Tutorial van gamma is fijn! Tip om een goede tegelzaag te huren bij bouwmarkt en om je spezie niet te dun te maken. Oh en als je een stopcontact hebt ofzo waar je om heen moet tegelen, begin daar. En niet aan de zijkant. Hele kleine stukjes van je tegels afsnijden is echt fucking kut dus als je het bij de moeilijke stukjes chill puzzelt, scheelt dat. En het oogt netter bij de zijkanten van de wanden.
Tegelen is easy peasy lemon squeezy. Ook nog leuk want snel goed resultaat. Met handvorm kan je ook nog beetje smokkelen.
Love deze filmpjes, zo duidelijk deze uitleg en hij doet het heel goed overkomen alsof iedereen dit kan. En altijd een satisfying eindresultaat
We krijgen een glaswand in de badkamer maar de aannemer stelt voor om voor die glaswand een betegelde wand met mdf te maken zodat je niet tegen de troep erachter aankijkt (afvoer etc die niet kunnen worden weggewerkt).
Ik kan me hier alleen geen voorstelling van maken en met google zo snel ook niet. Heeft iemand dit weleens gezien?
———————-…………….
Dit is dan tegel en dit glaswand
Ja voor is dan niet het goede woord; de glaswand sluit aan op die wand
bedoelt hij niet zo iets?
Ik zou het sowieso niet doen als hij spreekt over MDF, als je een lek hebt gaat dat snel mis.
Ik denk dat ik weet wat je bedoelt, wij hebben ook zoiets in de badkamer. Een zijmuurtje, daarin hebben wij ook de knoppen van de douche weggewerkt en daar staat de glaswand (deur in ons geval) dan tegenaan.
In het douchegedeelte hebben we dan een bankje wat een beetje wegvalt achter het muurtje, aan de andere kant is een nis waar de kast in is geplaatst.
Zoiets zal hij inderdaad bedoelen ja! Ziet er zo goed uit , maar ik had ook een heel dun muurtje in mijn hoofd (maar een kleine ruimte). Even kijken wat hij in gedachten had en of dat past. Dankjewel
En ik denk dat ik mdf zelf heb bedacht, hij zal wel gips bedoelen haha. Morgen even navragen
Ik denk dat ik dat heb, ik kan als je wil fotos sturen?
Graag!
Er bestaat ook watervast mdf wat geschikt is in badkamers!
Kan iemand mij wat uitleggen over hoe het bij jullie vloerverwarming is uitgelegd hoe je de watertemperatuur regelt tijdens het opstookprotocol? Mijn installateur zegt dat het op een bepaalde manier werkt/zou moeten zijn maar ik geloof eigenlijk niet wat hij zegt wil even toetsen of dat aan mij ligt
Voor het opstookprotocol moet ik van 20 graden elke dag 5 graden omhoog tot 40. De CV staat op 60 graden ivm radiatoren boven. Er is een pomp op de vloerverwarmingsunit die een koudere temperatuur ‘afdwingt’ door te mengen met koud water.
Er zijn twee thermometers: aanvoerend water en afvoerend water. Dan is er een thermostaatknop met stand 1 t/m 7. De installateur vertelt me dat stand 1 = 10 graden; 2 = 20 enz.
Vandaag is dag 1 van het opstookprotocol en ik zet de knop dus op stand 2. Vervolgens wordt het aanvoerende water volgens de thermometer 30 tot 35 graden. Zelfs als ik de knop helemaal op 0,1 zet, blijft het water 25 graden. Wanneer ik vraag waarom het niet lukt om naar een lagere temperatuur af te dwingen, zegt de installateur dat thermometertje van het aanvoerende water niet heel accuraat temperatuur aangeeft aangezien het tijdens/voor het mengen meet, dus dat is niet de exacte temperatuur in de buizen van de vloer… hij zegt dat ik de thermostaatknop moet vertrouwen. Maar op stand 2 is zelfs het áfvoerende water 25 tot 30 graden.
Ligt dit aan mij of klopt hier iets niet? Hoe kun je nou zo’n opstookprotocol veilig volgen als je niet/nauwelijks kunt aflezen hoe warm het water daadwerkelijk is??
Wat ik weet is dat die thermometertjes heel makkelijk afwijken - dus in die zin zou ik inderdaad afgaan op de stand van je thermostaat. Zolang je het geleidelijk omhoog brengt zou het volgens mij goed moeten gaan?
Okay dat stelt me al iets verder gerust. Ben alleen zo bang dat de temperatuur toch hoger is dan wat ik denk, en dat het veel warmer dan 40 graden of zo wordt wat overal met koeienletters staat dat je PVC daarvan kapot gaat
Iemand een goede tip voor het volgende probleem: er is lekkage bij een berging en het water loopt nu mijn berging is, er zit een enorme spleet tussen de deur en de vloer. Ik kan zo snel niet aan zandzakken komen. Het is niet veel water, of het stroomt niet hevig maar het sijpelt wel naar binnen… hoe barricadeer mijn deurtje op een huis/teun/keuken manier…?
Als het niet zoveel is gewoon oude handdoeken?
Ja die liggen er, maar die zijn toch wel erg snel verzadigd.
Misschien een handdoek in plastic gewikkeld? Of een houten plaat?
Heeft iemand ervaring met het moeten vernieuwen van je trappen? Wij gaan vloerverwarming etc leggen maar daardoor komt de vloer natuurlijk omhoog. Er wordt gewaarschuwd dat je onderste trede dan te laag wordt en je bovenste trede een veel te grote stap. Wij vinden het volledig vernieuwen van de trappen wel een ingreep (+ de kosten op al een complete renovatie) en ik ken ook niemand met dit issue. Maar misschien iemand hier wel?
Waarom komt de vloer omhoog? Kun je de vloerverwarming niet infrezen? Dan is het max een paar mm en dat ga je niet merken bij je trap
Nee houten vloeren! Eventueel is een dure variant vloerverwarming met bepaalde extra dunne platen een optie. We laten nu de prijsvergelijking maken voor dat systeem (zit je op 3cm verhoging meen ik) of trappen vernieuwen. Maar ben ook wel benieuwd of de moeite en de prijs opwegen