Klussen in huis-topic

Ja aan iedereen die zo iets wilt doen, zorg absoluut dat het wel luchtdoorlatend blijft, de koelelementen van je koelkast worden wel warm en daarvoor moet je altijd een luchtstroom kunne garanderen want anders is je toestel binnen het jaar stuk, de meeste koelkasten vragen een opening van 200 cm².

1 like

Wat een praachtige trap zeg!

Edit: wow ik voel me echt mijn leeftijd nu haha, maar echt heel mooi. De vorm, kleur en met dat glas zo.

8 likes

Wat een prachtige trap :heart_eyes:

En wat een mooi huis moet je dan wel niet hebben, met de glas en lood samen.

Heeft iemand ervaring met zelf een verrotte vloer slopen en een betonbedrijf beton laten storten? Of zou dit eigenlijk allemaal door pro’s gedaan moeten worden? (Dus vloer verwijderen ook en soort van “nazorg” van het getroffen gebied zullen we maar zeggen.) Vloerverwarming en andere opsmuk niet nodig, gewoon zo goedkoop mogelijk een begaanbare vloer.

1 like

Wat voor vloer ligt er nu? En ligt ie verlijmd met de zandcementlaag?

Edit: gelijk even mijn ervaring trouwens. Wij hadden een houten vloer die verlijmd was met de zandcementlaag en ik zou niemand aanraden om zelf cementlaag te slopen. De profs hadden daar echt zwaar geschut voor nodig uiteindelijk. Echt van die grote zware drilhamers.

Een houten vloer. Dat laatste weet ik zo even niet.

Als het niet in die zandcementlaag ligt kan dat zelf wel. Moet je eigenlijk eerst even checken denk ik. Ze zijn er bij ons uiteindelijk echt 3 volle dagen mee bezig geweest.

1 like

Wij hebben houten en tegelvloer op cement en beton allemaal zelf gesloopt, waren dikke lagen cement en beton haha. Wel sterke mensen hebben / om hulp vragen en goed gereedschap huren (het is wel zwaar werk onderschat het niet!)

1 like

Iemand ervaring met tesa powerstrips? Ik wil een ikea wolkenlampje ophangen, weegt bijna niks

Ik heb 2 lijsten eraan hangen. Hangt super stevig.

3 likes

Top dankje!

2 likes

Wel goed ontvetten!

Ik heb een geboortebord aan slaapkamerdeur hangen, hangt super stevig

2 likes

Ik heb best een aardig gat in mijn muur waar een kabel zat, is dit spul nou anders dan die in een tube?

Want vind het nogal wat om zo’n pot te kopen voor een gaatje van 8cm, maar als het beter werkt dan ga ik niet lopen aanrommelen :stuck_out_tongue:

Mijn ervaring is dat het allemaal hetzelfde is. Gewoon huismerk is ook meer dan prima. Je moet het alleen goed laten drogen en eventueel bijvullen als het droog is. En een tube is handig dan kan je het tuutje gewoon in dat gat duwen en gemakkelijk dichten.

1 like

wow ben benieuwd naar je huis!

Wij laten een schuimbeton vloer storten door Woodstock vloeren. Gaat pas over 2 weken gebeuren maar al maanden veel contact qua voorbereiden en tot nu toe erg tevreden. Wij gaan de houten constructie vloer zelf eruit slopen, hebben ze veel tips voor gegeven en komen vooraf ook even checken of alles goed is voor zij starten. Wij doen wel all in pakket inclusief vloerverwarming pvc etc maar kan ook alleen het storten van schuimbeton. Ik vind de prijs relatief meevallen (8500 euro voor 78m2, 50cm dikte schuimbeton, en daarboven zandcement gestort)

1 like

Is dit inclusief de afwerkvloer?

Ik wil graag een buffetkast zelf gaan verven, hij is nu lelijk grijs en ik zoek naar deze kleur. Iemand een idee welke kleur hierbij in de buurt komt? (Foto komt uit een krantenartikel)

2 likes

Nee we krijgen een pvc vloer dus daarvoor nog egaliseren nodig. In dat bedrag wat ik hierboven noemde had ik nog niet subsidie afgetrokken voor verduurzaming dus daadwerkelijke bedrag ligt lager

Oeh komt aardig in de buurt, dank!

2 likes