Het heet ook wel farmhouse spoelbak, misschien dat je daar nog iets mee vindt?
Zoiets?
Nog een vraag over spoelbakken;
Ik heb nu een oude goedkope keuken met opbouw spoelbak. Omdat er geen vaatwasser is was ik alles met de hand af en erger ik mij enorm dat ik het water niet met een doekje de spoelbak in kan vegen. Vandaar de wens nu voor een inbouw spoelbak. Maar in het nieuwe huis is een vaatwasser (thankgod) dus vraag mij af of ik mij dan net zo zou ergeren als nu aan een opbouwspoelbak. Want dan kunnen we voor de havsen vd ikea gaan. Wat is jullie ervaring?
Ik veeg echt nooit water of iets in de spoelbak. Ik zou daarom niet perse geen Havsen doen.
Ik veeg supervaak broodkruimels en koffieprut en dergelijke de gootsteen in, ik zou opbouw heel irritant vinden. Maar dat is heel persoonlijk denk ik.
Ik veeg ook heel vaak kruimels ed in de spoelbak. En ook met vaatwasser heb je dingen die je even zal afspoelen of sowieso met de hand moet afwassen. Ik zou zo’n rand heel irritant vinden.
Ik zou oppassen met zo’n spoelbak. Ik wou ook zo een en heb vaak gelezen dat dit enorm vlekgevoelig is. En niet meer lang wit blijft.
Ik heb uiteindelijk voor dit gekozen in de kleur tartufo.
Wij hebben daarom ook voor een onderbouw spoelbak gekozen. En voor een kraan met de bediening boven de bak (dus aan het einde vd kraan) ipv bediening boven het aanrechtblad. Omdat we het in het vorige huis zo irritant vonden dat het steeds nat was/bleef.
In vorige huis had ik ook opbouw en was echt irritant. Ben echt blij met mijn spoelbak nu die 1 mm ofzo lager ligt. Je veegt idd alles er zo in. Of je een vaatwasser hebt maakt niets uit, je spoelt indd toch zo vaak iets gewoon af of maakt je aanrecht schoon.
Ik heb er een besteld op saniweb omdat ik een kleine wilde!
Onderbouw, sowieso. En het liefst ook nog de randen onder je blad.
In onze huidige ikea-keuken zit er zo’n randje tussen de spoelbak en het blad, heel irritant.
Heeft iemand weleens zijn trapleuning geschilderd en tips hoe je dat het beste kan doen? Niet qua materiaal, maar waar laat je die dingen. Ik dacht zelf aan haken op zolder maken en ze daar aanhangen met touwen ofzo. Als ik ze op de trap geschroefd laat zitten is de kans ongeveer 100% dat ik de muur ga raken
Op schragen leggen. De ene dag de ene kant schilderen en de andere dag de andere. Deed het geloof ik met rollers ipv kwasten.
Ik heb ze een paar maanden terug geverfd met een tanning handschoen. Klein beetje losgeschroefd zodat ik eronder kon bij de boutjes, maar wel vast laten zitten. Ik ben niet de handigste maar 0 keer de muur geraakt! En anders als je een vochtig doekje in de buurt houdt dan krijg je het vaak direct nog weg. Vond dit top!
Als je de muur niet kunt afplakken met tape (want groot oppervlak of bang dat je stucwerk meekomt) dan kun je ook een uitgevouwen vuilniszak tussen je muur en je leuning hangen, dan is het niet erg als je de muur raakt. Maar dit is meer bij leidingen of ander priegelwerk. De leuningen zou ik er inderdaad gewoon afschroeven
Briljant, met een tanninghandschoen! Zou het nooit bedacht hebben maar klinkt echt heel slim.
Ik zag laatst iemand op Tik Tok zo’n hekje en trapleuning met een sok doen, vond ik ook een slimme!
Ik heb oogjes gedraaid in een schroefgat en ze met een touwtje gehangen aan twee staande ladders. Bij één leuning gewoon direct met touwtjes aan de ladder en dat touwtje even verplaatst.
Toen goed geschuurd, eerst in de hoogglans pu lak voor slijtbestendigheid en geeindigd met een matte pu-lak omdat ik dat mooier vind.
Hebben jullie nog tips voor een fijne badkamer zaak? Ik zie door de bomen het bos niet echt meer. Bij Sanidirect werden we niet echt top geholpen. Regio randstad kan of in de buurt van Deventer.
Wij zijn een aantal jaar terug heel goed geholpen bij Gijsberts in Apeldoorn. Namen echt de tijd en dachten met ons mee.