Met een muur schuren kan niet heel veel mis gaan zolang je je schuurmachine niet haaks op de muur zet en een uur op dezelfde plek schuurt. Volgens mij is dat echt het beste om gewoon ‘even’ te proberen. Best wel foolproof
Het is vlies (gecorrigeerd later), ik heb even gekeken bij de installatie en je moet de muur met lijm insmeren. Is vaak een indicatie dat het vlies is.
Maar: niet in de stress raken! Ga het schuren en vraag die behanger die het wil doen om te komen kijken. Een vraag hem of hij bereid is eerst onderbehang te plaatsen. Daar wordt het vlak genoeg van na schuren en dan behang erop. Of renovlies en dan behang. Overleg met hem, het komt zeker goed!
Is het geen vlies behang? Dat zie ik wanneer ik non woven google.
Ja kan wel even vragen over dat onderbehang!
Sorry je hebt gelijk! Lijmen op de muur voor vlies. Ik zal zo even mijn post aanpassen. Ik denk echt dat je met schuren een heel eind gaat komen. Even klusje, maar prima te doen!
Ik heb ook behang van Belarte (is echt prachtig!), heb je een sample besteld? Ik kreeg na het bestellen van samples een mail met een kortingscode (20% ofzo), scheelt best veel!
Wauw 20%! Heb even gekeken en ik 10%, goed dat je het zei want anders had ik het niet eens gezien. Scheelt toch 60 euro!
Heb je een foto van jouwe? Evt in pb? Ben super benieuwd. Hoe vind je de kwaliteit van het behang. Is hij redelijk dik? Hoe glad denk je dat de muur moet zijn?
Wat ik ook nog kan doen is de korte muur behangen. De muur is daar een stukje gladder (niet perfect, maar denk echt veel beter dan die ander. Zie foto)
Kost me een stuk minder (350 ipv 600), denk dat ik deze muur ook echt alleen hoef te schuren
Beetje skere foto’s maar dit zijn dus de muren waar ik tussen twijfel. Het is nu een studeerkamer, maar wordt een andere kamer.
De korte muur is al gladder en kost me minder geld. Maar ik vind de lange muur dan vrij kaal + die korte muur zie je echt pas als je de kamer binnen loopt en niet als je er langs loopt zoals wel met die langere muur.
Ik twijfel een beetje.
- Korte muur
- Lange muur
0 stemmers
Sorry denk indd bij mij ook 10%. Ik vind het kwalitatief echt heel goed, het is dik maar ook de print is heel gedetailleerd. Het is ook op maat geprint dus heel makkelijk met de banen. Ik heb een kamer/muur met z’n twee gedaan, dat ging goed en toen had ik geen geduld meer om te wachten op m’n man voor de tweede kamer/muur dus die heb ik alleen gedaan. Dat is achteraf een beetje jammer want die sluit niet overal perfect aan dus dat zou ik niet aanraden. Mijn ondergrond was ook niet perfect, ik zou denken dat schuren bij jou wel een goed resultaat geeft! Het zit bij ons in de kinderkamers (hier nog niet af maar wel met behang al):
ik heb ook een vraag. ik heb gisteren een deel van mn muur geverfd maar nu geeft de verf af, een soort poeder is het. nu lees ik overal dat ik de muur had moeten fixeren enzo naja daar heb ik dus niks aan want de verf zit er al op. iemand een idee hoe ik dit fix zonder opnieuw te hoeven verven?
plaatje voor de volledigheid
Laat je de kast staan? Want daardoor twijfel ik. Dan besteed je 650 euro aan behang en dan zie je maar de helft door de kast haha
Nee! Wordt een andere kamer ook anders ingericht. Komen wel andere meubels te staan daar.
Ga je de muren er bij verven?
Weet ik nog niet. Het liefst niet. Ik krijg binnenkort een sample binnen van het behang en dan kijk ik even of de kleuren beige een beetje matchen!
Goed om te weten! Zal het onthouden als we besluiten hem weg te doen
Heeft iemand ervaring met het impregneren van voegen in de badkamer? Ik las dat het kan helpen tegen schimmelvorming, maar vond het ergens ook too good to be true (want haaaat badkamer schoonmaken)
Heeft iemand ervaring met zelf beton ciré aanbrengen? Is het te doen om dit zelf te doen? Mijn vriend en ik willen de wc aanpakken (nieuwbouwhuis) maar willen liever geen tegels en juist strakke muren in de wc. Dus andere opties om een soortgelijk resultaat te krijgen zijn ook welkom!
Misschien even zoeken in dit topic, of in het interieurtopic. Het is al regelmatig besproken.
Wie heeft er verstand van constructie? Wij gaan een kleine aanbouw maken en de aannemer had als voorstel om een houten frame te bevestigen aan de muur van de buren die er al staat, zodat de constructie lichter is (minder risico op verzakken?) en de aanbouw gelijk komt met de rest van het huis (anders komt er een knik in de kamer). Nu twijfelen de buren of ze hier akkoord mee willen gaan ivm het risico op scheuren/gewicht op hun muur? En ik weet niet of dat een realistische zorg is, want lees online dat het wel vaker met zo’n frame wordt gedaan. De aannemer komt binnenkort langs om nog wat dingen toe te lichten/door te spreken, maar ik vind het lastig om te ontdekken wat nou de betere optie is want dit is echt niet mijn expertise… Als de buren niet akkoord gaan dan plaatsen we uiteraard gewoon een eigen muurtje.
In principe kan dit niet veel hinder geven op scheuren bij je buren, als ze echt zekerheid willen kan je wel vragen om een ingenieur er naar te laten kijken wat je wss rond de 1,5k zou kosten wat ook een beetje krom is. Anderzijds kan ik hun standpunt ook wel snappen om geen toestemming te geven aangezien het voor hen totaal geen meerwaarde is, alhoewel dat ook weer nefast is voor je relatie als buren natuurlijk.