Klussen in huis-topic

Ik heb de lange wand in de babykamer vorige week behangen en wil nu graag de muur ernaast sauzen (achteraf beter andersom kunnen doen)
Hebben jullie tips voor afplaktape die het behang niet beschadigd?
Op Google zie ik paarse afplaktape, heeft iemand daar ervaring mee?

Ja, ik gebruik altijd die paarse van de action en die werkt goed! Heb ook wel een van die roze/sensitive tape van tesa gebruikt en die was ook goed, maar wel wat duurder. Lees op de website van tesa ook dat die speciaal voor behang is, maar zelf geen ervaring mee (wel met stucwerk wat snel los liet en hiermee ging het wel goed).

3 likes

Belangrijkste is om het gelijk er weer af te halen. Ik heb de roze/paarse gebruikt op een net geverfde muur (over behang) en geen beschadigingen gekregen.

3 likes

Top, bedankt beide!

2 likes

Ik ben aan het kijken voor een nieuwe badkamer en er bestaan wc’s zonder rand (rimless toilet). Op website worden ze gepromoot als nieuwe/toekomstige standaard. Het zou makkelijker schoon te maken zijn etc. Heeft iemand ervaring met dit soort wc’s?

Mijn ouders hebben zo’n toilet maar ze zijn er niet blij mee omdat er regelmatig water uit de pot klotst bij het doorspoelen. Ligt misschien aan hun model (weet niet specifiek welk toilet ze hebben) maar ze hadden liever een toilet met rand gehad.

3 likes

De drie wc’s bij mij zijn allemaal rimless. Ik vind het makkelijker schoon te maken en herken de ervaring van @176-176 niet. Je kan er wel geen wc-blokje aan hangen. Voor de rest niets op aan te merken, het is een wc en kan mij niet herinneren of die zo veel duurder was dan een gewone.

4 likes

Ik sluit me ook aan bij @Daelyss. Ik heb het al 9 jaar en ben tevreden.
Ben meer blij met dit wc soort dan mijn sanibroyeur boven.

@176-716 dat overstromen lijkt me vervelend, maar de ervaringen van @Fawn @Daelyss @keekie klinken erg goed. Dus die komt waarschijnlijk wel op het lijstje. Dankjewel voor het delen van jullie ervaringen!

Wat veel keuzes zijn een nieuwe badkamer, nu in ieder geval weer een klein stapje verder.

4 likes

Je kan dan wel nog die wc eend fresh discs gebruiken.

4 likes

Typisch zo’n klus die is blijven liggen sinds de verhuizing vorig jaar. Zooo blij met het resultaat na 1 laag!

Samenvatting

49 likes

Is hier iemand die ervaring heeft met het inhuren van een schildersbedrijf om het houtwerk binnen (deuren, deurposten en traphek) te schilderen? Er zit een hele lelijke en oneffen verflaag op, dus die zou er eerst af moeten.

Ik ben nu begonnen met het opvragen van offertes, maar wat is een beetje een reëel bedrag? Snap dat dat ook ligt aan de hoeveelheid werk, kan ik verder op ingaan, maar dacht; eerst even peilen of iemand hier überhaupt over te zeggen heeft.

En nog iets anders waar ik op moet letten met het opvragen van offertes? Eerste keer dat ik zoiets doe, spannend! Wil niet straks in de Rijdende Rechter voorbij komen :sweat_smile:

3 likes

Wat een resultaat, heel mooi! Wat voor olie/beits heb je gebruikt? Echt een goede kleur.

1 like

Ja heel blij mee! Ik de terrasbeits van Ceta Bever in de kleur teak.

1 like

Bij Gamma en Karwei kun je een voorwerp meenemen om te laten scannen en dan wordt aan de hand daarvan de juiste kleur verf voor je gemengd. Ik denk dat een foto ook werkt.

4 likes

Wat is jullie ervaring met plafonds schilderen? Ik wil het plafond van de woonkamer/keuken (45 m2 ongeveer) opnieuw witten en schilders vragen zo’n 600 euro inclusief materiaal. Zou je dat ook zelf kunnen, of is het gedoemd te mislukken? Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar het schijnt heel lastig te zijn om het streeploos te krijgen.

1 like

Wij hebben zelf de plafonds (nieuwbouw) gedaan en vond het prima en het is ook mooi geworden. Veel verf gebruiken, druk zetten, de juiste rollers en primer gebruiken.

1 like

Dan is de waterstroom te hard! Hadden wij ook een de loodgieter heeft het zachter gezet en nu hebben we het niet meer.

@Daelyss ik kan er wel gewoon een toiletblok in hangen, heb zelfs het idee dat het beter werkt tov een wc met rand.

2 likes

Zolang je zorgt dat je goede verf gebruikt en nat in nat blijft rollen moet het goed komen. Eventueel kun je drogingsvertrager gebruiken om door de verf heen te mengen, dan is het makkelijker om in het nat te blijven rollen.

2 likes

Ik heb alle plafonds in mijn huis zelf geverfd en was prima te doen! Het is wel zwaarder omdat je boven je hoofd werkt (aan je armen en nek vooral) maar het is wel mooi geworden.

4 likes