Ohh ja. En de optie om je houten vloer eruit en schuimbeton storten? Dat hebben wij net laten doen (maar onze houten vloer was ook verrot dus kon niet echt anders) en is daarmee meteen lekker geïsoleerd. Ben benieuwd hoeveel duurder je dan uitkomt als je daarmee niks aan je trap hoeft te doen. Maar wellicht schat ik dat verkeerd in, weinig idee van alle verschillende kosten
Ja dat doen we op de begane grond. Dus snap ook niet echt waarom die eerste trede vanuit de hal een probleem zou zijn, maar misschien is alles wat je stort en isoleert dan toch ook weer hoger dan de originele houten vloer. Maar op de eerste en tweede verdieping snap ik het wel. Misschien kan je verdiepingsvloeren ook wel door beton laten vernieuwen, maar daar heb ik echt 0 kennis van (hallo, waar is de zaterjacht tijd, ipv deze serious business)
Hoeveel bedrijven benaderen is een beetje normaal voor een klus? Ik heb nu 6 bedrijven benadert voor een buitenklus, 1 is al langs geweest en offerte al binnen, 1 hebben we afspraak gepland staan, 1 heeft aangegeven volgeboekt te zijn en de rest nog niets vernomen. Ter info: het is redelijk kortdag nog hoor, dit is allemaal van de afgelopen dagen incl. weekend. Vond dit al best snel gaan had het niet verwacht.
Ik heb dan nog 2 à 3 als reserve staan mochten er enkelen hiervan niet reageren bijv. Geen idee of ik dan die reservelijst moet aanspreken of dat ik achter de eersten moet gaan als ze niet reageren?
Hoe doen jullie dat? Is voor het eerst dat we eens een grotere straal hebben genomen voor het benaderen van bedrijven ipv steeds afgaan op vriendenkringen/kennissen en het dichtbij houden dus ben een leek wat dat betreft
Wat normaal is weet ik ook niet, maar met hoe druk de meeste vakmensen het hebben is mijn ervaring wel dat je van zeker de helft geen reactie krijgt of ze direct aangeven dat ze vol zitten. Wat dat betreft vind ik 6 een behoorlijke lijst en zou ik met 2 a 3 offertes al blij zijn. Hangt ook wel wat af van de klus natuurlijk.
Nou precies hierom hebben we wat meer bedrijven gemaild al uitgaande dat enkelen mogelijk niet reageren. Overigens had 1 telefonisch al aangegeven bijna vol te zitten tot augustus (!!) en het is een “mooi weer” klus (schilderwerk) dus verwacht idd dat de meesten wel vol zitten. In de huidige stand van zaken hebben we (bijna) 2 offertes, maar ik zou denk ik 4 wel fijn vinden om in ieder geval voor mijn gevoel fijn te kunnen vergelijken.
Ohh maar buitenschilderwerk is een drama na al die regen vorig jaar. Bij ons zouden ze afgelopen september komen maar door al die regen zijn we naar dit jaar verplaatst. Had nog bij iemand anders geïnformeerd maar die zat ook al vol voor 2025, zeker omdat er hier dit jaar ook aardig wat nieuwbouw wordt opgeleverd.
Heel eerlijk, het is schilderwerk. Afgezien van welke verf ze gebruiken, wat wil je gaan vergelijken aan die offertes? Zou daar niet tot in den treure op gaan zitten wachten.
Ja, voor buitenschilderwerk ben je eigenlijk nu al (te) laat. Dus denk dat je met iedere offerte wel blij mag zijn @Moa
De prijzen . Herkenbaar van de regen trouwens daardoor was een andere klus van ons ook verplaatst van september naar uiteindelijk eind december
Ik ga maar duimen dat we iemand kunnen vinden!
Heeft iemand nog een tip voor een bedrijf dat een trap kan maken dat enigszins in de buurt van Amersfoort-Harderwijk-Zwolle ligt? Ik heb nu 1 offerte die echt kneiterduur was en 1 waarbij de begeleidende tekst was dat we ‘het zelf maar effe moesten optellen’
Heeft iemand ervaring met een goede voorstrijk voor behangklare (niet-gestucte) nieuwbouw muren? Heb het al nagevraagd bij de verfwinkel maar ben vooral opzoek naar persoonlijke ervaringen
Mijn betonnen muren waren gespoten, niet gestuct. Ik heb op advies onder papieren behang gekozen voor een onderbehang. Vooral om vocht en het zetten van de muren niet het behang te laten aantasten. Bij vliesbehang is dat minder belangrijk, maar daar hebben wel voorstrijk gedaan voor we gingen behangen, om te zorgen dat de lijm goed pakt. De behangwinkel kan je veel goede tips geven.
Ik had via hen ook een goede behanger die het super snel en netjes heeft gedaan. Viel qua prijs ook erg mee (wel wat langer geleden)
Yes, het is ook vooral bedoelt om te voorkomen dat ik er vele liters lijm voor niks opsmeer omdat de muur alles opzuigt. En stiekem wil ik ook voorkomen dat ik meerdere lagen moet voorstrijken omdat ik niet de goede voorstrijk gebruik, dus vandaar de specifieke vraag! Ik kan zelf heel goed behangen maar heb het nog nooit op een onbehandelde muur gedaan. Behangwinkel kan ik nog proberen, thanks!
Alabastine En dan aanbrenger met een roller.
Mocht je tips krijgen van mensen om behanglijm oid. te gebruiken, niet naar luisteren.
Je bedoelt behanglijm gebruiken om voor te strijken?
Yes. Niet aan beginnen.
Dan zou ik wel de voorgekleurde pakken, die schijnt wat dikker te zijn. Wij hebben de gewone gebruikt en heel veel druipers, zie je op sommige plekken door de verf heen dus mocht je ooit je behang er af willen halen en willen verven dan zul je het wss ook zien.
Even dubbel check: de witte i.p.v. de transparante sneldrogende voorstrijk van Albastine? Thanks voor de tip, ook @Neena!
Ik sluit me hier bij aan! Die doorzichtige werkt echt lastiger en droogt inderdaad snel op met druipers als je niet heel goed oplet
En ja dat zie je zeker door de verf heen
Ik heb die ervaring totaal niet. De witte is iets dunner dan melk en werkt heel prettig. Ik zette de hoeken aan met een blokkwast en werkte met een dikke roller in banen de muur uit.
Links om/rechts om, in iedergeval albastine voorstrijk
Ik ben op zoek naar ervaringen/aanrader dus hoop dat iemand hier tips kan geven. Ik heb een blank eikenhouten tafel gekocht, die onbehandeld is. Ik wil de kleur zoveel mogelijk behouden maar ook zorgen dat hij tegen een stootje en vlekken kan. Kan ik dan beter een meubelolie of lak gebruiken? Ik heb het idee dat hij met olie donkerder zal worden, maar weet niet of dat klopt.