Klussen in huis-topic

Oooo ben blij!l, dat klinkt goed.
Wij hebben via een bedrijf dat zelf ook parket legt, professionele lak gekocht. Geen idee welk merk. Dacht zelf ook wel van: dit willen we in 1x goed doen dus geen gamma lak halen ofzo. Hopelijk komende 20 jaar plezier van​:smiling_face_with_tear::ok_hand:

1 like

Heeft iemand hier wel eens deurbeslag gespoten/geverft?
Ik wil graag andere deurklinken op de boven verdieping, iets van groen/oranje/roze. Die zijn er wel maar niet als langschild. Alleen zwart/zilver/goud. M’n vriend denkt dat het er heel snel af gaat en daar ben ik ook een beetje bang voor

1 like

Ik heb wel de metalen trapleuning gedaan en daar kun je nu na 2/3 jaar precies zien waar we m vaak vastpakken.

2 likes

Met autolak doen! Die tip hebben wij gekregen van de trapzetters (hoe noem je zoiets) omdat dat heel slijtvast is.

3 likes

Zie ook daarmee na twee jaar behoorlijke slijtage op handgrepen in mijn keuken (motip)

Oh echt 🫠 Wij moeten de leuningen nog schilderen dus misschien kiezen we dan voor iets anders.

Oh dat is een goed idee, ik ga op zoek. Thanks!

1 like

Ohja wij hebben zelfs traplak gebruikt omdat ik dacht dat dit slijtvaster zou zijn maar geen succes.

Ik ben een mega renovatie aan het doen (alleen de wanden staan nog, categorie van een oud omaatje geweest) en wij lopen nu even vast op de indeling van de badkamer en keuken. Ben benieuwd of jullie hier nog ideeën hebben!

Badkamer

Maat is 2.60 bij 2.50. Er is een twijfel om hier 2.80 bij 2.50 van te maken maar dat gaat wel ten koste van de masterbedroom…
Schermafbeelding 2024-07-15 om 20.38.21

Keuken

Maat is 560 bij 300. Deze indeling is gewoon standaard, sta open voor een eiland of u of schier.

2 likes

Kan je een aparte toilet maken? Dan heb je wat meer ruimte in de badkamer. Wij hadden een inloopkast die we omgebouwd hebben naar een toilet

3 likes

Mij valt op: de kleine ruimte tussen de wastafel en bad, dat ziet er denk ik vreemd uit, zeker als er ook een glaswand komt heb je denk ik een plek waar veel stof komt. Heb je plek voor je wasmand onder de wastafel? Wil je per se een aparte douche, anders zou ik die weglaten of zoals hierboven gesuggereerd een apart toilet?

Qua keuken vind ik het mooi! Je zou op de tegenoverliggende muur nog extra kasten kunnen maken eventueel als je de ruimte nodig hebt

4 likes

Wil je het bad behouden? Anders zou ik die er uit strepen.

1 like

@Atlas @Krekel @Neena
Wc verplaatsen is helaas niet mogelijk. I’d wish!!! Zou alles een stuk makkelijker maken. En een bad is wel een eis

3 likes

@apeiros wij hebben ook zo een ruimte tussen wastafel en bad, ideaal voor een handdoekje en prullenbakje.

Wat zou je anders willen? Deze indeling lijkt mij logisch voor deze ruimte.

2 likes

Je zou nog toilet en douche kunnen omdraaien dat je vanaf de deur niet er recht op kijkt? Maar misschien is dat wel een vrij smalle douche dan, kan ik niet zo goed inschatten.

Ik zou de plek van de douche en het toilet omdraaien, dat voelt logischer

1 like

Hoe breed is de wastafel die je nu hebt gekozen? Je zou eventueel een brede enkele kunnen nemen. Dan heb je iets meer ruimte tussen het bad en de wastafel.
Stel deze is 1.20 kun je kiezen voor 1 meter.

2 likes

Andere wastafel
Schuifdeur/naar buiten openslaand ipv naar binnen
Bad waar je in kan douchen

4 likes

Ja zou ik ook doen!! Scheelt weer een stuk

3 likes

Met dit voel ik mij helemaal klaar voor het rusthuis, veel te ergonomisch. Niet stylish haha

19 likes