Dan weet ik dat voor de volgende keer. Dankje!
B3dankt voor de tips, frogtape met verf wordt het! Wat een strakks muur @Nova , mooie kleuren ook!
Weet iemand hoe zo’n metalen plaatje heet die ik hier in het midden vasthoud?
Ik wil een lamp ophangen, maar de openingen van dit plaatje zitten te kort bij elkaar om ze op mijn vierkante centraaldoos te bevestigen. Als het gat links net zo zit als rechts, dan moet het wel passen. Kan ik zo’n plaatje ook los bij de bouwmarkt kopen?
Past het ook niet diagonaal?
Nee, dat is juist het probleem. Hij kan alleen diagonaal vastgeschroefd worden, maar de openingen van dit plaatje zitten te dicht bij elkaar om dat te kunnen doen.
Beugel voor lamp, of ophangbeugel. Kun je er geen gaatje in boren, dat je het linkergat wat groter/breder maakt?
Ah top, met die term kom ik wel tegen wat ik nodig heb. Even zoeken of ze hier bij een bouwmarkt in de buurt een handige hebben.
Ik heb helaas geen boor, dus in dit plaatje een gat boren zit er niet in. Kan ik natuurlijk ook aanschaffen, maar een nieuw plaatje leek mij goedkoper ![]()
Even op Nextdoor of Peerby of in de buurtapp vragen of je een boormachine kan lenen?
Wat een goeie tip! Ik kende deze apps nog niet. Heb de vraag nu op nextdoor gesteld.
Wat zouden jullie doen? Hebben jullie misschien nog tips? Misschien een alternatief? Of zouden jullie het anders doen?
Ik moet (helaas) de houten balken op de bovenverdieping beitsen. In de meeste gevallen valt beits geel uit, dus ik heb de twee meest neutrale opties gekozen. Blank of Schors van Cera Bever.
V.l.n.r.: Blank, Blank + Schors, Schors + Schors, Schors.
En dan de balken waar het om gaat. Deze zitten over de hele eerste verdieping inclusief badkamer.
Blank!
Die andere vind ik niet zo mooi icm je vloer en dat gelige is denk ik echt te verwaarlozen als je die hele balken er mee doet hoor
Ik zie heel veel video’s voorbij komen op TikTok met een hor en verduistering in 1
https://vm.tiktok.com/ZIJnq9rdg/
Lijkt me echt ideaal maar dit is een Engels bedrijf en kan zo niet echt iets Nederlands vinden, hebben jullie misschien een idee waar ze dit verkopen of je het evt kunt laten maken?
Waarom moet je beitsen en kan je niet schilderen? Ik zou zelf denk ik juist voor een donkerdere beits gaan.
@Feather Nee, schilderen is geen optie. Als je schilderen bedoelt in een kleur. Dat past niet bij de woning en ben ik niet zo’n fan van. ![]()
Inmiddels heb ik er nu een laagje Trae Lyx blanke matte meubellak er op zitten en dat is meer iets wat ik zoek. Links is behandeld, rechts is nog onbehandeld. Er zijn 2 a 3 lagen nodig, maar tot nu toe ben ik tevreden terwijl ik voorheen heel huiverig was voor lak. De beitsen gaan in ieder geval retour ![]()
Bedoel je een duoplissé? Die gordijnen zijn niet helemaal zoals op jouw video…
Ik wil deze kleur oververven en vervangen door olijfgroen. Op google vind ik alleen zoekmachine teksten… Iemand ervaring?
Kan ik er gewoon twee lagen olijfgroen overheen doen of schijnt dit blauw er dan doorheen?
Top, dat klinkt goed. Dan ga ik ervoor!
Ik heb deze lamp gescoord via marktplaats, alleen is de bedrading er helemaal uit. Iemand een idee welke onderdelen ik nodig heb om deze weer werkend te krijgen? Hij is van ikea. Naar mijn idee de oude variant van de HOLJES.
Toch alleen een stuk elektriciteitskabel en een kroonsteen als die niet op je plafond zit? Als je geen dradenstripper hebt misschien gelijk maar kopen. Edit en je maakt het draad dan vast in de lamp in dat stuk waar je je lamp in moet draaien en dan ook aan je plafond aan de kroonsteen. Of mis je dan nog steeds iets denk je?
De raamdorpel is aan het bladeren aan de buitenkant van mijn huis ondanks dat het geglazuurde tegels zijn. Het liefst zou ik ze verven, maar ik zie op internet niet zo snel ervaringen hiermee. Heeft iemand ervaring met deze opknappen?