Weet iemand wat dit is en waar het voor dient, en moet dat niet naar buiten luchten??
Ik gok voor de beluchter van het riool/afvoer. Is tegen rioolstank in huis, als sifonnen worden leeggezogen door onderdruk in het riool. Via de beluchter wordt dan lucht in de afvoer getrokken zodat de sifonnen gevuld blijven.
Deze hoeft dus niet buiten het huis te staan (op het dak)? Dit kan hier blijven?
Klopt idd, er zit een klepje in de beluchter die alleen bij onderdruk opent en dan lucht aanzuigt.
Okay thnx! Een klusjesman had gezegd dat dit door het dak moest, maar was vergeten wat hij zei wat het was. Onze zolder wordt helemaal verbouwd, dus door het dak zou volgens mij geen grote opgave zijn. Maar als het niet nodig is… Zat net even snel te lezen, en lees wel dat als het in een leefruimte staat, misschien niet handig is. Komt wel werkplekje naast. Hmmm
Als jullie gaan verbouwen dan zou ik het gelijk meenemen en door het dak laten plaatsen.
Wij zitten momenteel met iets soortgelijks en het is een stuk moeilijker om het door het dak te krijgen, wordt bij ons helaas een ingrijpende klus die we -als we destijds beter geholpen waren- hadden kunnen voorkomen.
Mijn vriend is loodgieter en zegt ook snap dat ze het soms zo aanleggen als het niet anders kan maar echt beter om door het dak te trekken. Je kan namelijk wel gewoon stankoverlast krijgen
Bij ons was die door ons dak heen en toen hebben de buren er een dakkapel tegenaan geplaatst. Dus nu is die tegen een dichte muur aan .
Is er een manier om dit nog wat meer ‘glad’ te krijgen zonder de hele deurpost kaal te schuren? Het hoeft niet perfect. Ik zag iets van lakvuller maar dat lijkt meer voor kleine krasjes. Iemand toevallig een idee?
Ja met houtvuller dichtsmeren en dan weer schuren + lakken
Jaaa dat was mij eerste idee maar
Toen ging ik twijfelen haha. Maar dat ga ik gewoon doen, dank
Klooootezooi. Ze zijn bij ons aan het uitbouwen en ze zijn met het dak en isoleren begonnen vandaag (dak in houtconstructie, nog niet met dakleer etc) maar nu is het zo tering hard aan het regenen al de hele avond dat het overal zeik nat is in de aanbouw. Ik lees overal dat isolatiemateriaal eigenlijk niet nat mag worden dus da’s mooi kut. Ook hebben we lampen in de tuin en moesten ze de stekkerdoos daarvan verplaatsen voor de uitbouw, maar hebben ze m kennelijk alleen los gemaakt/verschoven want ik deed net de tuin lampen aan en toen ontstond er kortsluiting en nu werkt het niet meer helemaal over de zeik, gatverdamme
Ik wil in mijn voordeur een kattenluik plaatsen, maar vraag mij af of de deur nog stevig genoeg is als ik een groot deel van de onderdorpel weghaal. Dit is de deur:
De onderdorpel bestaat uit 3 houten planken (de onderste is donker, daarboven 2 lichtere):
Het idee is dat die onderste (donkere) plank intact blijft, maar dat in de twee planken daarboven en in een klein stukje van de verticale latjes een gat gezaagd wordt. Zou dat kunnen?
ja, enkel de onderste plank is daadwerkelijk structureel om je deurkader te maken, die plank erboven is esthetisch
Oh fijn, dan kan de twijfel uit mijn hoofd Dankjewel voor de bevestiging!
Ik heb echt een basis vraag hoe verf ik nou een muur?
Inmiddels heb ik al mijn ondergronden behangen met renovlies, hier wil ik overheen verven. Ik lees dingen over een ‘W’ vorm of ‘V’ vorm, maar dan? Blijf je continu W/V’s vormen totdat je geen witte ondergrond meer ziet?
Ik lees ook dingen over een baan van boven naar beneden doen, dan de volgende baan van boven naar beneden maar je overlapt daarmee de eerste.
Wat is nou handig? Hoe wordt het nou een beetje streeploos?
Het allerbelangrijkste is goed nat werken. Dus dat je niet met verf over een al opgedroogde baan er naast gaat. Maar voor mijn gevoel blijft het toch ook altijd gewoon gaan en hopen dat het goed opdroogt
Baan van boven naar beneden en volgende baan overlappen kan eigenlijk niet fout gaan. Als het dan nog streperig lijkt een volgende laag doen. Grote kans dat dit nodig is. Vaak is minimaal 2 aan te raden, zeker bij verf uit de bouwmarkt en ondergrond die niet eerder geverfd is.
En als je met een kwast de randjes ofzo doet, ga ik er vaak met klein rolletje overheen.
Vooral nat in nat werken en doorrollen. Het is nu niet zo warm meer dus dat scheelt.