Klussen in huis-topic

Noordoostpolder een optie? Mijn buren zijn bijzonder tevreden over Yro.

3 likes

Ik ben haar niet maar wel geïnteresseerd, woon zelf in de nop. Weet je waarom ze zo positief waren over hun?

Ze hebben alles geregeld, sloopafval afvoeren etc tot de volledige afwerking. En het is een klein bedrijfje (ik weet niet waar je woont in de nop maar misschien ken je het pand ook wel?) waardoor de communicatie heel persoonlijk is. En het is gewoon heel mooi geworden, alles echt heel mooi afgewerkt.

1 like

Heb jij inmiddels zinnige adviezen gekregen over je radiatoren boven die je wil delen?

1 like

Haha sorry echt een antwoord waar je waarschijnlijk niks aan hebt maar… het was echt heel simpel wat er aan de hand was hier :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:. De waterdruk van de ketel was te laag waardoor die boven op de radiotoren niet verwarmde (beneden de vloerverwarming deed/doet het altijd wel).

Dus dat is gefikst en nu verwarmt boven ook.

1 like

Oh super dat het zo’n simpel probleem was bij jullie! Maar ondanks dat het beneden met de vloerverwarming een constante temperatuur is, en de ketel dus ook soms uit gaat, krijg je het boven prima warm?

1 like

Ja dat ook!

3 likes

Heeft iemand een fijn betrouwbaar bedrijf voor een CV-ketel onderhoudscontract in Zuid Holland? Google helpt me niet echt want ik lees bij elk bedrijf wel slechte reacties…

P brandt installatiebedrijf
Hartwijk Leiden (betrouwbaar, wel vaak beetje chago)

1 like

Ik ben er achter dat loodgieters etc altijd mopperen op alles en het is nooit hun eigen schuld als er iets niet werkt :laughing: dus een beetje chagrijn kan ik hebben

2 likes

Nee het ligt altijd aan de aanpak van de vorige loodgieter die is geweest lol

6 likes

Haha dat is zeker zo. Wij zitten nu bij die eerste omdat we daar ook cvketel gekocht hebben. En tot nu toe vriendelijker :sweat_smile:. Merk dat ik er minder tegenop zit als ze dan langskomen.

2 likes

Ik zat naar die website te kijken maar klopt het dat ze alleen het abonnement van 7,50 hebben? Waarbij je dus altijd nog extra voorrijkosten en uurloon moet betalen? Zou eigenlijk liever een abonnement hebben waar dat al in zit voor wat meer geld per maand maar lijkt alsof ze dat niet aanbieden

Volgens mij betaal je in principe heel vaak voor het feit dat ze snel komen en soms zit normaal onderhoud erin. Maar als je een storing hebt betaal je gewoon alsnog.

Is er een reden dat je per se een abonnement wilt? En niet gewoon een loodgieter

1 like

Jaarlijks onderhoud zit er in (dus arbeidsloon ook), alleen bij storing moet je dan het arbeidsloon betalen. Ik betaal geen voorrijkosten volgens mij.

1 like

Omdat je met zo’n abonnement verzekerd bent van dat ze binnen 24 uur of zo komen kijken als je een probleem hebt. Dat lijkt me fijn want zo 1,2,3 een (betaalbare) loodgieter vinden als je een storing hebt is tegenwoordig eigenlijk niet te doen.

Ik dacht eigenlijk dat die voorrijkosten en uurloon ect ook voor de onderhoudsbeurten zouden gelden maar als dat niet zo is dan is 7,50 met soms bij storing extra kosten natuurlijk prima

Ik zou het anders even bij ze checken. Ik weet het niet 100% zeker. Ze reageren via whatsapp heel snel.

1 like

Snap ik ook, lastige is vaak dat ze garantie geven dat ze langskomen maar het niet per se oplossen. Maar snap ook dat het beetje kiezen is tussen twee kwaden.

Als het echt 7,5 per maand is, dan is het wel heel weinig voor onderhoud omdat ze tegenwoordig ook certificaten etc moeten uitschrijven. Een beurt voor 90,- is dan wel erg goedkoop (kosten van hele jaar). Dus zou idd goed checken wat er allemaal bij in zit.

2 likes

Lek/Habo in Ter Aar. Zit er zelf niet bij dus kan je nu niet zo snel de feiten geven.

Wij dachten even in Duitsland offerte te laten maken voor een keuken na goede verhalen qua prijs: 37k :joy:. Meer dan 10-15k boven budget wat was aangegeven. Weet niet helemaal hoe dit is misgegaan. Die man sprak ook gewoon NL. Nou goed, we zoeken nog even verder.

1 like