Ik heb er zelf geen ervaring mee dus het is een beetje een half antwoord, maar een ik ken iemand die voor een houten tussenvloer fermacel platen heeft gebruikt (als een soort ondervloer) en die is daar heel tevreden over.
Wij hebben platen op de vloer geschroeft, daar extra dempende ondervloer op en daarop weer de uiteindelijke vloer. Dat scheelt wel!
In ons oude huis hadden we dat ook willen doen en beneden de plafonds zwevens maken met isolatie ertussen, maar toen gingen we dus verhuizen…
Wij hebben plakpvc genomen omdat dat ook voor veel minder beweging van de vloer zorgt en dus voor minder geluid.
Dit hebben wij ook gedaan En dan vooral die platen goed vast schroeven, beter te veel dan te weinig. En dat scheelt bij ons enorm.
Eerder was het zo dat als onze oudste (6) op zijn kamer liep samen met een vriendje dat je dan het idee had dat alles uit een kast of van een plank zou vallen. Dat is nu helemaal niet meer zo.
Wat ontzettend balen! Hoe is dit uiteindelijk allemaal afgelopen? Hopelijk geen schade? Wij willen ook een uitbouw nemen, maar ik vrees hier ook voor. Is het goed gegaan met de regen?
Het was toevallig een voorbeeld, maar dankjewel voor de tip! Heb het in het kader van privacy voor de bewoners verwijderd
Nee is allemaal goed gekomen! De volgende dag na de regen heeft de aannemer het beter waterdicht gemaakt en het natte isolatiemateriaal vervangen en sindsdien geen nattigheid meer ik vind het proces van loslaten en vertrouwen op iemands expertise heeeeeel ingewikkeld, maar de aannemer is heel relaxed en neemt de tijd voor mijn vragen dus daar ben ik wel echt blij mee. Vandaag gaan ze stucen dus echt bijna klaar nu!
Wat fijn om te horen! Na het stucwerk ziet alles er ook al gelijk mooier uit. Blij met de extra ruimte?
Hebben jullie aanraders voor traplak? Ik kom er echt niet uit
Wat ik overweeg:
- Dure traplak met anti slip (kost 155 euro voor 2,5 liter) (+ nog gladde lak voor de stootborden en zijkanten?)
- Goedkopere traplak met anti slip (zoals Histor, kost 75 euro voor 2,5 liter)
- Gewone lak met eventueel blanke lak erover (maar wordt dat niet glad?)
Ik wil het liefst geen anti slip strips op de treden.
En hebben jullie je trapleuning weleens geverfd? Doe je dan ook iets van blanke lak erover voor de slijtvastigheid?
Ik heb dure antisliplak gekocht. Sigma als het goed is, met zo’n korrel. Voelt op zich wel fijn en dekte al binnen een laag (wel twee gedaan). Het is ook heel mooi mat. Maar kan me voorstellen dat het net zo goed gaat met een histor of iets. Heb trouwens de stootborden en zijkanten gewoon meegenomen in dezelfde verf. Anders blijf je bezig, geef je jezelf echt een onmogelijke afplakklus.
Ik zou niet kiezen voor gewone lak want dat is gegarandeerd je nek breken
Kun je het ook goed met een doekje afdoen en stofzuigen? Of is het te ruw daarvoor?
Sigma is inderdaad wat ik voor ogen had met de dure lak
Ik heb Sigma op de trap en ben heel tevreden. Het is fijn om op te lopen, niet glad, maar als je er met je hand overheen gaat, voelt het wel glad. Helemaal niet ruw dus en prima met een doekje af te nemen en te stofzuigen.
Ik heb onze hout-kleurige trap 5x moeten verven met histor traplak om het mooi te krijgen. Antislip is er na twee jaar uit uitgesleten dus ik kan het niet aanraden…
Ook goed om te weten! Thanks. Wel balen voor jullie zeg
Wij hebben histor traplak op de leuning, vraag me niet waarom maar hadden de verf al gekocht en toch wat anders op de trap gedaan en dat voelt wel stroef, maar niet korrelig dus wel glad.
Na 2 jaar is op de plekken waar je t meeste pakt zichtbaar dat de verf weg slijt. Trap gebruik je best vaak dus zou wel voor kwaliteit gaan.
Ik heb een tijdje terug de trap gedaan met Sigma traplak. Ja het is iets duurder, maar het is ook een klus waar ik in totaal 8 dagen aan kwijt ben geweest en naar mijn idee houdt de net iets duurdere sigma her beter uit dan histor. Dus met dat in het achterhoofd zou ik persoonlijk toch liever investeren in goede lak.
Ik heb de gewone lal van Histor gebruik. Blijft goed zitten en vind het niet heel glad geworden.
Heeft iemand ervering met het verven van wandtegels? Ik wil de tegels in het toilet verven. Zijn wel tegels met reliëf.