Klussen in huis-topic

Het is de eerste keer dat hij aanstaat en het is alsof mijn vaatwasser of dampkamp zeer stil draaien. Ik hoor die van de keuken het hardst.

Heeft iemand wel is zn hele beneden verdieping laten schilderen? Dus woonkamer, keuken, plafonds kozijnen deuren etc. En hoeveel moest je toen betalen? Heb nu een (denk ik) goed voorstel liggen, maar ben benieuwd hoeveel jullie ervoor betaald hebben! Gaat om een rijtjeshuis dus geen dikke villa (HELAAS!)

3 likes

Als het zo echt uren blijft zou ik de firma die het geplaatst heeft en/of EPB coordinator toch even contacteren om na te kijken, dat is niet echt de bedoeling

1 like

Ik had dit ook in mijn huis, tot er iemand kwam voor onderhoud en die zei: hebben de vorige bewoners gerookt? Want die hele motor is een grote klont nicotine en is gewoon kapot.

Klonk bij mij alsof er een gigantische vaatwasser aan stond in combinatie met een fluitketel, zelfs op de zachtste stand.

1 like

Heb al akkoord gegeven. Hij kan 17 april al beginnen! Ga morgen even naar de bouwmarkt om kleuren uit te kiezen.

Stresssss

6 likes

Is je klus zwart of niet? Wij hebben de hele beneden verdieping laten sauzen inc kozijnen etc en waren 1700 zwart kwijt. 50m2

2 likes

Ja zwart! Stuur je ff een dm op insta

Hebben jullie aanraders voor een bedrijf voor een traprenovatie? We hebben net een adviesgesprek gehad bij Upstairs en dat kwam zeg maar op 3x ons budget uit :smiling_face_with_tear:

1 like

Misschien Traprenovatienederland.nl?
Daar hebben wij het een aantal jaar terug door laten doen, over actuele prijzen kan ik niks zeggen.

Heeft iemand recent nog ergens (mooi en goedkoop) laminaat gekocht waarbij gratis gelegd werd? Zo ja, waar?

Ongevraagd advies: Ik zou gewoon naar de totaalprijs kijken: Misschien kan bij het ene bedrijf laminaat + leggen ongeveer gelijk zijn qua prijs als bij een ander bedrijf laminaat alleen?

2 likes

Dat is waar, maar als er een specifieke tip is voor goedkoop en gratis dan vind ik dat wel handig :smiling_face:

2 likes

ga jij gratis werken?

3 likes

Goh, wat een onvriendelijke reactie. Mijn vraag is naar aanleiding van een gesprek gisteren dat ik met een vriendin had, die haar vloer gratis heeft laten leggen door de Praxis. Maar dat is een paar jaar geleden, vandaar mijn vraag. Als je geen nuttige bijdrage hebt, hoef je niet per se te reageren hoor.

4 likes

Carpet right heeft dat vaak maar vind ik een grote afrader. Het is bij mij vreselijk slordig gelegd

Een klus van een paar uur gratis verwachten is toch best vreemd.

Je kunt toch ook zelf wel bedenken dat een partij die ‘gratis’ zou komen leggen deze kosten toch zelf ergens terug moet verdienen? Ik zou iig geen kwaliteit verwachten

10 likes

Mijn tip zou dan eerder zijn: tik gratis of goedkoop laminaat op de kop via marktplaats en leg het dan zelf. Is niet heel ingewikkeld (even paar youtube filmpjes kijken) en daar bespaar je veel geld op. Wij hadden op deze manier 50m2 kwalitatief goed quickstep laminaat van 8mm gratis (moesten we het wel zelf uit het huis slopen maar ook dat was niet ingewikkeld)

3 likes

Bebo Parket heeft goedkoop laminaat, de legservice is geloof ik niet gratis, maar ze beloven wel onder alle prijzen van de concurrenten te gaan zitten, dus de allerduurste zullen ze in totaal niet zijn.

Wat een rare reactie? Ze verwacht toch niet dat het gratis gedaan wordt maar vraagt gewoon of ergens die aanbieding momenteel is? Bij bijv kwantum heb je toch ook dat er reclames zijn dat gordijnen gratis op maat gemaakt worden. Dat zijn gewoon reclames die terugkeren.

Over de kwaliteit zeg ik niets want er zal vast ergens op bezuinigd worden bij die reclames.

3 likes

Wij hadden dat er niet bij, maar via een facebook groep iemand gevonden die voor 200 euro de hele bovenverdieping heeft gelegd wat wij heel schappelijk vonden. Dus mocht je geen gratis leggen iunnen vinden dan is dat misschien een goeie tweede optie?

@Spaarlamp ik weet niet waar je vandaan komt anders is die t bij ons heeft gedaan zeker een aanrader. Omgeving gelderland. Is dat niet in de buurt dan zou ik zeker even aanraden op werkspot te kijken. Zo kwamen wij aan die van ons. Een zzp’er die schappelijke prijzen vroeg en ook echt recensies van klanten had inc foto’s waardoor we het aandurfde. Heeft ook zeker niet teleurgesteld, onze trap is prachtig geworden.

1 like