Klussen in huis-topic

Haha die heb ik verstopt in mijn bed dus die kan ik nu niet pakken, dat is ook raar :joy: misschien als ze zo gaan pauzeren dan haal ik hem tevoorschijn.

Wil inderdaad zo nog wel even weggaan maar ze moeten als het goed is nog een keer door de slagbomen en dan moet ik wel hier zijn.

4 likes

Je vriezer uitzoeken? Je laatje met brieven ordenen? :joy:

4 likes

Haha voor zulke dingen voel ik me dus te awkward als er vreemde mensen bij zijn. Ik haat het gevoel van “being perceived” (waargenomen worden dus, maar in het NL klinkt het stom) :rofl:

Maar positief is wel dat ik nu het gevoel heb dat ik wil doorpakken nu. Kozijnen moeten ook hoognodig opnieuw geschilderd worden, dat wil ik binnenkort gaan doen. Ik wil al heel lang mooie raambekleding dus ik ga Veneta een keer langs laten komen. En ik ga een offerte opvragen voor het plaatsen van screens voor het grote raam.

Het verkapte studentenleven heeft lang genoeg geduurd, ik moet voor mezelf en mijn appartement zorgen.

5 likes

De eerste tegeltjes zijn geplakt in de badkamer.

Zo veel keuzestress (gehad), waar ik nu nog steeds last van heb. Ik ben benieuwd hoe het er uit ziet als de voegen er in zitten. Stel dat het straks toch allemaal een te druk beeld is?! Nou ja, nieuwe tegels of verf is zo gekocht 🫣

25 likes

Welke kleur voeg ga je doen?

Lichtgrijs hebben we nu voor gekozen.

2 likes

Wauw mooie combinatie! :heart_eyes:

2 likes

Zijn het nou twee verschillende witte tegels?

1 like

@Nori dankjewel! Fijn om te horen dat het toch een goede combi is.

Nee. Links is een glimmende zacht grijs/beige handvormtegel. Rechts is een iets grotere handvormtegel mat wit. De witte tegel komt in de rest van de badkamer op 1.40m en de visgraat alleen op de achterwand van de douche.

Hier een beter beeld van de kleur.

5 likes

Ik ben een overzicht aan het maken van wat voor verf we allemaal moeten kopen, maar alle witte verf is toch te mengen bij praxis/gamma enz? Ook die grote emmers van 12.5 liter? Kan het online niet echt vinden

Witte verf hoeft niet gemengd, staan dan van die grotere emmers al in wit of 9010. Maar misschien begrijp ik je vraag niet goed!

Alleen (op)schuren idd, trap is tijdens de bouw in de grondverf gezet maar vervolgens is er nog stucwerk en verf op gemorst tijdens de afwerking. En door het zetten van het hout zijn er ook wat kieren etc ontstaan, dus het is wel wat werk om hem weer mooi vlak te krijgen. We hebben idd ook besloten om alles te laten doen vanwege eerdere ervaring met het schuren van onze vorige trap!

1 like

Nee ik wil juist een kleur laten mengen, maar alle emmers die standaard wit zijn kun je in een kleur mengen? Op de site van Gamma is wel een kopje mengverf, maar hij praxis is dat nergens terug te vinden.

1 like

Ik denk dat zo’n voordeel emmer latex niet gemengd kan worden. Maar wij hebben hier allemaal mengverf emmers van 10 liter gebruikt.

1 like

Ik heb dit resultaat verkregen door te oliën met Woca

2 likes

Volgens mij kan je die standaard witte emmers niet mengen omdat daar al kleurpigment in zit. Je hebt speciale mengverf nodig. Het is me ooit uitgelegd maar het fijne weet ik er niet meer van.

1 like

Ik gebruikte de Woca Diamond Oil Active in Smoke Brown
de trap heb ik wel niet zelf opgeschuurd maar werd door een vakman gedaan adhv luchtgommen
het oliën zelf was niet zo moeilijk, je vindt er vast filmpjes op youtube over
(als ik het goed heb met een soort harde spons de olie in het hout duwen en dan met een katoenen doek uitwrijven / de overtollige olie opnemen)
Foto’s weg

Nu 2 jaar later nog steeds superblij mee, is zeer onderhoudsvriendelijk en waterbestendig.
We doen enkel een scheutje onderhoudsolie in het water als we de trap schoonmaken, zo blijf je het hout voeden.

17 likes

Meestal ga je naar zo’n balie en geef je aan welke kleur je wilt en ze vragen dan waar voor het is en hoeveel m2 en dan hebben ze die mengverf voor je. Je hoeft niet zelf zo’n emmer te pakken.

Edit. Of heb je al emmers wit gekocht en wil je die nog mengen ?

2 likes

Wat een prachtige trap! :heart_eyes:

3 likes