Klussen in huis-topic

Er kunnen geen grote dingen mis gaan, dus ik zou het gewoon proberen :slight_smile: Als het niet lukt heb je zó een vakman die het wel even fixt want het is geen grote klus. Bescherm je aanrechtblad goed tijdens het verwijderen van de tegels. Als je een beetje handgemaakte-look tegels kiest die er niet loeistrak op hoeven is tegelen ook echt prima en vallen oneffenheden niet op.

4 likes

Hele random post. Ik ben ook druk aan het klussen en ik ben echt zo zat om elke keer naar de bouwmarkt te moeten. Vanochtend wilde ik het verven in mn slaapkamer afmaken, kom ik erachter dat de roller niet op de stick paste. Dus naar de Action. Nu heb ik te weinig verf ingeschat dus moet zo naar de Praxis.

En ik woon in een klein dorpje, heerlijk maar onhandig voor nu haha! Weet dat het erbij hoort maar moest het even kwijt.

8 likes

Heel herkenbaar! Ritjes naar de bouwmarkt kosten zo veel tijd en zeker als je 291929191 per dag moet gaan pff
Zo frustrerend soms!

4 likes

Heeft iemand ervaring met behang van Karwei?
Wij gaan verhuizen en de slaapkamer is behangen. Heel lelijk behang maar de muur is ook onregelmatig. Dus ik denk dat eroverheen behangen het beste is (het is huur dus stuccen is geen optie). Er is zoveel mooi behang maar dat is heel duur en dat van Karwei is wel betaalbaar.

Ik heb behang van de Karwei op 1 muur gedaan, maar dat was de eerste keer ooit behangen en verder hebben we geen behang. Maar ik vond het prima gaan! Het was een heel ongelijke muur, maar het behang heeft een drukke print dus daar zie je niks van. Het enige dat niet mooi ging was het afsnijden bij het plafond, maar ik denk dat dat aan mij lag en niet aan het behang…

1 like

Goed om te horen. Voor mij gaat het ook de eerste keer behangen zijn maar dan ga ik goed letten bij het afsnijden in ieder geval.

Ik heb (vlies)behang van de karwei gebruikt voor mijn mega scheve zolder muur en ben er erg blij mee. Vond het makkelijker verwerken dan duurder behang dat ik vlak daarna heb gebruikt. Voor het afsnijden is het belangrijk om een superscherp mesje te gebruiken.

1 like

Heeft er hier iemand ervaring met het verplaatsen van de keuken naar een andere ruimte in het huis en de kosten hiervan?

Wij hebben nu een aparte keuken en zouden deze eigenlijk liever in de woonkamer hebben, zodat we op de plek van de keuken een extra kamer creëren. Ik heb geen enkele ervaring en heb echt geen flauw idee wat het zou kosten om alle leidingen, aansluitingen etc. te verplaatsen, los van uiteraard de kosten voor een nieuwe keuken.

Hier ook positieve ervaringen met het behang van Karwei!

2 likes

Ja dat heb ik wel eens gedaan! De nieuwe plek was niet heel veel verder (denk aan de ene kant van de woonkamer naar de andere kant). Het was vooral een kwestie van nieuwe gaten boren in de betonvloer en het leidingwerk vanuit de kruipruimte verleggen naar de nieuwe plek.

Het is lang geleden maar het was volgens mij niet bijzonder duur (relatief, een keuken op sich is natuurlijk al duur). Als je je kookplaat of wasbak op een andere plek wil bijvoorbeeld dan moet het leidingwerk ook al iets verlegd worden, alleen meestal gebeurt dat onder je keukenkastjes volgens mij. Alleen nu moet dat dan onder je vloer door.

1 like

Misschien een hele domme vraag hoor maar werkt dat hetzelfde in een appartement? Dat leidingen door de vloer moeten? En betekent dit dan ook dat we een nieuwe vloer nodig hebben (zou niet per se erg zijn want hebben nu lelijk oud laminaat)?

Ben echt zo’n noob als het op klussen en verbouwen aankomt

3 likes

Heb je betonnen vloeren of hout?

Ik heb echt geen flauw idee. Het is een jaren 30 appartement dus ik denk hout?

Wij hebben dat vorig jaar toevallig gedaan toen we dit appartement kochten, ook met het idee van een extra kamer. Is allemaal goed gegaan en nog steeds erg blij mee (is slaapkamer van de oudste geworden) en was voor ons ook makkelijk omdat het een kwestie was van doortrekken van de leidingen naar de woonkamer (in een aparte ruimte waar ook de CV is).

Wij hebben ook vloerverwarming genomen door het hele appartement dus daar konden we ook het een en ander qua leidingen in wegwerken. Prijs weet ik even niet zo 1-2-3 meer, maar leidingwerk an sich was niet super duur.

2 likes

Wij hebben veel muren in ons huis gedaan met een glad en voorgeschilderd glasvliesbehang van Karwei. Wel een van de dikste/zwaarste kwaliteit. De muren waren echt heel gaar en rommelig (125 jaar oud huis), en de muren zien er echt nieuw gestuct uit. Tis duur spul, dis wachten op een aanbieding loont, maar ook megamakkelijk te verwerken.

4 likes

Ja echt prima behang! Ik heb 1x behangen en dat was met karwei behang met een patroontje en dat ging goed.

@Sundance ik zou in je vrienden/familiekring of bij buren vragen of zij nog een aannemer kennen, er 2 of 3 oid laten komen en die een offerte uit laten brengen. Er valt gewoon echt weinig zinnigs over te zeggen want ‘een keuken verplaatsen’ is geen universele maat en de hoeveelheid werk en kosten afhankelijk van veel dingen. Keukens an sich zijn wel echt heel duur geworden.

1 like

Na twee weken zonder deur in de gang vandaag eindelijk teruggehangen. De verf was in slechte staat dus heb ik volledig erafgeschuurd. Denk daar alleen al met al een uur of 8 mee bezig geweest.

Nu weer strak in de lak én de lelijke aluminium deurklinken zijn hersteld naar de stijl van ons jaren 30 huis dankzij een waanzinnige marktplaats vondst😍

Samenvatting

(Negeer de kabel, volgend project haha)

31 likes

Ik wil graag de wc een andere kleur schilderen en toen ik bezig was met de voorbereidingen daarvan, viel het me op dat de deurkozijnen ook wel toe zijn aan wat verf en ben uiteindelijk daarmee begonnen. De afgelopen dagen heb ik het deurkozijn van de wc en die van de aangrenzende deur geschuurd, ontvet, in de grondverf gezet en vandaag gelakt. Ik ga denk ik vanavond of morgen de tweede laag erop doen. Ik kan wel blijven kijken naar hoe mooi ik het vind geworden haha. Slaat echt nergens op, want het is heel basic ral9010 geworden, maar het staat zo fris en netjes. Het was eerst heel erg vergeeld. Nu ik beter in m’n vel zit en ook wat meer te besteden heb, wil ik graag ALLES aanpakken haha. Het is wel gewoon een huurhuis, dus geen ingrijpende of hele kostbare dingen, maar vooral klusjes waar we eerder niet aan toe kwamen en die het wel fijner/mooier maken.

Ik wil bijvoorbeeld ook de dorpels/drempels aanpakken. Wat hebben jullie voor kleur daarop? Die van ons zijn nu van hout en heel lelijk bruin geschilderd en waar we veel lopen is het eraf gesleten. Ik dacht aan opschuren en beitsen in een kleur die bij het laminaat past, maar misschien is er ook een betere optie.

8 likes

Iemand een tip voor een goede loodgieter in regio Utrecht? Ik zoek iemand die een klein stuk leidingwerk voor de aanleg van een bad kan doen.

Heeft iemand ervaring met een doorstroomboiler in de badkamer (voor warm water in douche en wastafel). Ik wil heel graag een droger, maar dat past nu niet in de badkamer omdat ik een elektrische boiler heb van 120 liter. Een kleinere boiler van 80 liter gaat ook niet passen helaas. Ik zie dat doorstroomboilers een stuk kleiner zijn, maar ik kom er online niet goed uit wat de voor- en nadelen zijn hiervan en of dit eventueel een optie is. Iemand ervaring hiermee?