Ik had 18 euro per vierkante meter voor de muren en 22 voor het plafond, maar dan kwam hij wel op zaterdagen en af en toe 's avonds. Afplakken hoefde bij mij niet, omdat er nog geen vloer lag. Ik denk niet dat het een hele gekke prijs is.
Ik denk ook dat het geen rare prijs is. Ik heb een half jaar geleden ongeveer 15 euro per m2 betaald (voor muren) maar wij deden al het voorbereidend werk zelf (afplakken, stopcontacten van de muur, voorstrijken). En het was zwart en tijdens avonduren en weekenden.
Ik vind het wel vrij prijzig, ik heb 25 incl btw betaald ongeveer 2 maanden geleden. Dat was ook met plafond en moeilijke hoeken inclusief voorbereidend werk. Misschien ligt het ook aan waar je woont.
Ik dacht dat dit de nieuwe . tussen letters waren maar die winkel heet echt zo
De stuc in mijn aanbouw is aan het drogen en ik zoek een beetje naar de beste methode. Heb nu twee kiepraampjes open voor de ventilatie en de verwarming omhoog. In de woonkamer is het warmer dan in de uitbouw door die open raampjes, dus uiteindelijk komt het daar neer op 19 graden. De luchtvochtigheid is echter 80%… het is dag 6. Moet ik daar wat aan doen? Beter kouder en dan lagere luchtvochtigheid? Of maakt het allemaal niet zo bar veel uit
Ik zou een bouwdroger huren, kost relatief weinig geld
Ik zou ook een bouwdroger huren, het is nu ook best vochtig buiten dus zo laten drogen zal echt lang duren.
Tja het hoeft niet per de snel eigenlijk. Ik wil gewoon dat het goed gaat. Lees online ook wel dat het met een bouwdroger soms té snel gaat en dat ‘natuurlijk drogen’ wordt aangeraden. Ingewikkeld wel met het natte weer buiten maar komende week wordt hier droog met hopelijk ook wat zon, dus ik vraag me eigenlijk voornamelijk af of luchtvochtigheid van 80% teveel is en ik beter een extra deur open kan zetten ten koste van temperatuur, of niet.
Of de deur open moet, kan niemand je hier adviseren. Maar een dergelijke luchtvochtigheid is heel normaal met drogend stuc. En is het belangrijk dat je in alle ruimten van je huis goed blijft ventileren, liefst dag en nacht. Dat vocht mag niet in hout of constructies trekken, maar moet juist naar buiten.
Luchtvochtigheid van 80% is wel heel hoog. Niet perse erg, maar het drogen gaat dan wel heel lang duren. Bij mij raadde de stuccer in de herfst wel een bouwdroger aan voor een paar dagen.
Okay thanks voor de adviezen mensen! Kan ik weer mee verder
Wij hebben begin dit jaar de woonkamer laten doen voor ongeveer 25 per m2. Zowel plafond als wanden. Maar hadden in 2022 ook ergens anders een offerte laten maken die echt een stuk hoger was.
Ik zou sowiewo bij meerdere stucadoors offertes opvragen. Kan echt veel verschil in zitten
Heeft iemand wel eens zelf geverfde houten stoelen een nieuw kleurtje gegeven? In hoeverre mate is dat een kutklus? Met schuren, grondverf, etc.
Ik heb de oude eetkamerstoelen van mijn schoonouders, in hun favoriete kleur: grijs. Ik heb het steeds uitgesteld hier wat aan te doen, want ik dacht, er komen wel een nieuwe stoelen, maar, dat is tot op heden niet gebeurd.
Weet je met wat voor verf ze geschilderd zijn en zit de lak er nog strak op? Dan kan je ook voor de luie manier gaan en goed schoonmaken met Sint Marc en water, laten drogen en dan eroverheen lakken. Maar dat moet wel met dezelfde soort verf (watergedragen of op terpentine basis) en als de verf beschadigd is dan is eerst opschuren en gronden mooier.
Ik heb een tijdje geleden een muur geverfd en wil nu de kozijnen in dezelfde kleur verven. Zowel de muur als de kozijnen waren hiervoor een soort lichtroze/beige. Bij de muur ben ik er eerst een keer met wit overheen gegaan, bij de kozijnen niet maar wel geschuurd, ontvet, etc. Er zitten nu overal twee lagen verf op. Maar nu lijkt er best wel een verschil tussen de kleuren te zitten (links is de muur):
Het kleurnummer is hetzelfde en het is Flexa strak op de muur/strak in de lak. Kan dit verschil komen door het verschil in ondergrondkleur? En zou nog een laag (of twee/drie) over de kozijnen helpen? Of klopt de mengkleur gewoon niet? Ik vind het toch echt twee verschillende kleuren lijken:
(Op de foto lijkt de muurkleur vrij oranje maar het is een soort warm geel)
Lijkt mij een fout in het mengen, het zijn twee totaal verschillende kleuren!
Dit zijn echt niet dezelfde kleuren hoor
Ik zou dit eens bij flexa navragen. Want toevallig wil ik iets oudroze schilderen, en is het me bij de reviews van strak in de lak en strak op de muur ook opgevallen dat het op de foto’s twee hele andere kleuren zijn.
Lak: Flexa Strak in de Lak zijdeglans oudroze 1015 750ml watergedragen | Karwei
Muur: Flexa Strak op de Muur muurverf oudroze 2,5 l kopen? flexa-strak-op-de-muur | Karwei
Eens; ondergrond zou het verschil niet moeten maken na 2 lagen
Dat lijken me duidelijk 2 hele andere kleuren, ook in de verfbakjes al.
Vind het rechtse chartreuse achtige wel heel mooi, zat zelf aan precies zo’n kleur te denken voor in m’n woonkamer