Klussen in huis-topic

Heb je betonnen vloeren of hout?

Ik heb echt geen flauw idee. Het is een jaren 30 appartement dus ik denk hout?

Wij hebben dat vorig jaar toevallig gedaan toen we dit appartement kochten, ook met het idee van een extra kamer. Is allemaal goed gegaan en nog steeds erg blij mee (is slaapkamer van de oudste geworden) en was voor ons ook makkelijk omdat het een kwestie was van doortrekken van de leidingen naar de woonkamer (in een aparte ruimte waar ook de CV is).

Wij hebben ook vloerverwarming genomen door het hele appartement dus daar konden we ook het een en ander qua leidingen in wegwerken. Prijs weet ik even niet zo 1-2-3 meer, maar leidingwerk an sich was niet super duur.

2 likes

Wij hebben veel muren in ons huis gedaan met een glad en voorgeschilderd glasvliesbehang van Karwei. Wel een van de dikste/zwaarste kwaliteit. De muren waren echt heel gaar en rommelig (125 jaar oud huis), en de muren zien er echt nieuw gestuct uit. Tis duur spul, dis wachten op een aanbieding loont, maar ook megamakkelijk te verwerken.

4 likes

Ja echt prima behang! Ik heb 1x behangen en dat was met karwei behang met een patroontje en dat ging goed.

@Sundance ik zou in je vrienden/familiekring of bij buren vragen of zij nog een aannemer kennen, er 2 of 3 oid laten komen en die een offerte uit laten brengen. Er valt gewoon echt weinig zinnigs over te zeggen want ‘een keuken verplaatsen’ is geen universele maat en de hoeveelheid werk en kosten afhankelijk van veel dingen. Keukens an sich zijn wel echt heel duur geworden.

1 like

Na twee weken zonder deur in de gang vandaag eindelijk teruggehangen. De verf was in slechte staat dus heb ik volledig erafgeschuurd. Denk daar alleen al met al een uur of 8 mee bezig geweest.

Nu weer strak in de lak én de lelijke aluminium deurklinken zijn hersteld naar de stijl van ons jaren 30 huis dankzij een waanzinnige marktplaats vondst😍

Samenvatting

(Negeer de kabel, volgend project haha)

31 likes

Ik wil graag de wc een andere kleur schilderen en toen ik bezig was met de voorbereidingen daarvan, viel het me op dat de deurkozijnen ook wel toe zijn aan wat verf en ben uiteindelijk daarmee begonnen. De afgelopen dagen heb ik het deurkozijn van de wc en die van de aangrenzende deur geschuurd, ontvet, in de grondverf gezet en vandaag gelakt. Ik ga denk ik vanavond of morgen de tweede laag erop doen. Ik kan wel blijven kijken naar hoe mooi ik het vind geworden haha. Slaat echt nergens op, want het is heel basic ral9010 geworden, maar het staat zo fris en netjes. Het was eerst heel erg vergeeld. Nu ik beter in m’n vel zit en ook wat meer te besteden heb, wil ik graag ALLES aanpakken haha. Het is wel gewoon een huurhuis, dus geen ingrijpende of hele kostbare dingen, maar vooral klusjes waar we eerder niet aan toe kwamen en die het wel fijner/mooier maken.

Ik wil bijvoorbeeld ook de dorpels/drempels aanpakken. Wat hebben jullie voor kleur daarop? Die van ons zijn nu van hout en heel lelijk bruin geschilderd en waar we veel lopen is het eraf gesleten. Ik dacht aan opschuren en beitsen in een kleur die bij het laminaat past, maar misschien is er ook een betere optie.

8 likes

Heeft iemand ervaring met een doorstroomboiler in de badkamer (voor warm water in douche en wastafel). Ik wil heel graag een droger, maar dat past nu niet in de badkamer omdat ik een elektrische boiler heb van 120 liter. Een kleinere boiler van 80 liter gaat ook niet passen helaas. Ik zie dat doorstroomboilers een stuk kleiner zijn, maar ik kom er online niet goed uit wat de voor- en nadelen zijn hiervan en of dit eventueel een optie is. Iemand ervaring hiermee?

Weet iemand hoe dit heet? Ik heb een schuine muur in mijn badkamer en hiermee kon ik mijn douchegordijn op een normale manier ophangen.

De stang van de schuine muur naar beneden zat dan in waar nu dat afgebroken gaatje is, en de andere stangen zaten dan in de zijkanten. Ik heb al een nieuwe stang, maar heb nog zo’n koppelstuk nodig. Google lijkt me ook niet te begrijpen als ik zoek op douchegordijn stang voor schuine muur of dingen die daar op lijken.

1 like

https://www.bol.com/nl/nl/p/kleine-wolke-douche-stang-verbindingsstuk-o2-5-cm-wit/9200000014951717/?Referrer=ADVNLGOO002063-S--9200000014951717-PMAX-C-22294609861&gad_source=1&gad_campaignid=22294612273&gclid=Cj0KCQjw0LDBBhCnARIsAMpYlAocqzShQpgrVuDn577a1m5Ia8du_-zLIn8h6ingkahGA0QFa9N0c-EaAkgyEALw_wcB

Deze soort bedoel je denk ik

3 likes

Die had ik ook al gezien, maar ik zie niet echt voor me hoe dat werkt, er is niet echt een plaatje waar je het hele douchegordijn zeg maar in actie ziet

1 like

Er staat bij de reviews dat hij makkelijk in te korten is.

https://www.amazon.nl/Libaro-Plafondhouder-Douchestanghouder-Bevestigingsmateriaal-Hoekdouchestangen/dp/B07SNFQ9L1/ref=asc_df_B07SNFQ9L1?mcid=2454bf8761b83273bd4c3c9abb39611e&tag=nlshogostdsp-21&linkCode=df0&hvadid=710061124024&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=10381365216297375517&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=m&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=1010562&hvtargid=pla-767381064403&psc=1&gad_source=1

Of zoiets, dat kan beter bij een schuin plafond misschien.

1 like

Ik weet niet of dit het juiste topic is maar ik weet niet waar mijn vraag anders zou kunnen. Ik wil binnenkort mijn hele toilet laten verbouwen. Mijn grote droom (ik word echt oud lol) is een douchetoilet, dus met zo een ingebouwd bidet. Heeft iemand hier zo een toilet en zo ja ben je er blij mee en welk merk/model heb je? Ik ben aan het kijken naar een van Geberit of van Grohe maar misschien zijn er nog andere merken die ook het overwegen waard zijn.

Zijn er mensen met een kleine badkamer met zowel bad en douche? Ik zoek wat inspiratie!

Kan je hier een plattegrond tekenen van je badkamer met de wateraansluitingen? Ben je van plan om alles te renoveren en aansluitingen bvb te laten verplaatsen?

2 likes

in het ouderlijk huis van m’n partner is er wel een kleine badkamer en veel bad liefhebbers, en daar hebben ze een schuin/hoekbad gemaakt! En dus ook een losse douche. Het is niet de mooiste oplossing vind ik en het is dus ook niet ruim in die badkamer, maar ruim genoeg en praktisch.

1 like

Wat is klein? De onze is 6m2 en heeft bad, douche, toilet, wastafel. Het is niet groot, maar door de juiste keuzes te maken, past het wel zonder dat het te klein voelt.

heb je een plattegrondje of foto? hoe is dat gelukt?

3 likes

De indeling is 25 jaar geleden door de eerste bewoners gekozen, maar was krap door het wastafelmeubel en de langwerpige douchecabine die allebei eigenlijk net te groot waren (en 2 wastafels pasten daar ook al niet op).

Wij hebben 2 jaar geleden alles met beton stuc opgeknapt. Door een vierkante douchecabine en een iets kleiner meubel is het nu gewoon goed te doen. Ik heb nog foto’s van het proces en daar zie je de indeling denk ik het beste.

Foto’s:

Samenvatting

Foto’s weer verwijderd i.v.m. herkenbaarheid.

3 likes

Wat is klein? Hieronder een plattegrond en render voor mijn badkamer. Uiteindelijk niet hiervoor gekozen omdat we het bad in een tweede badkamer hebben gedaan (en nu is deze badkamer een balzaal).

Samenvatting

5 likes