Dit ziet eruit als maatwerk!
Daar was ik al bang voor
Ik denk dat zoiets wel redelijk gemakkelijk zelf te maken is door een spiegelkast om te bouwen. Ikea heeft volgens mij vrij hoge, als je daar andere deurtjes in zet kom je al een heel eind.
“Gewoon” een soort keukenkast die je normaal gesproken ook ophangt?
Door welk bedrijf heb je dat laten doen? Ik zie door de bomen het bos niet meer
Bij Profireno hebben wij het gedaan!
Ik ben mij (mentaal) ah voorbereiden om m’n kozijnen zelf opnieuw te verven.
En zie net op een ig filmpje iemand heel handig met verf afbijt ad slag gaan. Dit ziet er heel makkelijk uit!
Ik was bang dat ik uren met hetelucht pistool bezig moest om alle oude verf lagen (vlg mij 3 dubbele) eraf te halen.
Heeft iemand ervaring met afbijt, nog bepaalde merken voorkeur?
V33, voldoende lang laten intrekken, het zou ook helpen als je er plastiekfolie over doet zodat de lucht het niet uitdroogt. Daarnaast is het echt belangrijk om een goed scherpe schraper te hebben, dat is echt belangrijk en maakt gigantisch veel verschil.
Tnx, goeie tips. Is het deze?
Bekijk V33 afbijtmiddel ‘Speciaal voor hout’ 0,5 L op: V33 afbijtmiddel 'Speciaal voor hout' 0,5 L | bol
Goed insmeren en in laten trekken. En met eraf krabben oppassen dat je niet in het hout gaat.
Goeie, is dat de reden waarom sommigen missch de voorkeur hebben voor een heteluchtpistool?
Geen idee. Maar ik vond dat spul erg stinken en kreeg niet alle lagen eraf. Waren ook veel verf lagen. En schoot soms uit. Bij mij is het heel lelijk geworden. maargoed je ziet het alleen als je goed kijkt.
Het is vooral heel erg chemisch en niet goed voor mens, dier en milieu dus snap wel dat niet iedereen het wil gebruiken. Ik heb het weleens gebruikt maar idd die geur. Ik zou het alleen doen als je echt heel moeilijke plekjes hebt of het er moeilijk vanaf kan branden (dingen als deurbeslag ofzo)
ik heb het met de gewone groene gedaan maar verwacht niet veel verschil in de soorten
Ja, dit is voor mij ook altijd een reden om met een schuurmachine of heteluchtpistool aan de slag te gaan. Met een beetje oefening kun je zo veel chemicaliën “besparen”. Wat donkere plekken zijn in het begin onvermijdelijk (tijdens het oefenen) maar als je er toch overheen schildert zie je daar niks meer van.
Hoe verf je het beste en mooiste kozijnen? Ben er vandaag aan begonnen maar kreeg met een kwast alleen maar strepen en met een roller werd het helemaal niet dekkend. Heb wellicht de verkeerde kwast/roller gekocht, maar ben er maar mee gestopt want het was niks.
Haha in ieder geval geduld hebben denk ik, dat is ook een klusje waar je iig een tweede keer overheen moet vind ik. Dus snap wel dat het nu nog streperig of niet dekkend lijkt
Met kwast in de hoeken
Met een roller de grotere oppervlaktes
Sowieso twee of drie laagjes!
Ik had gewoon kwast en roller van Action en is perfect.
Wat voor lak heb je? Misschien ook daarom?
Oh ja geduld heb ik niet zo veel.
Heb Histor houtlak en idd kwasten en rollers van de Action. Er zit wel een laag verf onder, die we opgeschuurd hebben, dus ik hoopte dat het mede daardoor meteen dekkend zou zijn, maar ga het maar gewoon verder proberen dan.
Reken maar op drie lagen, dan kan t alleen maar meevallen als je er met twee bent
Ja sowieso meerdere lagen
En heb je het ook ontvet?