Klussen in huis-topic

Vind dat je het nog snel gedaan hebt!

En nu ik lees traphekje, denk ik fuck die heb ik ook nog liggen :sob:

2 likes

Ik moet ze allebei nog, haha. Bedoelde een losse voor kinderen, maar bedenk me nu ook het hek wat boven om de trap heen zit. Telkens als ik denk, ben er bijna, valt het toch weer tegen, haha.

2 likes

Heel mooi!

2 likes

Wij zitten pas een maand in een verbouwing en nog maar twee weken te gaan. Maar pff wat heftig om twee huishoudens te moeten runnen, je sociale leven (incl feestdagen), je baby, je relatie, huisdieren (incl hond die 3x uit moet), je werk, sporten.

Ben helemaal gesloopt :weary:

1 like

Ugh ik ben stick and peel tegels in mn keuken aan het opplakken en recht plakken is zo moeilijk en ik heb geen zin meer

Iemand ervaring met het isoleren van een verdiepingsvloer in een oud huis? Wij hebben houten verdiepingsvloeren (oud huis). Nu gaan we de zolder verbouwen en op de eerste etage wordt het laminaat vervangen. We overwegen om de vloeren te isoleren vooral vanwege geluid. Iemand tips? Heeft dit gewerkt? Of zonde van het geld?

Ik ben wel benieuwd. Ik heb zelf ook houten vloer. Maar enige wat ik gedaan heb is onder laminaat wat dikkere ondervloer.
Maar liefst had ik nu wel beter geïsoleerd.

1 like

Wij hebben het gedaan, het heeft wel goed geholpen. Zowel qua isolatie, als qua geluidswering. We hebben de houten vloeren losgeschroefd en tussen de balken steenwol gedaan. Was geen dure klus. Succes!

1 like

Een vraag van een totale klus-noob:

Wat gebruiken ze hier voor boormachine? Het lijkt of het helemaal niet nodig is om vooraf gaten te boren en pluggen te gebruiken. Kun je dan ook gewoon een elektrische schroevendraaier gebruiken of is dit een schroefboormachine (geen klopboor)?

1 like

ze gebruiken geen pluggen omdat de dagkanten waarschijnlijk afgewerkt zijn met hout en dan geschilderd, dan heb je genoeg grip. Als je zou gaan plaatsen op metselwerk (snelbouwsteen+pleister) ga je wel pluggen willen gebruiken voor de stabiliteit ja.

2 likes

Wij hebben een ouder maar vrij goed gesïsoleerd huis. Toch vind ik onze vloer (laminaat) in de winter echt te koud. Er zit wel vloerisolatie in, maar niet volgespoten met van die balletjes, meer gewoon echt tegen de onderkant vloer aan. Weet iemand of het nog zin heeft om het onder de vloer nog vol te laten spuiten of gaat dat niet veel meer uitmaken? Ik wil liever geen vloerverwarming aan laten leggen want dat vind ik minder fijn dan radiatoren.

Ik heb dit laten doen. Maar vind t moeilijk te zeggen of ik echt verschil merk.

Is een vloerkleed een optie? In de winter leggen wij een vloerkleed weg en dat geeft een warmer gevoel.

1 like

Misschien een open deur: maar op slippers of sloffen lopen?

Vond dat altijd zooooo Boomer van m’n moeder als ze dat vroeger zei als ik weer riep dat ik de vloer koud vond. Maar het is eigenlijk zo’n simpele oplossing :joy:

5 likes

Onze kruipruimte is volgespoten met van die balletjes, maar ik vind de vloer nog steeds koud.

2 likes

Wij hebben ook isolatie tegen de onderkant van de vloer aan, maar we vinden de vloer ook altijd wat koud. Nou zat er ook een heeeeeele dunne ondervloer onder het laminaat, binnenkort komt er nieuw laminaat met goede ondervloer, dat zal waarschijnlijk al schelen.
Maar we hadden recent ook iemand langs laten komen om te kijken naar isolatie vanuit de kruipruimte. Want de vloerisolatie die er zit, is blijkbaar wel aan de dunne kant, dus waarschijnlijk gaan we wel baat hebben bij extra isolatie met van die bolletjes in de kruipruimte (nog even de offerte afwachten en kijken hoe de situatie is als nieuwe vloer er ligt).

2 likes

LOL wij zijn aan het oriënteren om ons huis aan de achterkant uit te bouwen dus heb een offerte aanvraag gedaan bij wat aannemers. Belt er eentje net, gesprek gaat ongeveer zo:

:man_construction_worker:t3:: hoi je hebt een aanvraag gedaan?
:blonde_woman:t3:: ja klopt
:man_construction_worker:t3:: oké ik wil graag komen kijken
:blonde_woman:t3:: prima
:man_construction_worker:t3:: mag ik je whatsappen dan maken we een afspraak om langs te komen
:blonde_woman:t3:: jahoor

Krijg ik net dat Whatsappje binnen haha ik ga echt stuk “hallo we hebben net gebeld, ik bel jou volgende week; tot ziens”

:clown_face::clown_face::clown_face:

15 likes

Ik heb extra keukenkastjes gekocht, maar alle dingen die ik er bij heb gekregen kan ik totaal niet terug vinden in de (erg algemene) montage handleiding.

Iemand enig idee waarvoot deze dingen zouden kunnen zijn?

Bovenste is iets voor om de poten, maar wat moet je ermee? En de onderste heb ik er 5 van, maar ik snap totaal niet waar ze in zouden kunnen.

2 likes

Zijn het kastjes waar aan de voorkant een plankje zit ipv een lade? Wat je bijv ziet onder een gootsteen omdat er niet meteen een lade onder past. Dat onderste ding lijkt op een houder voor zo’n plankje. Het zwarte deel schroef je op de plank en het witte klikt dan vast in de kast.
En dat ding voor de poten is misschien om een onderste plint vast te kunnen klikken?

3 likes

Bovenste ding is idd voor een plint. Zo kan je hem vastklikken aan de poten van de keuken.

1 like

Ja 1 van de kastjes is met inbouw combimagentron, maar die plank aan de voorkant zat er al op!

En goede tip van de plint!

1 like