Klussen in huis-topic

Weet iemand meer over verborgen gebreken en wanneer dat aan de orde is?
Een vriendin van mij heeft een huis gekocht, waarbij ze wist dat de radiator in de slaapkamer het niet deed. Echter blijkt nu het probleem in de leidingen te zitten ipv in de radiator en moet heel de vloer open gebroken worden.

Aangezien ze wist dat de radiator niet werkte denk ik dat het geen verborgen gebrek is, maar ik twijfel. Iemand een tip/idee?

Je kunt dit aangeven bij de (verkopend) makelaar, die kan beoordelen of het een verborgen gebrek is. Waarschijnlijk is er in het koopcontract ook een bedrag genoemd voor verborgen gebreken, bij ons was dat bijv. €5000, dus als de kosten voor reparatie minder zijn dan zou ik daar sowieso geen werk van maken.

2 likes

Top, dit wist ik niet dank je wel!

4 likes

Ik ben opzoek naar een keramische inbouw spoelbak voor de keuken. Zoiets als dit;

Ik kom vooral op shady sites uit, heeft iemand nog suggesties?

1 like

Ikea havsen? Of spoelbakkenshop?

2 likes

Ik denk gewoon bij iedere keukenboer?
Of wil je het perse online bestellen?

2 likes

Ikea havsen steekt boven het aanrechtblad en ik wil 'm er onder.
@Nova ja ga morgen even hier in de stad kijken, maar heb geen auto dus online zou ideaal zijn.

1 like

Het heet ook wel farmhouse spoelbak, misschien dat je daar nog iets mee vindt?

2 likes

Zoiets?

2 likes

Nog een vraag over spoelbakken;
Ik heb nu een oude goedkope keuken met opbouw spoelbak. Omdat er geen vaatwasser is was ik alles met de hand af en erger ik mij enorm dat ik het water niet met een doekje de spoelbak in kan vegen. Vandaar de wens nu voor een inbouw spoelbak. Maar in het nieuwe huis is een vaatwasser (thankgod) dus vraag mij af of ik mij dan net zo zou ergeren als nu aan een opbouwspoelbak. Want dan kunnen we voor de havsen vd ikea gaan. Wat is jullie ervaring?

1 like

Ik veeg echt nooit water of iets in de spoelbak. Ik zou daarom niet perse geen Havsen doen.

3 likes

Ik veeg supervaak broodkruimels en koffieprut en dergelijke de gootsteen in, ik zou opbouw heel irritant vinden. Maar dat is heel persoonlijk denk ik.

12 likes

Ik veeg ook heel vaak kruimels ed in de spoelbak. En ook met vaatwasser heb je dingen die je even zal afspoelen of sowieso met de hand moet afwassen. Ik zou zo’n rand heel irritant vinden.

3 likes

Ik zou oppassen met zo’n spoelbak. Ik wou ook zo een en heb vaak gelezen dat dit enorm vlekgevoelig is. En niet meer lang wit blijft.

Ik heb uiteindelijk voor dit gekozen in de kleur tartufo.

2 likes

Wij hebben daarom ook voor een onderbouw spoelbak gekozen. En voor een kraan met de bediening boven de bak (dus aan het einde vd kraan) ipv bediening boven het aanrechtblad. Omdat we het in het vorige huis zo irritant vonden dat het steeds nat was/bleef.

2 likes

In vorige huis had ik ook opbouw en was echt irritant. Ben echt blij met mijn spoelbak nu die 1 mm ofzo lager ligt. Je veegt idd alles er zo in. Of je een vaatwasser hebt maakt niets uit, je spoelt indd toch zo vaak iets gewoon af of maakt je aanrecht schoon.

1 like

Ik heb er een besteld op saniweb omdat ik een kleine wilde!

2 likes

Onderbouw, sowieso. En het liefst ook nog de randen onder je blad.
In onze huidige ikea-keuken zit er zo’n randje tussen de spoelbak en het blad, heel irritant.

2 likes

Heeft iemand weleens zijn trapleuning geschilderd en tips hoe je dat het beste kan doen? Niet qua materiaal, maar waar laat je die dingen. Ik dacht zelf aan haken op zolder maken en ze daar aanhangen met touwen ofzo. Als ik ze op de trap geschroefd laat zitten is de kans ongeveer 100% dat ik de muur ga raken

Op schragen leggen. De ene dag de ene kant schilderen en de andere dag de andere. Deed het geloof ik met rollers ipv kwasten.

2 likes