We zitten te overwegen om onze keuken te laten wrappen. Onze keuken is best wel oud, maar gaat echt nog prima een paar jaar mee. Heeft iemand hier goede ervaringen met een bedrijf?
Thanks voor het delen van ervaringen! We laten de stucadoor toch spuiten… met name omdat het een enorm oppervlakte is dus vanwege het gemak.
De keuken komt daarna dus wel benieuwd hoe dat dan gaat met eventuele beschadigen. Wat jij zegt @Tostibrood. Alleen als je de juiste kleur weet, zou je toch gewoon kunnen aanstippen ondanks spuiten ipv schipderen? Of zie ik dat verkeerd
Spuiten en schilderen is een andere textuur die je krijgt, dus hoewel het qua kleur niet opvalt zie je door het verschil in structuur wel waar is aangestipt. Maar dat ligt er ook maar net aan hoe perfectionistisch je bent, ik weet dat mijn partner zich daar eeuwig aan zou storen dus wij hebben alles laten schilderen en het had er ook mee te maken dat we veel verschillende kleuren hebben gebruikt, dan is het vervelend voor de stucadoor als ie de verfspuit tussendoor steeds moet schoonmaken dus rollen was makkelijker
Wij hebben het hele huis laten spuiten (muren + plafonds) en inmiddels wel wat stukjes moeten aanstippen maar daar zie je echt niks van!
Thanks voor je uitleg! Dacht zelf ook direct wat @Bailey zegt, zolang het niet een mega beschadiging is, valt het vast wel wat mee. Sowieso ben ik niet zoooo perfectionistisch en mn vriend ziet het sws niet
Kleefeef schijnt goed te zijn. Ik heb het uiteindelijk zelf gedaan. Scheelde 700 euro en een paar uurtjes werk, dus als je enigzins handig bent.
Ja haar vorige badkamer had precies dit type formaat wandtegels maar dan wit/vergeeld. Snap dan niet echt dat je voor precies hetzelfde gaat (alleen dan andere kleur)
Heeft iemand ervaring met het direct laten verlijmen van een lamelparket vloer op een zandcement dekvloer in een nieuwbouwhuis? Zonder egaliseren. Lekker specifiek
Yep! In ons vorige nieuwbouwhuis hebben we lamelparket (visgraat) laten verlijmen op de cementdekvloer. Vloer was zo vlak en egaal dat deze niet geëgaliseerd hoefde te worden.
Ohh dat klinkt hoopvol! Heb je nog een heldere herinnering (of foto) aan hoe vlak en egaal die dekvloer dan was?
Wij laten een lamelparket vloer leggen en toen we ‘m kochten hebben we het over onze situatie gehad (nieuwbouw met cementdekvloer) en het is niet echt over egaliseren gegaan, maar nu zei de eigen huis meneer bij de oplevering dat egaliseren nodig is voor verlijmd leggen en dat zou kut zijn want we hebben daar volgens mij niet echt tijd voor
Ik ga uiteraard vandaag bellen met de vloermensen (gister waren ze dicht) en ik hoop echt heel erg dat ze zeggen dat het gewoon gelegd kan worden. Maar het belangrijkste is dat ze het plaatsen als het komt en dan niet ineens zeggen dat het toch niet kan
Helaas geen foto meer, en kan het me ook niet heel goed herinneren. Het is uiteindelijk aan de vloerenlegger om te beoordelen. Zou even bellen en aangeven dat iemand van Eigen Huis zegt dat het geëgaliseerd moet worden, en of zij dit vooraf kunnen komen beoordelen. Dan weet je in elk geval waar je aan toe bent…
Egaliseren is heel vaak nodig voor verlijmen en soms niet. Zou dat echt door de vloerlegger zelf laten beoordelen en hun advies volgen. Als het goed is geven zij ook een bepaalde garantie op de vloer en stel je gaat niet egaliseren op hun advies en dat leidt toch tot problemen, dan kunnen zij het voor je oplossen. Andere situatie want wij hebben een houten ondervloer en scheef huis, maar hier konden ze zelfs pas beoordelen wat er moest gebeuren en hoe ze het gingen aanpakken toen de oude vloer er helemaal uit was en de nieuwe ondervloer gelegd (ivm hoogteverschillen)
Ik vind jouw combi ook echt mooi! Maar bij haar zijn de wandtegels lichter/feller, de vloertegels kleiner, 2 kleuren op de vloer en dan ook nog zo’n viezig bruine kleur. Echt allemaal net-niet keuzes terwijl het zo leuk had kunnen zijn.
Ik heb mijn trap 3 maanden gelden geverfd. Was grijs, is nu wit.
Heb mij er zo op verkeken. Ben wel nog elke dag blij met het resultaat.
Wij zijn aan het verbouwen en hadden ivm Black friday alvast een aantal meubels besteld. In de schuur/garage gezet… (zit aan het huis vast dus niet een of andere tuinschuur) gister uitgepakt omdat de vloer inmiddels ligt, er is gestuct en geverfd. Was die hele verpakking al nat en nu is dus een gedeelte van onze gloednieuwe tafel krom getrokken…… zo ongelofelijk kut.
Je ziet het best wel goed
Oh en de bank bleek ook niet goed. Dus die gaat weer terug en nu een levertijd van 8-10 weken. Vet kut even allemaal, we verhuizen volgende week al…
Wat een buikpijn moet je hebben.
Kan het verzekeringswerk worden?
Maar echt! Ik heb vorig jaar onze beneden trap gedaan en ben nu bezig met de trap naar zolder, heb de treden nu allemaal gedaan, alleen de boom moet nog en ik zit daar een partij tegen aan te hikken.
Wat een mooie kleur!
Lijkt veel op onze trap kleur! Is dit ook boulder lichen?
Wij twijfelen om de balken van de voorzolder ook in deze kleur te doen (heel veel verf over) of zou dat too much zijn? De zolderkamer heeft witte balken (zit wel muur en deur tussen) dus dat het anders is maakt veel uit denk ik
Heel mooi! Onze trap moet ook nog gedaan worden en ik zou graag hem graag een mooie kleur geven, maar twijfelde of wit niet wat makkelijker zou zijn. Nu ik dit zie weet ik zeker dat ie een kleurtje krijgt .
Wel echt een vreselijke klus idd, ik heb in ons oude huis ook de trap geschilderd maar toen moesten we eerst nog tapijt + lijm verwijderen. Hoopte eigenlijk dat onze nieuwbouwtrap een stuk minder werk zou zijn . Hoe lang ben je er mee bezig geweest denk je?