Blanke lak! Goed opschuren en dan meerdere lagen. Ziet er op mijn lichte houten tafel top uit en bijna geen kleurverschil
Ah top! Naar zo’n ervaring was ik precies op zoek. Heb je matte lak gebruikt? En weet je toevallig nog welke je hebt gebruikt?
Ik kan Skylt hiervoor ook aanraden (hele matte transparante lak).
Ja skylt lak moet je hebben, dat is echt goed spul
Ik wil kurken panelen op de muur plakken in de slaapkamer. Heeft iemand dat al wel es gedaan? En zoja heb je aanraders?
Het komt hier rechts op dat witte stuk.
Meh misschien ben ik naïef geweest met het idee dat je een deel van de problemen in je jaren 60 huis kan renoveren en een ander deel niet, maar ik word zo moedeloos van het feit dat je van de ene in de andere klus valt? We begonnen met een aanbouwtje, toen moest natuurlijk de vloer gedaan en dat mondde uit in een grote vloerrenovatie met complete vervanging van houtenbalkenvloer en leidingwerk en daarbij dus dan ook maar direct gekozen voor vloerverwarming. Nu hebben we vloerverwarming maar merken we ineens ontzettende koudeval bij de ramen (nooit bij stilgestaan maar is gewoon normaal dubbel glas en werd natuurlijk enigszins gemaskeerd door de warme lucht van radiatoren) waardoor het eigenlijk constant tocht in de woonkamer ondanks dat het 20 graden is de kozijnen zijn nog oké maar niet fantastisch dus nu zul je zien dat we de ramen willen vervangen maar dat niemand dat in de bestaande kozijnen wil doen en we de hele ellende moeten gaan vervangen
Ik lach (huil?) echt om mezelf dat ik 2 jaar geleden dit huis gekocht heb met het idee dat het “af” was
Ik ga niet beweren dat dit de oplossing zal zijn maar kan je bekijken of er door de aannemer rekening mee is gehouden met het inplannen van het verwarmingssysteem om dit op te vangen? in principe is het wel de bedoeling dat je inderdaad een hogere dichtheid aan leidingen bij de ramen voorziet om deze tocht zo goed mogelijk op te vangen. In principe zijn er plannen opgesteld waarop het voolledige buizensysteem is getekend waarbij de dit kan nakijken. Misschien kan je hier wel uit concluderen dat er niet met voldoende expertise is gekeken naar het opstellen van de plannen en een ingebrekestelling opstarten om hier een deel van de recupereren.
Ik hoop het wel want ik ben van plan mijn tuintafel - die er ook zo uit ziet - aan te pakken deze zomer. Mijn plan is met groene aanslagreiniger te schrobben, daarna indien nodig kort opschuren en opnieuw beitsen, maar ik volg de antwoorden hier even
Groene zeep is de meest milieuvriendelijke manier (alles wat je gebruikt loopt uiteindelijk deels de bodem in, dus het heeft zin om na te denken over het effect op het milieu). Ik maak altijd een sopje met warm water en groene zeep. Hout insoppen met een (schuur) sponsje en een uurtje in laten trekken. En dan met spons met water nog een keer eroverheen
We hebben deze MALM kast al een aantal jaar en vanbinnen ziet hij er verder netjes uit. Alleen vind ik die randjes die af zijn gerafeld zo lelijk. Valt hier iets aan te doen? Vind het zo zonde om het weg te doen (kringloop).
Omdat de randjes lelijk zijn wil je de kast weg doen?
Misschien kun je met beits de randen bijwerken.
Liever niet nee, vandaar de vraag We hebben de kast sinds we met mijn man zijn gaan samenwonen in 2018. Maar de lelijke randjes ergeren me al een jaar of twee.
Denk dat beitsen weinig zin heeft, want het is geen echt hout. Het is een laagje fineer.
Je hebt van die stiften waarmee je hout kunt inkleuren toch, misschien helpt zoiets wel.
Ik zou dit gewoon met een bruine viltstift kleuren😂
Ik zou er een mooie nieuwe (andere kleur) plaat op leggen, dan gaat de rest van de randen er niet ook aan.
Thanks! Hier kan ik wat mee
Ja @FrootLoops ik heb ooit een soort stift gehad om mijn laminaatvloer bij te kleuren op bepaalde plekken, dat werkte prima. Ik weet niet meer van welk merk het was, maar je kon uit verschillende bruintinten kiezen. Volgens mij gewoon bij de Gamma/Praxis oid gekocht.
Oeh thanks! Toevallig zou ik morgen sowieso langs gaan voor iets anders. Dus komt goed uit!