Nee alleen als het buiten schemerde of donker was en zij licht aandeden.
Ben ik de enige die dat totaal niet boeit? Wij hebben ook lichtdoorlatend plakfolie, ze zien hooguit een contour, lekker belangrijk, als ik op het strand zou zitten zien ze meer.
Nee, niet de enige.
In principe ga je enkel een silhouet hebben als de lichtbron schaduw van jou op het raam valt, dit kan je dus opvangen door meer licht tussen de douche en het raam te plaatsen. Bijvoorbeeld met een ledstrip.
Hm ja maar wordt dat niet heel gek?
Kijk dit is de badkamer, we douchen echt naast, zo niet voor, het raam. Zou je dan een ledstrip in het raamkozijn doen ofzo?
Er hangen spotjes en een hangt er volgens mij boven het bad dus dan komt het licht van boven, dat geeft ook wel schaduw denk ik?
Het maakt me niet zoveel uit dat mensen zien dat er iemand is op de badkamer, ik wil gewoon ongegeneerd in m’n nakie rond kunnen lopen zonder na te hoeven denken dat iemand ziet dat ik onder de douche sta of op de wc zit m’n kont af te vegen.
Persoonlijk wel ja, dit kan echt wel mooi worden en een goede verlichting geven, op zich kan je het probleem ookal oplossen door de spotjes meer naar de muur te brengen zodat ze net schaduw werpen naar de ruimte toe.
Ik vind dat echt niet te vergelijken. Instappen oké, maar als je zo precies voor het raam staat te douchen hoeven ze echt niet de contouren te zien van hoe ik mijn billen etc was. Plus ik heb best vaak ook seks in de douche, ook al zie je dan alleen contouren dat is alsnog teveel voor mij hoor haha. Op het strand ben je je ook bewust van je omgeving, thuis wil ik gewoon een deken van privacy hebben.
Jaaa dit was bij mijn ouders in het dorp hahaha.
Teringdroog dat die man direct gequote wordt over dat die filmpjes gelukkig worden verwijderd en daarna weer opduiken op dumpert etc en dat Telegraaf recht daaronder zelf het filmpje post
(Uiteraard zelf ook even bekeken)
Ik ben bezig met de achterwand tegelen van mijn fornuis, maar nu zie ik dat er her en der wat dunne laagjes tegellijm op de tegels zitten…
Heeft iemand tips om dit eraf te krijgen, iets waarmee je dat kunt doen? Het zijn keramische tegels, mat en stroef.
Deze zijn het:
Heeft iemand tips voor het renoveren van een trap. Er zit nu vloerbedekking op met behoorlijk wat lijmresten. Ik heb al vloerlijm afbijt gekocht maar zelfs daar blijven er nog wel behoorlijk wat resten zitten. Ik heb gekeken naar een elektrische schraper of misschien een föhn. Iemand tips voor wat het beste werkt?
Ik zal ook een afspraak maken met mijn hypotheekadviseur, maar ben ook even benieuwd naar jullie ervaringen met een verbouwingshypotheek.
Wij willen graag onze badkamer verbouwen en mijn vriend heeft liever dat we onze hypotheek hiervoor verhogen zodat we niet gelijk een grote hap uit ons spaargeld moeten halen.
Nu hebben we de afgelopen jaren ook al 30k afgelost en is ons huis meer waard geworden. Kunnen ze zoiets ook meenemen in de verbouwingshypotheek (dus dat je maandbedrag niet omhoog hoeft)? Of is dat niet mogelijk?
Ik heb toevallig afgelopen week bij de hypotheekadviseur gezeten met dezelfde vraag en (bijna dezelfde) situatie. Wij hebben nog niks tussentijds extra afgelost
Ons huis is 2x zoveel waard als het bedrag wat we nu nog aan gewone hypotheek open hebben staan, maar hij zei tegen ons dat als wij bijv nu een bouwdepot van 30.000 willen, dat kan, maar dan gaan we wel het actuele rentepercentage over dat bouwdepot betalen. Onze gewone rente is 2,4% en bouwdepot zouden we 3,95% krijgen. Dus maandbedrag gaat wel omhoog.
Thanks! Dat is prima te doen, voor een badkamer hebben we toch niet zoveel geld nodig. Dus dan is een hogere rente op dat stukje prima.
Ja precies!
Maar ik vond het wel verhelderend om bij die hypotheekadviseur te zitten en ff te horen wat er allemaal kan enz. Het verschilt ook per hypotheekverstrekker volgens mij. Want hij had allemaal bestanden waar per verstrekker de voorwaarden stonden.
Oh dit vond ik zo’n vreselijke klus. Enige dat hier redelijk werkte was dit ding in combinatie met een schraper en een heleboel elbow grease. Succes!
Realiseer je dat je wss ook weer advieskosten, misschien taxatiekosten etc. moet betalen. Dus als het gaat om een relatief laag bedrag kun je soms zomaar 1500/2000 kosten er nog bovenop krijgen (wat precies nodig is en wat het kost verschilt overal dus kan ook minder zijn, of meer als je bijv. ondernemer bent)
Ja daar had ik al rekening mee gehouden, thanks!
Wij moeten onze kozijnen en glas vervangen, zouden jullie dan voor hr++ glas gaan of triple?
En heeft iemand ervaring met de verduurzaming hypotheek die je kan afsluiten als extra op een bestaande hypotheek? We gaan alleen de kozijnen en glas doen dus subsidie is geen ding waar we rekening mee houden.
Ik ga sowieso een adviesgesprek inplannen met onze hypotheekverstrekker en mijn vriend is heel erg voor het triple glas als we toch bezig gaan, vooral voor het geluid lijkt het mij heerlijk maar ben ben benieuwd wie hier ook die afweging heeft gemaakt en wat de doorslag gaf.