Klussen in huis-topic

Mee eens. Ergens moet je een stap zetten om over de ‘angst’ te komen dus voor mij net zo. Ik weet hoe deze aannemer werkt en een fijn gevoel erbij. Dus moet het maar gewoon doen, van alles een 1e keer is gewoon eng :sweat_smile:

Tijdje geleden over de aanbetaling in dit topic gepost, goede ervaringsverhalen gedeeld en vond het wel prettige constructies. Aannemer wilt liever de constructie behouden die hij aangaf, dus dat maakt het voor mij ‘eng’. We betalen vooraf al een groot deel, maar betreft veel maatwerk dus ook begrijpelijk.

Ah ja ik zie het nu, ook wel vervelend dat ze het niet op de dag van start accepteren, snap echt wel dat het spannend is.

Wij zitten nu ook in een verbouwing waar een deel prefab is en daarvan moet je het meeste ook vooraf betalen. Vond ik echt wel even slikken haha, maar toch maar gedaan en nu blij mee.

Je zou nog kunnen vragen of je tussendoor de kozijnen alvast kan zien of dat je fotos krijgt, zodat je wat meer zekerheid hebt dat het ook echt gemaakt wordt.

1 like

Spannend ook! Al ver met de verbouwing, naja is het prefab deel al geplaatst? Ik wil ook zo graag stappen zetten want we zijn al echt lang bezig. En dat je nu schrijft helemaal happy te zijn geeft mij ook wel een boost :face_with_hand_over_mouth:

Goede tip, ik zou dat kunnen doen idd. Volgens mij kunnen we ook altijd langs de fabriek om te kijken, maar is een end weg voor ons dus foto’s is een goed alternatief, thanks!

1 like

Misschien wat laat, maar wij betalen 16,90 (incl. btw) per m2 voor stuc.

2 likes

Ik had een stucadoor die 350.- per dag kostte, ongeacht aantal m3. Omgeving Rotterdam, dus als je een telefoonnummer nodig hebt… En het stucwerk zit echt kakstrak op de muren!

5 likes

Ik wil het nog niet jinxen maar morgen is het warmtepompdag. Als alles goed gaat verhuizen we binnen twee weken.

Vandaag kwamen ze de werkbladen van ons oud marmer voor de badkamer installeren en die mens zei dat we er echt iets moois van gemaakt hebben. Hij had het gezien toen we net de sleutels kregen en nu is alles zo goed als af.

24 likes

Ik duim alvast, dat zijn ook zulke spannende momenten!!

En wauw, dat is toch echt een superleuk compliment, mag je fier op zijn hoor!

1 like

Wij hadden juli 2023 voor 125m2 wanden, 53m2 plafonds € 3825 en dan € 2000 via de bon en €1825 contant.
Omgeving Utrecht

1 like

Hoeveel m2 heeft hij daarvoor gedaan? Want als dat niet veel is, is het alsnog duur natuurlijk.

1 like

Een hele zolder, de laatste keer. Dat was eeuuhh… iets van 20m2.

1 like

Heeft hier iemand weleens een echt houten keukenblad geschuurd en in een andere kleur geschilderd? Bleef dat mooi, gezien het dagelijkse gebruik?

1 like

Wat hebben jullie in de badkamer qua raambekleding, als je al een raam hebt?
Wij hebben van een slaapkamer de badkamer gemaakt en het raam zit recht naast de douche/bad. Ik wil wel het licht binnen houden, maar met een sticker denk ik dat je dan ‘s avonds als je het licht aan hebt van buiten alsnog een silhouet ziet?
Mijn vriend heeft het steeds over iets van luxaflex, maar ik weet het niet echt.

1 like

Afplakken met sticker zorgt er inderdaad voor dat je nog best veel kan zien vanuit buiten… zou ik afraden. Wij hebben witte houtlook jaloezieën van Veneta. Is van kunststof gemaakt, dus kan goed tegen vocht. Vonden wij mooier dan aluminiumjaloezieën. Er komt nog wel wat licht doorheen, plantje in badkamer overleeft dat. Maar moet wel verder wel eigenlijk lamp aandoen wil je het echt goed kunnen zien in de badkamer.

1 like

Wij hebben in de douche een raam die begint zo halverwege mijn dijbeen tot aan het plafond. Jaren hadden we er een plastic rolgordijn voor, die we dicht deden met douchen en open/ half open de rest van de tijd. Maar dat nam veel licht weg. Ik heb het nu gecombineerd met anti-inkijkraamfolie. Die heb ik tot aan ongeveer de schouders en dan met steeds dunner wordende streepjes naar boven steeds iets meer om naar buiten te kunnen kijken. Nu is het overdag genoeg om het rolgordijntje naar beneden te doen tot het folie begint als ik ga douchen. En omhoog voor het licht. 's Avonds kan ik altijd nog kiezen of ik het rolgordijn helemaal dicht wil of niet. Ik vind silhouetten niet zo’n probleem, maar dat is persoonlijk. Deze combinatie vind ik voor mijn situatie echt perfect.

1 like

Binnenkort maar even checken hoe zichtbaar wij mogelijk zijn met onze raamfolie hahaha

5 likes

Ja wij hebben nu als tijdelijke oplossing een handdoek ervoor gehangen. Toen we deze op hadden gehangen zei de overbuurvrouw (80 jaar) hè wat jammer nu kan ik niets meer zien! :grimacing:

8 likes

Het raam zit echt recht voor waar we de douche in stappen dus ik ben benieuwd haha

1 like

Overburen hadden het en je kon echt veel zien. Ook borstcontouren enzo. We hebben het toen een keer gevraagd of ze dat wisten, maar nee en week later hadden ze andere raambekleding :laughing:

2 likes

Haha ja dat hebben wij ook dus ik wil geen folie want volgens mij zie je dan alsnog alles :joy:

Haha wat erg, ook overdag? Of alleen met de lamp aan ofzo? de vorige bewoners van ons huis hadden t zo gedaan dus dan hebben onze overburen al heel lang een showtje