Weet je met wat voor verf ze geschilderd zijn en zit de lak er nog strak op? Dan kan je ook voor de luie manier gaan en goed schoonmaken met Sint Marc en water, laten drogen en dan eroverheen lakken. Maar dat moet wel met dezelfde soort verf (watergedragen of op terpentine basis) en als de verf beschadigd is dan is eerst opschuren en gronden mooier.
Ik heb een tijdje geleden een muur geverfd en wil nu de kozijnen in dezelfde kleur verven. Zowel de muur als de kozijnen waren hiervoor een soort lichtroze/beige. Bij de muur ben ik er eerst een keer met wit overheen gegaan, bij de kozijnen niet maar wel geschuurd, ontvet, etc. Er zitten nu overal twee lagen verf op. Maar nu lijkt er best wel een verschil tussen de kleuren te zitten (links is de muur):
Het kleurnummer is hetzelfde en het is Flexa strak op de muur/strak in de lak. Kan dit verschil komen door het verschil in ondergrondkleur? En zou nog een laag (of twee/drie) over de kozijnen helpen? Of klopt de mengkleur gewoon niet? Ik vind het toch echt twee verschillende kleuren lijken:
(Op de foto lijkt de muurkleur vrij oranje maar het is een soort warm geel)
Lijkt mij een fout in het mengen, het zijn twee totaal verschillende kleuren!
Dit zijn echt niet dezelfde kleuren hoor
Ik zou dit eens bij flexa navragen. Want toevallig wil ik iets oudroze schilderen, en is het me bij de reviews van strak in de lak en strak op de muur ook opgevallen dat het op de foto’s twee hele andere kleuren zijn.
Lak: Flexa Strak in de Lak zijdeglans oudroze 1015 750ml watergedragen | Karwei
Muur: Flexa Strak op de Muur muurverf oudroze 2,5 l kopen? flexa-strak-op-de-muur | Karwei
Eens; ondergrond zou het verschil niet moeten maken na 2 lagen
Dat lijken me duidelijk 2 hele andere kleuren, ook in de verfbakjes al.
Vind het rechtse chartreuse achtige wel heel mooi, zat zelf aan precies zo’n kleur te denken voor in m’n woonkamer
Heeft iemand ervaring met een tegelvloer eruit halen + nieuwe tegelvloer leggen zonder dat de keuken eruit gaat? Ik zie niet voor me hoe dat moet omdat de keuken nu op de de tegels staat. En is het netjes te doen? Ik bedoel er is natuurlijk stof etc. dat maakt niet uit, maar meer vliegen er stukken tegel in het rond haha? Want anders ben ik bang dat we de keuken enorm beschadigen.
Het is niet mogelijk om over de oude tegels heen te tegelen btw
Wat ligt er onder? Het kan heel makkelijk gaan, in ons huis zette ik de breekhamer aan de drempel eronder en toen kwamen ze aan de andere kant van de ruimte al omhoog, hoefde ze alleen maar op te rapen. Maar verderop in huis zaten ze muurvast en zijn alle tegels er in splinters afgekomen.
Ik denk dat je op zich je keuken wel kan beschermen met karton/plastic, en als het een beetje soepel gaat kun je denk ik ook wel steeds een paar tegels weghalen en dan de keukenkastjes weer ondersteunen. Maar zonder keuken is het wel veel makkelijker
Ik gok beton maar we weten het niet zeker want het lag er al in. Ja keuken eruit gaat hem echt niet worden, maar ben ook bang dat we eraan beginnen en het dan ellendig wordt en niet lukt haha.
Haha ja hier ging het wel moeizaam. Hele tegelvloer door de gehele kamer eruit gehaald (met veel hulp van vrienden) en het was een grote zooi tbh. Niet alleen miljoen kilo stof maar idd ook brokken, stukken. Als niet de hele kamer zou worden gestript (keuken ging er ook uit) weet ik niet of de keuken, de muren etc het netjes overleefd hadden.
Ik wil een oude houten vloer in mijn huis. Ik ga binnenkort bij wat zaken langs (iemand aanraders?). Maar zal dan zelf een vloerlegger moeten regelen, heeft iemand ervaring hiermee? En heeft iemand ervaring met de legservice van karwei?
Ik heb zelf een houten vloer via Bax houthandel in Amsterdam, dus wel een nieuwe vloer. “Zij” hebben het ook gelegd maar ik denk eigenlijk dat ze met een andere partij samenwerken daarvoor? Je zou even kunnen kijken op hun website/bellen. Ben erg tevreden over hoe het is gelegd.
Thanks voor de tip! Zou je een foto willen delen van je vloer?
Ja hoor! Let niet op het onaffe huis haha
Ik heb ook een vraag! Ik heb al 10 jaar zo’n ikea lockerkastje als tv meubel ooit via marktplaats gekocht haha, en ik dacht dat we een ander tv meubel gingen kopen maar eigenlijk vind ik het een prima kastje en het kan nog wel even mee. Maar zou het wel willen pimpen en misschien in een andere kleur verven/overspuiten. Is dat goed te doen zelf, hoe pak ik dat aan dat het mooi egaal wordt?
Het is zo’n kastje dus:
Ik heb deze ooit proberen te lakken zonder hem voor te behandelen en zou dat vooral afraden wat een hel was dat.
Mooi! Ook mooi gelegd met die groef.
Dan zou ik gaan voor overspuiten.
Als het kastje nog netjes is eerst ontvetten en lichtjes opschuren en stofvrij maken, primer spuiten (2 lagen), daarna de gewenste kleur spuiten (meerdere dunne lagen totdat het mooi dekt) en vervolgens aflakken met blanke lak (2 lagen). Tussen de spuit beurten ontvetten evt. licht opschuren met keuken papier.
Zitten er grotere oneffenheden in, dan met scotch brite of schuurpapier nat korrel 400 of 600.
Domme vraag misschien maar waar en hoe zoek je een loodgieter uit? We willen de wc vervangen. Liefst doen we iemand die ergens anders goed werk gedaan heeft maar we hebben rondgevraagd en komen nergens op uit. In een dorp weet je wel viavia wie een beetje oké zijn maar dat is hier ook niet.
Als ik viavia niemand zou kunnen vinden dan zou ik gaan googlen naar wat grotere loodgietersbedrijven en nu reviews bekijken. Dan betaal je waarschijnlijk wel iets meer, maarja dat is dan maar zo.