Ja dat is prima te doen, genoeg verf en inderdaad een vachtroller gebruiken! En ik zou voorstrijken (eventueel een voorstrijk met gewenste kleur gebruiken, dan hoef je er daarna maar 1 keer met verf overheen).
M’n tegelproject is veeeeel ingrijpender gebleken dan ik dacht
Het is op zich inderdaad een klus die prima te doen is maar het kost wel veel tijd zeg, dat had ik echt onderschat. Maar het is ook een groot oppervlak met best wat lastige hoekjes, en moest ook letterlijk een paar keer een hoek om en ik wilde ook tegelprofielen gebruiken voor een nette afwerking etc etc. Dus uiteindelijk ben ik in totaal wel 600 euro lichter en ik ben al drie volle dagen bezig geweest (dag 1 voorbereiden, keuken deels ontmantelen, planken verplaatsen etc, dag 2 uitzoeken hoe ik veilig met m’n nieuwe haakse slijper werk, een plan maken etc en de eerste wand tegels, dag 3 dacht ik easy peasy nog 2 wandjes zonder stopcontacten etc. maar daar moest ik wel hoeken om en veel halve tegels blablabla was nog veel meer denkwerk dan ik had bedacht, tegelprofielen verstek zagen, dat soort dingen). Ik ga nu eerst puin ruimen en bijkomen en dan dit weekend voegen. Tussentijds resultaat:
Oh zie nu dat de bovenste foto van gisterenochtend was, inmiddels zijn die gaten dus opgevuld met tegeltjes (konden dat op dag 2 niet afmaken omdat het inmiddels 21:30 was dus ik niet in de tuin wilde gaan zagen).
Oh en eigenlijk baal ik want het resultaat is niet helemaal wat ik hoopte
ik vind de tegels zelf heel mooi, maar we hebben een keuken op het noord-oosten dus het is hier met daglicht best wel kil, en die witte tegels benadrukkend dat alleen maar
dus nu denk ik dat ik de blauwe planken misschien toch in een andere, warme. kleur moet verven en ook misschien een stuk keukenmuur in een warme kleur.