lijkt me wel een correcte prijs als je op basis van dit een uurloon van 50 euro hanteert
Klinkt niet heel verkeerd voor 2 trappen waar alles nog aan gedaan moet worden? Wellicht is het wel duur en heb ik vertekend beeld omdat ik net uit weken onderhandelen en offertes van duizenden euro’s voor de stomste dingen kom. Dus zit ik in modus 4 getallen; goedkoop; katjjingggg.
Wij hebben volgens mij €1200 ervoor gegeven. Voor 2 trappen ook.
Precies met wat @Bailey ook heeft moeten laten doen aan de trappen en wanneer was dit?
Ik stel deze vraag omdat hier regelmatig antwoorden komen op zulke vragen maar vervolgens blijkt dat er behoorlijk verschil zit in wat er moest gebeuren en of een ander dit 4/5 jaar geleden heeft laten doen of nu met de actuele prijzen haha
Voor alles wat bailey noemt vind ik het geen schokkend gedrag maar ik zou altijd elders ook een offerte of meer opvragen om te vergelijken @Bailey! Pas dan kun je goed vergelijken vind ik. Met precies jullie situatie met de trappen
Thanks voor jullie reacties @Ainu, @Moa en @Nebula. In eerste instantie klonk het als veel geld voor 2 dagen werk, maar eigenlijk is het idd zoals Ainu al zegt €50 per uur en daar kan ik wel mee leven. Ik vind vooral het schuren zo’n rot klus dat ik het er wel voor over heb om het door iemand te laten doen, die het ook nog eens veel mooier kan dan ik zelf.
@Enthusiasm normaal zou ik dat ook doen, maar deze schilder ken ik al omdat ie wat herstelwerk in huis heeft gedaan nadat de stukadoor van alles beschadigd had (maar dat was op kosten van de stukadoor, dus daar heb ik geen factuur van gezien). Ik weet dus dat ie goed werk levert en als anderen al aangeven dat het een normale prijs is, dan laat ik het liever meteen door hem doen.
Oh ja snap ik, maar toch zou ik het voor de volledigheid wel doen. Dan pas kun je echt vergelijken vind ik en weet je of je te veel betaalt of dat dit een hele schappelijke prijs is
En ik snap je overweging zeker, als je weet dat hij het goed doet is het goed. Maar dan heb je iets meer idee over de prijs, denk ik. Als dat helpt natuurlijk
Ik woon in een super klein appartement en vandaag zijn er de hele dag monteurs en ik vind het zo awkward. Moet ik hier de hele dag blijven. Wat moet ik doen. Gewoon de hele dag aan de keukentafel zitten ofzo. Ik kan niet ergens heen waar ik ze niet op hun vingers kijk ofzo. Maar durf ik weg waarom ben ik zo
Haha die heb ik verstopt in mijn bed dus die kan ik nu niet pakken, dat is ook raar misschien als ze zo gaan pauzeren dan haal ik hem tevoorschijn.
Wil inderdaad zo nog wel even weggaan maar ze moeten als het goed is nog een keer door de slagbomen en dan moet ik wel hier zijn.
Je vriezer uitzoeken? Je laatje met brieven ordenen?
Haha voor zulke dingen voel ik me dus te awkward als er vreemde mensen bij zijn. Ik haat het gevoel van “being perceived” (waargenomen worden dus, maar in het NL klinkt het stom)
Maar positief is wel dat ik nu het gevoel heb dat ik wil doorpakken nu. Kozijnen moeten ook hoognodig opnieuw geschilderd worden, dat wil ik binnenkort gaan doen. Ik wil al heel lang mooie raambekleding dus ik ga Veneta een keer langs laten komen. En ik ga een offerte opvragen voor het plaatsen van screens voor het grote raam.
Het verkapte studentenleven heeft lang genoeg geduurd, ik moet voor mezelf en mijn appartement zorgen.
De eerste tegeltjes zijn geplakt in de badkamer.
Zo veel keuzestress (gehad), waar ik nu nog steeds last van heb. Ik ben benieuwd hoe het er uit ziet als de voegen er in zitten. Stel dat het straks toch allemaal een te druk beeld is?! Nou ja, nieuwe tegels of verf is zo gekocht 🫣
Welke kleur voeg ga je doen?
Lichtgrijs hebben we nu voor gekozen.
Wauw mooie combinatie!
@Nori dankjewel! Fijn om te horen dat het toch een goede combi is.
Nee. Links is een glimmende zacht grijs/beige handvormtegel. Rechts is een iets grotere handvormtegel mat wit. De witte tegel komt in de rest van de badkamer op 1.40m en de visgraat alleen op de achterwand van de douche.
Hier een beter beeld van de kleur.
Ik ben een overzicht aan het maken van wat voor verf we allemaal moeten kopen, maar alle witte verf is toch te mengen bij praxis/gamma enz? Ook die grote emmers van 12.5 liter? Kan het online niet echt vinden
Witte verf hoeft niet gemengd, staan dan van die grotere emmers al in wit of 9010. Maar misschien begrijp ik je vraag niet goed!
Alleen (op)schuren idd, trap is tijdens de bouw in de grondverf gezet maar vervolgens is er nog stucwerk en verf op gemorst tijdens de afwerking. En door het zetten van het hout zijn er ook wat kieren etc ontstaan, dus het is wel wat werk om hem weer mooi vlak te krijgen. We hebben idd ook besloten om alles te laten doen vanwege eerdere ervaring met het schuren van onze vorige trap!
Nee ik wil juist een kleur laten mengen, maar alle emmers die standaard wit zijn kun je in een kleur mengen? Op de site van Gamma is wel een kopje mengverf, maar hij praxis is dat nergens terug te vinden.