Ohja wij hebben zelfs traplak gebruikt omdat ik dacht dat dit slijtvaster zou zijn maar geen succes.
Ik ben een mega renovatie aan het doen (alleen de wanden staan nog, categorie van een oud omaatje geweest) en wij lopen nu even vast op de indeling van de badkamer en keuken. Ben benieuwd of jullie hier nog ideeën hebben!
Badkamer
Maat is 2.60 bij 2.50. Er is een twijfel om hier 2.80 bij 2.50 van te maken maar dat gaat wel ten koste van de masterbedroom…
Kan je een aparte toilet maken? Dan heb je wat meer ruimte in de badkamer. Wij hadden een inloopkast die we omgebouwd hebben naar een toilet
Mij valt op: de kleine ruimte tussen de wastafel en bad, dat ziet er denk ik vreemd uit, zeker als er ook een glaswand komt heb je denk ik een plek waar veel stof komt. Heb je plek voor je wasmand onder de wastafel? Wil je per se een aparte douche, anders zou ik die weglaten of zoals hierboven gesuggereerd een apart toilet?
Qua keuken vind ik het mooi! Je zou op de tegenoverliggende muur nog extra kasten kunnen maken eventueel als je de ruimte nodig hebt
Wil je het bad behouden? Anders zou ik die er uit strepen.
@Atlas @Krekel @Neena
Wc verplaatsen is helaas niet mogelijk. I’d wish!!! Zou alles een stuk makkelijker maken. En een bad is wel een eis
@apeiros wij hebben ook zo een ruimte tussen wastafel en bad, ideaal voor een handdoekje en prullenbakje.
Wat zou je anders willen? Deze indeling lijkt mij logisch voor deze ruimte.
Je zou nog toilet en douche kunnen omdraaien dat je vanaf de deur niet er recht op kijkt? Maar misschien is dat wel een vrij smalle douche dan, kan ik niet zo goed inschatten.
Ik zou de plek van de douche en het toilet omdraaien, dat voelt logischer
Hoe breed is de wastafel die je nu hebt gekozen? Je zou eventueel een brede enkele kunnen nemen. Dan heb je iets meer ruimte tussen het bad en de wastafel.
Stel deze is 1.20 kun je kiezen voor 1 meter.
Ja zou ik ook doen!! Scheelt weer een stuk
Met dit voel ik mij helemaal klaar voor het rusthuis, veel te ergonomisch. Niet stylish haha
Oke
Je moet wat in een miniruimte. Kan ook zonder instap vanzelfsprekend
Ik zou hier een asymmetrisch bad (zoals dit of dit) in plaatsen, zodat het ruimtelijker is tussen het bad en de douche om naar de wc te lopen. Wij hebben dit ook vanwege ruimtegebrek en ik ben er heel blij mee.
Ooo ja love it!! Heb ooit zo’n bad als de 1e gehad in een b&b, daar zat ik met z’n 2en gewoon comfortabel in
@apeiros ik zou de extra ruimte uit de slaapkamer nemen en voor de badkamer gebruiken. Ik denk dat de meesten de slaapkamer vooral voor slapen en kledingkast gebruiken en dat het ook wat kleiner kan, maar dat je in de badkamer meer hebt aan extra centimeters
Ik heb ook het idee dat de huidige indeling al de meest optimale indeling is. Vooral als de wens is dat het bad blijft en je vast zit aan de deur, het raam en het leidingwerk/afvoer.
Of je moet concessies en afstand nemen van het bad, of je moet de slaapkamer opofferen. Maar ook bij dat laatste heb ik niet het idee dat er veel winst te behalen valt. De optie apart toilet levert ook niet veel op, als je er van uit gaat dat de wanden (inclusief tegels) al ruim 15 centimeter is wat je verliest.
gelukkig heb ik nog een dure suggestie die je zelfs kan inbouwen Alterego bathtub-shower combo - REXA Design
Ik zou advies inwinnen van een badkamerzaak. Wij liepen ook steeds vast op de indeling van de badkamer en waren helemaal verbaasd toen we de tekening zagen van de badkamerboer. Hij had een tussenwandje ingetekend waar de inloopdouche achter zit en aan de andere kant de grote wastafel. Hierdoor is de rest van de badkamer heel ruimtelijk ipv dat alles tegen de wanden staat.
Weet iemand hoe het zit met verhuiskorting bij Praxis, karwei etc.? Is dat nog een ding?
Ik ben voornamelijk benieuwd naar die van de praxis, maar kan nergens de voorwaarden of uberhaupt op hun site er iets over vinden… Ik had ooit gelezen dat je dan een maand lang 10% korting krijgt, maar is dat echt zo en dan zeker geen korting op korting. Iemand die er iets van weet of het onlangs zelf nog heeft gebruikt?
of als iemand sowieso nog winkels weet waar je zoiets kunt aanvragen? al het besparen is natuurlijk meegenomen!