Klussen in huis-topic

Weet iemand hoe dit heet? Ik heb een schuine muur in mijn badkamer en hiermee kon ik mijn douchegordijn op een normale manier ophangen.

De stang van de schuine muur naar beneden zat dan in waar nu dat afgebroken gaatje is, en de andere stangen zaten dan in de zijkanten. Ik heb al een nieuwe stang, maar heb nog zo’n koppelstuk nodig. Google lijkt me ook niet te begrijpen als ik zoek op douchegordijn stang voor schuine muur of dingen die daar op lijken.

1 like

https://www.bol.com/nl/nl/p/kleine-wolke-douche-stang-verbindingsstuk-o2-5-cm-wit/9200000014951717/?Referrer=ADVNLGOO002063-S--9200000014951717-PMAX-C-22294609861&gad_source=1&gad_campaignid=22294612273&gclid=Cj0KCQjw0LDBBhCnARIsAMpYlAocqzShQpgrVuDn577a1m5Ia8du_-zLIn8h6ingkahGA0QFa9N0c-EaAkgyEALw_wcB

Deze soort bedoel je denk ik

3 likes

Die had ik ook al gezien, maar ik zie niet echt voor me hoe dat werkt, er is niet echt een plaatje waar je het hele douchegordijn zeg maar in actie ziet

1 like

Er staat bij de reviews dat hij makkelijk in te korten is.

https://www.amazon.nl/Libaro-Plafondhouder-Douchestanghouder-Bevestigingsmateriaal-Hoekdouchestangen/dp/B07SNFQ9L1/ref=asc_df_B07SNFQ9L1?mcid=2454bf8761b83273bd4c3c9abb39611e&tag=nlshogostdsp-21&linkCode=df0&hvadid=710061124024&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=10381365216297375517&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=m&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=1010562&hvtargid=pla-767381064403&psc=1&gad_source=1

Of zoiets, dat kan beter bij een schuin plafond misschien.

1 like

Ik weet niet of dit het juiste topic is maar ik weet niet waar mijn vraag anders zou kunnen. Ik wil binnenkort mijn hele toilet laten verbouwen. Mijn grote droom (ik word echt oud lol) is een douchetoilet, dus met zo een ingebouwd bidet. Heeft iemand hier zo een toilet en zo ja ben je er blij mee en welk merk/model heb je? Ik ben aan het kijken naar een van Geberit of van Grohe maar misschien zijn er nog andere merken die ook het overwegen waard zijn.

Zijn er mensen met een kleine badkamer met zowel bad en douche? Ik zoek wat inspiratie!

Kan je hier een plattegrond tekenen van je badkamer met de wateraansluitingen? Ben je van plan om alles te renoveren en aansluitingen bvb te laten verplaatsen?

2 likes

in het ouderlijk huis van m’n partner is er wel een kleine badkamer en veel bad liefhebbers, en daar hebben ze een schuin/hoekbad gemaakt! En dus ook een losse douche. Het is niet de mooiste oplossing vind ik en het is dus ook niet ruim in die badkamer, maar ruim genoeg en praktisch.

1 like

Wat is klein? De onze is 6m2 en heeft bad, douche, toilet, wastafel. Het is niet groot, maar door de juiste keuzes te maken, past het wel zonder dat het te klein voelt.

heb je een plattegrondje of foto? hoe is dat gelukt?

3 likes

De indeling is 25 jaar geleden door de eerste bewoners gekozen, maar was krap door het wastafelmeubel en de langwerpige douchecabine die allebei eigenlijk net te groot waren (en 2 wastafels pasten daar ook al niet op).

Wij hebben 2 jaar geleden alles met beton stuc opgeknapt. Door een vierkante douchecabine en een iets kleiner meubel is het nu gewoon goed te doen. Ik heb nog foto’s van het proces en daar zie je de indeling denk ik het beste.

Foto’s:

Samenvatting

Foto’s weer verwijderd i.v.m. herkenbaarheid.

3 likes

Wat is klein? Hieronder een plattegrond en render voor mijn badkamer. Uiteindelijk niet hiervoor gekozen omdat we het bad in een tweede badkamer hebben gedaan (en nu is deze badkamer een balzaal).

Samenvatting

5 likes

Mijn badkamer (2,05 x 2,60 meter) wordt op dit moment verbouwd tot ongeveer dit. Het bad is kort (1,50 meter) en loopt dus in een hoek waar je benen komen. Aanvankelijk zou het bad langer worden en het toilet schuin geplaatst worden, dat was ook mogelijk, maar voor mij is dit bad qua grootte prima zo en vind het toilet recht tegen de muur iets mooier. Vind het schuine bad niet heel mooi maar het was wel het meest praktisch om nog enige ruimte in de badkamer hebben. Wilde echt geen douche in bad, wel graag een meubel van minstens 90 cm breed, en niet uitbouwen dus dit bleek zo’n beetje de enig mogelijke opstelling met niet al te veel verplaatsen van leidingwerk t.o.v. de huidige badkamer.

2 likes

Excuses voor de domheid van mijn vraag alvast, maar kun je een plafondventilator met lamp aansluiten op een punt in het plafond waar vroeger alleen 1 lamp zat? Of heb je 2 aansluitingen nodig voor de verschillende functies?

3 likes

Nee kan gewoon! Op de ventilator zelf zit dan een knopje om de lamp of ventilator aan/uit te zetten, met de schakelaar op de muur gaan ze beiden aan tenzij je 1 van die knopjes dus uit zet.

1 like

Oké en het is ‘genoeg stroom’ voor allebei de functies dan? Ik heb weinig stopcontacten in mijn slaapkamer dus allebei op lichtpunt zou goed uitkomen :ok_hand:

3 likes

Ja wij hebben nergens problemen mee! Vind het echt een uitkomst hoor, slaapt zo veel lekkerder dan met een gewone ventilator naast je bed.

3 likes

Ik ben op zoek naar hele specifieke schroeven, maar geen idee hoe ze heten, en hoe ik ze dus moet zoeken.

Heeft iemand hier een idee? En waar kan ik het vinden? (Het gaat dus om die hoekschroeven)

Als je dit meeneemt naar de Hor.nbach weten ze het meteen!

2 likes

Ik woon een jaar of zes in een sociale huurwoning van 40m2 met overal verschillende vloeren. Nu heeft me dat nooit zo gestoord maar ben nu toch aan het overwegen om er een laminaatvloer in te laten leggen zodat alles hetzelfde en een stuk mooier en rustiger is.

Nu ben ik vorige week naar een laminaatzaak geweest. Een speciaalzaak omdat ik een echt houten vloer heb (alleen in de wk) die er uitgehaald moet worden en ik dit dan het liefst door 1 bedrijf wil laten doen zodat ik niet moet gaan coördineren want heb er 0 verstand van.

Deze vloer moet er echt uit helaas want ligt al een centimeter hoger dus daar weer overheen leggen is geen optie.

Ik heb net de woningbouw gebeld met de vraag of zij voor mij kunnen uitzoeken wat voor vloer er onder mijn houten vloer ligt. Mijn huis komt uit 1920 dus ben vooral heel bang voor wat er onder mijn houten vloer ligt en evt kosten voor egaliseren etc.

Nu is mijn vraag; weten jullie of de woningbouw ergens voor verantwoordelijk is? Bijv huurder normale vloer woningbouw egaliseren oid als de beton vloer / houten planken oid daaronder gaar zijn? Ben ik wel bang voor namelijk.

Dit staat niet in mijn huurcontract.

1 like