Klussen in huis-topic

Ik deed bij de binnenkozijnen:

• Ontvetten
  • Schuren
  • Ontvetten
  • Lakken. Eerst met de kwast en dan gelijk roller er nog eens achteraan.
  • Paar dagen goed laten uitharden
  • Ontvetten
  • Licht opschuren
  • Ontvetten
  • Weer met de kwast en roller

Is even werk maar zit er nog steeds perfect op en is super strak. Ik vond de action rollertjes niet zo fijn, had goedkope lakrollers van de gamma.

3 likes

Ik zou nog wat voor en na foto’s plaatsen van mijn klus.

Voor:

Na:

En met de kledingroedes (die wel door mijn pa gemaakt)

Onderin wil ik nog 2 uitschuifbare bakken maken dmv lade geleiders en er moet nog een vloertje in maar had geen decoupeerzaag, maar het was al 2 weken zo’n zooi in beide slaapkamers dat ik hem wel alvast ingeruimd heb en dan komt de rest een volgend moment.

30 likes

Het afschuwelijke geluid dat het ventilatiesysteem D maakt. Alsof het hier continu tocht.

maakt het echt veel geluid of ben je er gevoelig voor? In principe zou hetiet echt storend mogen zijn tenzij er echt pieken zijn in kleine afgesloten ruimtes wat waarschijnlijk niet is? Ik heb het zelf alleen ooit als hinderlijk ervaren bij mijn psycholoog in een kleine kamer. Het kan zijn dat ze beter afgeregeld mag worden.

1 like

Is het een oud systeem? Ik hoorde mijn oude ventilator (1996) zelfs in de slaapkamer met een dichte deur, die hebben we laten vervangen en het is een stuk stiller geworden. En energiezuiniger!

4 likes

Het is de eerste keer dat hij aanstaat en het is alsof mijn vaatwasser of dampkamp zeer stil draaien. Ik hoor die van de keuken het hardst.

Heeft iemand wel is zn hele beneden verdieping laten schilderen? Dus woonkamer, keuken, plafonds kozijnen deuren etc. En hoeveel moest je toen betalen? Heb nu een (denk ik) goed voorstel liggen, maar ben benieuwd hoeveel jullie ervoor betaald hebben! Gaat om een rijtjeshuis dus geen dikke villa (HELAAS!)

3 likes

Als het zo echt uren blijft zou ik de firma die het geplaatst heeft en/of EPB coordinator toch even contacteren om na te kijken, dat is niet echt de bedoeling

1 like

Ik had dit ook in mijn huis, tot er iemand kwam voor onderhoud en die zei: hebben de vorige bewoners gerookt? Want die hele motor is een grote klont nicotine en is gewoon kapot.

Klonk bij mij alsof er een gigantische vaatwasser aan stond in combinatie met een fluitketel, zelfs op de zachtste stand.

1 like

Heb al akkoord gegeven. Hij kan 17 april al beginnen! Ga morgen even naar de bouwmarkt om kleuren uit te kiezen.

Stresssss

6 likes

Is je klus zwart of niet? Wij hebben de hele beneden verdieping laten sauzen inc kozijnen etc en waren 1700 zwart kwijt. 50m2

2 likes

Ja zwart! Stuur je ff een dm op insta

Hebben jullie aanraders voor een bedrijf voor een traprenovatie? We hebben net een adviesgesprek gehad bij Upstairs en dat kwam zeg maar op 3x ons budget uit :smiling_face_with_tear:

1 like

Misschien Traprenovatienederland.nl?
Daar hebben wij het een aantal jaar terug door laten doen, over actuele prijzen kan ik niks zeggen.

Heeft iemand recent nog ergens (mooi en goedkoop) laminaat gekocht waarbij gratis gelegd werd? Zo ja, waar?

Ongevraagd advies: Ik zou gewoon naar de totaalprijs kijken: Misschien kan bij het ene bedrijf laminaat + leggen ongeveer gelijk zijn qua prijs als bij een ander bedrijf laminaat alleen?

2 likes

Dat is waar, maar als er een specifieke tip is voor goedkoop en gratis dan vind ik dat wel handig :smiling_face:

2 likes

ga jij gratis werken?

3 likes

Goh, wat een onvriendelijke reactie. Mijn vraag is naar aanleiding van een gesprek gisteren dat ik met een vriendin had, die haar vloer gratis heeft laten leggen door de Praxis. Maar dat is een paar jaar geleden, vandaar mijn vraag. Als je geen nuttige bijdrage hebt, hoef je niet per se te reageren hoor.

4 likes

Carpet right heeft dat vaak maar vind ik een grote afrader. Het is bij mij vreselijk slordig gelegd