Mijn vader heeft onze badkamer gedaan met beton Cire over de bestaande tegels. Hij heeft een dagdeel een cursus gedaan en het resultaat is mooi. Het is niet super strak qua vegen, maar dat is beton Cire sowieso niet.
Wij hebben in ons huis een op maat gemaakte kledingkast van net geen 4 meter breed met schuifdeuren. De indeling is helaas vreselijk onpraktisch (de roeden hangen te hoog voor mij om er een hanger aan te kunnen hangen, veel hang bijna geen leg, etc) en de schuifdeuren klapperen enorm. Na contact met de bouwer krijgen we te horen dat de kast te oud is (8 jaar is blijkbaar al te oud) om nog aanpassingen voor binnenin te krijgen en om de schuifdeuren te laten maken/vervangen)
Nu twijfel ik… alles er uitbreken en zelf Ikea pax kasten inbouwen (met een mooie ombouw en hun befaamde indelingen) of deze kast maar te blijven gebruiken. Voelt namelijk ook een beetje als kapitaalvernietiging. Iemand ervaring met een pax kast inbouwen?
Ik vind het echt onzinnig dat je kast te oud zou zijn om nog aanpassingen te kunnen doen eigenlijk. Dat is toch het hele idee van een op maat gemaakte kast, dat je die kunt indelen zoals je wilt?
Ik zou daar nog iemand anders voor benaderen voor je een nieuwe kast gaat regelen
Is het probleem niet eerder dat de persoon die je gecontacteerd hebt verwacht dat dit gratis opgelost wordt? (ervanuit gaande dat je de bouwer hebt gecontacteerd). Als dat niet zo is zou ik eerst oplijsten wat je precies anders wilt en hoe en dan andere bedrijven aanschrijven, het is niet het interessantste werk maar ook weer ideaal om een klein gat op te vullen tussen projecten.
Ik heb aan de telefoon letterlijk de vraag gesteld of we voor de huidige kast een nieuwe schuifdeur konden aanschaffen bij hen. Ik denk dat ze het gewoon te druk hebben misschien en dit als een klein projectje zien. Ik ga maar eens wat andere interieurbouwers contacten.
Vermoedelijk inderdaad gewoon te druk, ik vind het wel goed dat je toch een poging onderneemt om te kast te kunnen behouden!
ik beantwoord mijn eigen vraag ff want misschien heeft iemand er wat aan: ik heb dit dus inderdaad helemaal met voorstrijk moeten doen en toen weer drie lagen verf eroverheen en nu poedert het niet meer. dus dat was ff heel wat extra werk en verf en nu ziet het er exact hetzelfde uit maar goed, les geleerd dus: altijd voorstrijk gebruiken!!!
Vreselijk he!! Ik heb voorstrijk gebruikt en na 5 lagen verf poedert het nog
Was je muur dan wel droog genoeg? Bij ons poederde het al na de voorstrijk omdat de muur nog te vochtig was, paar weken later was het helemaal opgedroogd en pakte de voorstrijk en verf wel goed.
Ohh ik heb geloof ik 3 dagen gewacht. Ik moest al met 2 weken over dus had geen tijd om zo lang te wachten Had jij van dat heel vloeibare spul of meer dat dikkere?
Oh en de muur zelf was al weken/maanden geleden geschuurd dus wel droog! Bedoel je voor de voorstrijk nog?
Wij hebben een inbouwkeuken met hoge koelkast. omdat de keukenkasten dieper zijn dan de koelkast zit er bovenop, achter de koelkast een gat. Rommelige ik zet(te) wel eens spullen op de koelkast en je raad het al, als er teveel op stond schoof er af en toe iets naar achter in het gat. Het is onmogelijk om erbij te komen, ook van onderop gaat dat niet. Dus we hebben het al heel lang gelaten, maar eigenlijk wil ik het deksel terug. Dus nu mijn vraag: hoe moeilijk is het een inbouwkoelkast te demonteren en uit het frontje te schuiven? We hebben niet bepaald 2 rechterhanden…
Ik zou even de handleiding van jouw koelkast opzoeken, bij de mijne zijn het 4 schroefjes in de kast en de bevestiging aan het keukenfront, dus niet al te lastig.
Is echt super makkelijk, volgens mij zitten alleen de deurtjes aan elkaar vast en kun je de koelkast dan zo naar voren schuiven. Onze koelkast staat ook wat naar voren en over het gat hebben we een stuk gaas gelegd, dan kan de warme lucht er wel uit (dacht dat dat ook moest) en kunnen spullen er niet achter vallen.
Ja aan iedereen die zo iets wilt doen, zorg absoluut dat het wel luchtdoorlatend blijft, de koelelementen van je koelkast worden wel warm en daarvoor moet je altijd een luchtstroom kunne garanderen want anders is je toestel binnen het jaar stuk, de meeste koelkasten vragen een opening van 200 cm².
Wat een praachtige trap zeg!
Edit: wow ik voel me echt mijn leeftijd nu haha, maar echt heel mooi. De vorm, kleur en met dat glas zo.
Wat een prachtige trap
En wat een mooi huis moet je dan wel niet hebben, met de glas en lood samen.
Heeft iemand ervaring met zelf een verrotte vloer slopen en een betonbedrijf beton laten storten? Of zou dit eigenlijk allemaal door pro’s gedaan moeten worden? (Dus vloer verwijderen ook en soort van “nazorg” van het getroffen gebied zullen we maar zeggen.) Vloerverwarming en andere opsmuk niet nodig, gewoon zo goedkoop mogelijk een begaanbare vloer.
Wat voor vloer ligt er nu? En ligt ie verlijmd met de zandcementlaag?
Edit: gelijk even mijn ervaring trouwens. Wij hadden een houten vloer die verlijmd was met de zandcementlaag en ik zou niemand aanraden om zelf cementlaag te slopen. De profs hadden daar echt zwaar geschut voor nodig uiteindelijk. Echt van die grote zware drilhamers.
Een houten vloer. Dat laatste weet ik zo even niet.
Als het niet in die zandcementlaag ligt kan dat zelf wel. Moet je eigenlijk eerst even checken denk ik. Ze zijn er bij ons uiteindelijk echt 3 volle dagen mee bezig geweest.