Water in je verwarmingsinstallatie is helemaal los van water in je kranen, dus het water uit je douche blijft gewoon heet zoals je gewend bent.
Als je de temperatuur van je verwarmingsinstallatie verlaagt gaat de warmteoverdracht langzamer, het hangt van je huidige radiatoren af of je daar dan mee uitkomt, je kan ook nog ventilatortjes onder de radiator klemmen, die blazen de warme lucht dan naar boven en zo warmt de kamer sneller op (wij hebben ze van Speedcomfort, met ING rentepunten krijg je korting).
Maar dit is toch niet echt een keuze maar een gegeven? Iedereen met vloerverwarming doet dit toch? Of zijn er ook mensen die dat probleem niet hebben
Haha toevallig ging het er vandaag in t huizen topic ook over vloerverwarming beneden en radiatoren boven. Onder andere door mij (beneden warmt op, boven niet, omdat de thermostaat de temperatuur van beneden pakt )
Oh dat wist ik niet! Ga ik daar ook even lezen
Niks nieuws verder want geen antwoord op je vraag maar was gewoon toevallig
Ik heb geen vloerverwarming, of dat ook met hoge temperatuur kan weet ik niet. Maar het probleem zit hem in de radiatoren, als die bedoeld zijn voor hoge temperatuur water dan werken ze niet zo goed met lage temperatuur, dus dan heb je het altijd koud, moet je 2x zoveel radiatoren ophangen, of werken met ventilatortjes, of andere radiatoren kopen die wel geschikt zijn. Want je kunt niet beneden 40 graden laten stromen en boven 80.
En als je geen vloerverwarming hebt is die aanvoertemperatuur wel een keuze, maar dan zit je met dezelfde problemen met je radiatoren.
Ja precies, dat bedoelde ik ook inderdaad. Dus vroeg me af hoe andere mensen met vloerverwarming beneden en radiatoren boven dit hebben.
Ik ben echt een onwetende met dit soort dingen, maar ik heb beneden vloerverwarming en boven radiatoren. Als ik de thermostaat aan doe dan worden de radiatoren boven gewoon warm, heet zelfs. En ik geloof dat de temperatuur op 55 staat. Ik woon in een huurhuis dus vandaar dat ik niet weet hoe het precies weet, het is allemaal voor ingesteld.
Op mijn cv-ketel zitten twee aparte icoontjes: de ene (plaatje van een kraantje) brandt als de douche bijvoorbeeld loopt (en de cv staat dan op 70 graden) en de ander (radiatorplaatje) brandt als de vloerverwarning opwarmt, die staat uit mijn hoofd op 40 graden. Is dat niet op jouw cv ook zo afgebeeld? Ik ben nu niet thuis dus kan even geen foto maken, mocht het er bij jou anders uitzien kan ik dat later nog wel doen. (En ik heb beneden vloerverwarming en boven radiatoren, ik weet alleen niet welke brandt als de radiatoren vollopen want die heb ik nooit aan staan).
Het probleem lijkt me bij nader inzien ook met name dat je vloerverwarming altijd op lage stand aan staat (itt radiatoren) en dat je cv dus uitslaat als het warm genoeg is, maar dat als je dan halverwege de dag in de studeerkamer wil werken je daar de radiator opendraait maar dan gebeurt er ook nog eens niks
Dat is hier wel zo. Als beneden de temperatuur goed is dan is de radiator boven niet warm.
Het is dat de vloerverwarming al in dit huis zat maar had liever gewoon overal radiatoren gehad eigenlijk. Of beter hadden ze boven ook een thermostaat.
Ja oké dus dat wordt een trui aan op de studeerkamer en op de babykamer altijd een beetje aan denk ik dan maar
Er komt hier volgende week iemand naar kijken dus dan update ik wel wat er geadviseerd wordt haha @the.rebel.club
Beneden warm met vloerverwarming
Boven bij de radiatoren niet
Weet iemand meer over verborgen gebreken en wanneer dat aan de orde is?
Een vriendin van mij heeft een huis gekocht, waarbij ze wist dat de radiator in de slaapkamer het niet deed. Echter blijkt nu het probleem in de leidingen te zitten ipv in de radiator en moet heel de vloer open gebroken worden.
Aangezien ze wist dat de radiator niet werkte denk ik dat het geen verborgen gebrek is, maar ik twijfel. Iemand een tip/idee?
Je kunt dit aangeven bij de (verkopend) makelaar, die kan beoordelen of het een verborgen gebrek is. Waarschijnlijk is er in het koopcontract ook een bedrag genoemd voor verborgen gebreken, bij ons was dat bijv. €5000, dus als de kosten voor reparatie minder zijn dan zou ik daar sowieso geen werk van maken.
Top, dit wist ik niet dank je wel!
Ik ben opzoek naar een keramische inbouw spoelbak voor de keuken. Zoiets als dit;
Ik kom vooral op shady sites uit, heeft iemand nog suggesties?
Ikea havsen? Of spoelbakkenshop?
Ik denk gewoon bij iedere keukenboer?
Of wil je het perse online bestellen?
Ikea havsen steekt boven het aanrechtblad en ik wil 'm er onder.
@Nova ja ga morgen even hier in de stad kijken, maar heb geen auto dus online zou ideaal zijn.