Ongevraagd advies: klop eens aan bij een zelfstandig schrijnwerker ipv een keukenfirma. Persoonlijker en oprechter advies, keuken op maat gemaakt en vaak eerlijkere prijs.
Zeker goede tip! Maar ik zou niet weten waar te beginnen met zoeken. Kom niet veel verder dan insta pagina’s van design keukens en via via ken ik helaas niemand die het niet bij een keukenzaak heeft gekocht. Onze smaak is donker hout, veelal kom je dan bij echt hout terecht wat ook meteen een (logischerwijs) prijskaartje heeft. Mocht iemand een tip hebben, omgeving Amsterdam of Deventer. Sta open voor alles. Echt hout was dus de Duitse keuken trouwens, de nep versie was ons te druk qua patroon (alsnog 32k ). We hoeven niet perse echt hout maar houtlook is gewoon prima.
Keukenstudio Stormink in Gorssel. Hier werd echt goed geluisterd naar onze wensen en kwamen ze met praktische ideeën waar we zelf nog niet aan gedacht hadden.
Ik twijfel om het muurtje rond de toilet te betegelen en kwam reclame van Paneli kleeftegels tegen.
Lijkt me wel een ideale tussenoplossing, heeft iemand dit gebruikt en eventueel foto’s van het resultaat? Ik vraag me af of dit er nu heel fake gaat uitzien.
ASWA keukens positieve ervaring en ook echt meegedacht. Maar heb altijd wel het gevoel bij dit soort dingen dat het ook echt uitmaakt helaas welke medewerker je krijgt
Is het een grote keuken en heb je een idee van wat ‘normaal’ is?
Wij begonnen namelijk ook met een wens van 20k en eindigden op 32k incl montage. Als ik bij vrienden informeerde naar hun kosten, zat ik wel rond het prijsniveau van de rest. Zelfs bij de Kvik had ik zonder apparatuur en eiland (maar L-vorm) een offerte van 18k. Wij hebben na een x aantal keukenwinkels vooral bedacht dat wij een fout hadden gemaakt in wat we dachten dat keukens kostten & wat de realiteit is. Ik wil best mijn gedetailleerde lijst met je delen als je een beeld wil maken.
In Rijssen zitten sowieso wel wat grote keukenwinkels (Roesser?) en Tulp.
Wij gaan trouwens ook voor donkerhout, ik twijfel even of het de nobilia riva noten is of de nobilia structura noten
Wij hebben een IKEA keuken met echt houten frontjes van Fropt! Inclusief granieten aanrechtblad van natuursteenstunter en apparatuur (waaronder 90cm smeg inductie fornuis/oven) voor 8000 euro.
Ik ben heel blij met de IKEA-Fropt combi!
Ik wil graag een nieuwe badkamer. We hebben er inmiddels voor gespaard, maar ik zie zo op tegen de hele uitvoering. En dan vooral iemand/een bedrijf kiezen waar je mee in zee gaat. De geote bedrijven voelen allemaal alsof je teveel betaalt (als je kan onderhandelen), zou liever een kleiner bedrijf willen. Maarja, hoe kies je dan een goeie? Hoe zouden jullie hier een bedrijf voor kiezen? Evt nog tips in Noord Holland?
Wij hebben meerdere klussen laten doen en zijn supertevreden over Dama renovaties. Zijn slovaakse mensen dus communicatie in het Engels, ze werken heel netjes en hard en laten geen zooi achter als ze klaar zijn https://www.damarenovation.nl/
Edit: wij wonen wel iets zuidelijker dan jullie, dus zou wel checken of ze jullie kunnen helpen
Ik ben bij best veel winkels langsgegaan, heb een aantal ontwerpen laten maken en ben toen gegaan voor een winkel waar ik een goed gevoel bij had.
Dankje! Het is heel fijn om dit te lezen inderdaad, om ons heen hadden mensen juist keukens van max 20K maar dan 2021 gekocht of geen eiland waarin dat inderdaad niet vergelijkbaar is. We zijn nu na 3 offertes over en weer, toch met de keukenzaak tot een overeenkomst gekomen voor echt hout van 30K incl montage, apparatuur van siemens/miele, quooker, kilmaatkast. @boonie super goede tip ook! We zijn ook bij IKEA geweest maar jammergenoeg ging het net niet passen met de afmetingen (oud huis) want IKEA met andere frontjes is ook erg tof en goede optie.
Pff hier echt exact hetzelfde vraagstuk maar dan in een andere regio. We gaan er echt voor dit jaar maar de stress van een bedrijf zoeken en ook bedenken wie we dit dan laten uitvoeren… word ik al helemaal onrustig van. Maar goed, die bruine badkamer met groen sanitair ben ik ondertussen wel helemaal zat haha, dus toch maar doorzetten en op pad binnenkort.
(Regio is overigens Arnhem/Nijmegen, mocht iemand tips hebben ).
Is het betegelen van een achterwand in de keuken met handgevormde tegels iets dat je zonder ervaring kan doen? Of is dat echt een slecht plan haha
Ja hoor, tegelen is echt best makkelijk te doen
Goed te doen!
Ja echt goed te doen! Ik heb dit afgelopen najaar gedaan en vond het echt prima. Ideaal juist als je tegels onregelmatig van vorm zijn, dan hoef je minder strak te werken
Oké sweety! Dan ga ik mij maar eens op tegels oriënteren en het gewoon proberen ergens komende tijd
Mooi!
Zooo! Vet!
Mijn “achterwandje” is ook 5 meter maar wel een wat minder hoog stuk dat ik wil tegelen boven het aanrecht
Heb je toevallig een goeie tutorial ofzo?