te weinig?
Echt zo moeilijk om zulke dingen in te schatten. :joy:

Dat lijkt me best weinig eigenlijk. Wij hebben spots in de garage gemaakt en daar hangen natuurlijk geen gordijnen, maar die zitten op 50cm van de muur en daar ben ik wel tevreden over. Garage is 3,30m en aan beide kanten zitten de spots dus op 50cm vanaf de muur en het lijkt absoluut niet alsof die midden in de ruimte zitten.

2 likes

Onze spots zitten op 60cm van het kozijn. Vind het wel een mooie afstand.
Onze gordijnrail zit op 10cm van het kozijn, dus een mooie 50cm tussen spot en gordijnrail.
Om een impressie te geven, dat ziet er zo uit;

4 likes

Oh ja dat ziet er heel mooi uit! 50 is dan idd beter als 30 haha, dankje!

1 like

Even een hersenspinsel. We willen ooit een dakopbouw, we hebben al een kleine vliering waar je niet kunt staan, maar we willen een extra verdieping. We willen ook een nieuwe badkamer, liefst wel eerder want deze is echt oud. Alleen vroeg ik me af waar de trap dan zou komen.

Bij de blauwe pijl lijkt me dat je dan je hoofd stoot tegen de bovenste trap als je de bovenste treden van de onderste trap gebruikt, maar bij de rode pijl moet je praktisch de hele badkamer verplaatsen. Of is er nog een andere oplossing waar ik niet aan denk?

De overloop is niet veel groter dan dit dus het past niet nog ergens anders.

1 like

De trap in die kast maar dan met de draai naar de bovenkant van de plattegrond? Dat de bovenste helft dan in de hoek van die slaapkamer draait? Weet niet hoe je dan boven uitkomt.

3 likes

Oja dat kan natuurlijk! Zoals ik het in mijn hoofd heb kom je dan een beetje in de hoek uit, maar dat is natuurlijk prima.

1 like