Klussen in huis-topic

Ik ben vandaag begonnen aan het buitenschilderwerk. Volgende maand zijn we een week vrij om de bovenverdieping en dakranden te doen met een steiger, maar de benedenverdieping kan ik natuurlijk op zonnige dagen prima zelf doen. Maar allejezus wat een werk. Vandaag twee ramen + kozijn en de schuifpui geschuurd en in de grondverf gezet :hot_face:

Probeer mezelf maar voor te houden dat we zo 6000 euro uitsparen.

12 likes

Omdat de aannemer uiteindelijk nooit was komen opdagen (telkens uitstellen) is mijn man 3 weken geleden zelf begonnen met het plaatsen van nieuwe gevels. Incl. Het houtwerk en nieuwe betere isolatie.
Het word zo mooi! Ik ben zo trots op hem!

Het was wit (vies) gestuct. En nu is de uitbouw zwart potdeksel en de achter en zijgevel hout composiet.

Oud:

Nieuw:

Later dit jaar de achtergevel verdieping aanpakken. (Dat witte plastic raggelwerk)

37 likes

Wauw, super mooi! Mag ik vragen hoe/waar vandaan die houten gevel bekleding is? Wij moeten ook nog aan de bak met onze bijkeuken.

2 likes

Dit is van newtechwood. Versie castellation. Kleur teak.
Het is composiet (hout met kunststof gemengd)
Dit was echt de mooiste kwaliteit composiet dat we tegen kwamen.

We hebben het besteld bij Spaansen. Ze zitten op een paar plekken in Noord-Holland

1 like

Grappig dat idee van het verven van de greep. Dat bedacht ik ook in de bouwmarkt, en heb dus een klein potje lak gekocht.

Die houtreparatie is best een goed idee om het geheel op te vullen en handgrepen te plaatsen. Dank voor die tip. Het is alleen schuifdeur, dus met knopjes gaat de deur niet meer helemaal open.

Maar sinds zaterdag heb ik dunne laagjes kneedbaar hout opgebouwd en steeds opgeschuurd. En nu zijn we er bijna:

Straks laatste schuren en morgen verven. Ik denk dat het gaat lukken, het is nu al stevig genoeg.

22 likes

M’n vriend en ik hebben zo’n ziek productieve dag. We hebben planken voor in de keuken en wc gezaagd van rest hout dat we hadden van een ander project, dat hebben we geschuurd en in de grondverf gezet. We hebben de wc in de voorstrijk én verf gezet. We hebben een badkamer kast en handdoekrek opgehangen en ik heb die kast meteen ingeruimd. Straks nog 1 keer die planken die we in de grondverf hebben gezet opschuren. En dan woensdag verder.

:hot_face:

12 likes

Ik wil binnenkort eén muur behangen. Met deze wallpaper;

Ik vraag me alleen af of dit kan met mijn muren of dat ik eerst moet gaan stucen? (Ofja, laten doen. Da kan ik nie)

Samenvatting

Er staat in hun FAQ:

Can I install wallpaper on textured walls?

There are a few things you can do to help smooth out your textured walls and make them more suitable for wall mural application. Sanding your textured walls is one option to create a smoother surface for wallpaper . Use a fine-grit sandpaper to gently sand down any rough spots and create a more even surface.

Maar ik vraag me dus af hoe textured mag/kan. Is dat van mij veel te textured? Is dit uberhaupt te schuren of moet er echt gestuct worden? Ik heb hier echt geen verstand van

4 likes

Geen tips, maar wat mooi!

Ga je het ook zo doen of wat is de stijl van jouw interieur?

3 likes

Ja prachtig he! Nee niet exact op die manier als in ik ga er denk ik geen kaders/sierlijsten onder doen want nog meer gedoe. Gewoon eén hele muur en de andere muren in die kamer beige.

Weet je of het behang vliesbehang of gewoon behang van papier is? Met vliesbehang is wat textuur op te vangen, al vind ik persoonlijk jouw muur te getextureerd. Kans is dat op de wegen vlakken je de textuur er doorheen ziet komen. Hoe erg zou je dat vinden?

Maar sturen hoeft sowieso niet. Dat is erg duur en niet nodig voor behang. Je kunt er renovlies behang onder doen of onderbehang. Dat trekt het iets recht. Maar sowieso zou ik die wand opschuren. Schuurmachine huren, als je deze niet hebt of kan lenen, dan ben je volgens mij in een dagje klaar. Stuift wel helaas.

5 likes

Denk dat je dit gaat zien, verwacht niet dat het behang zo dik is dat dit op te vangen is.

3 likes

Zou dit niet stucen maar schuren

4 likes

Prachtig!

Ben nu al benieuwd naar het eindresultaat.

4 likes

Ik heb geen flauw idee wat voor soort behang dit precies is.

Een klein beetje erdoorheen zien op bepaalde plekken zou ik niet erg vinden, maar als je het overal ziet wel. Het behang alleen al voor 1 wand kost me €600/650, vind ik echt ziek veel geld. Als er zoveel gedoe bij komt met schuren of stucwerk oid ga ik wel twijfelen.

Is het te doen om dat zelf met een schuurmachine te doen ja? Niet heel lastig? Ben bang het nog meer te verpesten.

1 like

Ik zou gewoon de ergste plekken schuren en dan goed met je hand voelen of het gladder is. Ik ben dit op 1 muur vergeten en toen hadden mensen 'm al behangen en ik heb echt spijt. Je ziet veel bobbels door het behang.

Aan de andere kant: als het behang zelf al een flinke investering is, is het ook zonde als het dan niet mooi wordt doordat de ondergrond niet glad genoeg is.

5 likes

Ja dus daarom twijfel ik om het dan maar helemaal niet te doen. Heb net een prijsopgaaf gekregen en als het gestuct en behangen moet worden kost me dat €650. Bovenop die €650 van het behang. Als ik het zelf kan schuren en dat is makkelijk te doen en daarmee wordt het mooi, dan prima!

Je zou ook nog dunne planken eroverheen kunnen doen en de naden wegwerken

2 likes

Nah raak helemaal in de stress hiervan. 1 iemand (behanger) zei van ja schuren kan wel, als je dat doet behang ik hem. Op een facebook diy klus groep zegt iedereen dat alleen schuren niet genoeg is. De een dropt zijn eigen telefoonnummer en zegt dat
‘Schuren geen stervende doedelzak is’ (???), de anderen raden dalapro of toutpret aan. Joh, ik heb nog nooit een lamp verwisseld. Voor mij is schuren echt de max hoor :joy:
Nu weet ik niet of dat wel of niet kan. En straks probeer ik het, maar is het verpest en dus niet goed genoeg om te behangen en wat moet ik dan? Alsnog stucen voor €400 voor die ene muur? Pff.

3 likes

Kun je de muur niet eerst schuren en dan kijken of ie vlak genoeg is? Kun je daarna altijd nog besluiten om het te laten stucen/egaliseren.

1 like