Wat fijn om te horen! Na het stucwerk ziet alles er ook al gelijk mooier uit. Blij met de extra ruimte?
Hebben jullie aanraders voor traplak? Ik kom er echt niet uit
Wat ik overweeg:
- Dure traplak met anti slip (kost 155 euro voor 2,5 liter) (+ nog gladde lak voor de stootborden en zijkanten?)
- Goedkopere traplak met anti slip (zoals Histor, kost 75 euro voor 2,5 liter)
- Gewone lak met eventueel blanke lak erover (maar wordt dat niet glad?)
Ik wil het liefst geen anti slip strips op de treden.
En hebben jullie je trapleuning weleens geverfd? Doe je dan ook iets van blanke lak erover voor de slijtvastigheid?
Ik heb dure antisliplak gekocht. Sigma als het goed is, met zo’n korrel. Voelt op zich wel fijn en dekte al binnen een laag (wel twee gedaan). Het is ook heel mooi mat. Maar kan me voorstellen dat het net zo goed gaat met een histor of iets. Heb trouwens de stootborden en zijkanten gewoon meegenomen in dezelfde verf. Anders blijf je bezig, geef je jezelf echt een onmogelijke afplakklus.
Ik zou niet kiezen voor gewone lak want dat is gegarandeerd je nek breken
Kun je het ook goed met een doekje afdoen en stofzuigen? Of is het te ruw daarvoor?
Sigma is inderdaad wat ik voor ogen had met de dure lak
Ik heb Sigma op de trap en ben heel tevreden. Het is fijn om op te lopen, niet glad, maar als je er met je hand overheen gaat, voelt het wel glad. Helemaal niet ruw dus en prima met een doekje af te nemen en te stofzuigen.
Ik heb onze hout-kleurige trap 5x moeten verven met histor traplak om het mooi te krijgen. Antislip is er na twee jaar uit uitgesleten dus ik kan het niet aanraden…
Ook goed om te weten! Thanks. Wel balen voor jullie zeg
Wij hebben histor traplak op de leuning, vraag me niet waarom maar hadden de verf al gekocht en toch wat anders op de trap gedaan en dat voelt wel stroef, maar niet korrelig dus wel glad.
Na 2 jaar is op de plekken waar je t meeste pakt zichtbaar dat de verf weg slijt. Trap gebruik je best vaak dus zou wel voor kwaliteit gaan.
Ik heb een tijdje terug de trap gedaan met Sigma traplak. Ja het is iets duurder, maar het is ook een klus waar ik in totaal 8 dagen aan kwijt ben geweest en naar mijn idee houdt de net iets duurdere sigma her beter uit dan histor. Dus met dat in het achterhoofd zou ik persoonlijk toch liever investeren in goede lak.
Ik heb de gewone lal van Histor gebruik. Blijft goed zitten en vind het niet heel glad geworden.
Heeft iemand ervering met het verven van wandtegels? Ik wil de tegels in het toilet verven. Zijn wel tegels met reliëf.
Epodex vond ik chill
Ik zou ff de zoekfunctie gebruiken is veel over terug te lezen, wandtegels verven
Misschien ook in interieurtopic
Dit heb ik in een vorig huis eens gedaan. Eerst echt heel goed schoongemaakt met een stoomreiniger, daarna met St Marc en daarna licht schuren.
Ik heb het met twee lagen hiervan gedaan:
Was echt een heel mooi resultaat (voor de hoeveelheid werk en het geld wat het kost)! Enige nadeel is dat je daarna niet meer met een schuurspons kan schoonmaken.
Bedankt. Goed tip van de stoomreiniger, had ik niet ana gedacht. Ga naar de verf kijken.
Dank je! Ga ik doen.
Weet iemand misschien waar in regio Leiden Den Haag ik restpartijen vloerbedekking of tapijttegels oid kan kopen? Is dat iets wat ze ook vaak bij Praxis of Karwei of zo verkopen? Ik wil echt goedkoop-goedkoop, dus het liefst niet duurder dan 1,- per tegel of 4,- per m2. Heb al op marktplaats gekeken maar niet veel gevonden helaas
Ka-me-ta, in Den Haag.
Wij willen onze woonkamer (nu spachtelputz) laten stucen en hebben een offerte gekregen van een partij. Het gaat om ongeveer 50m2 wanden en 50m2 plafond. Ze doen de voorstrijk, vloer afplakken en stucen (sauzen doen we zelf). De offerte is €3500 incl btw, wat dus neerkomt op ongeveer €35 per m2. Online vind ik lagere referentie prijzen maar misschien zijn die al verouderd, heeft iemand een idee of de offerte oké is of heel hoog?