Superknap dat je dit zelf gedaan hebt! Vind t erg mooi geworden. Misschien kun je de kun je idd de muur in een warme tint schilderen, lijsten ophangen of iets met wandlampen in een warme tint?
Het ligt ook aan je spachtelputz zelf, hoe vaak er al overheen is geverfd etc. Ik bleef echt wel witte puntjes zien, ook met lichtere kleuren, maar dat zie je na een tijdje toch niet meer Ik zou het gewoon doen, heb zelfs een lambrisering gedaan hahaha (dat gaat nooit strak natuurlijk maar whatever
)
Dankjewel! Als het schemert is het wel gezellig omdat we in principe wel allerlei warme elementen in de keuken hebben (houten frontjes, houten eettafel en stoelen, terracotta vloer etc), en het dan met sfeerlicht gewoon hartstikke mooi en gezellig is. Maar sfeerlicht werkt niet als er daglicht is en er is dus wel veel daglicht (veel ramen) maar noord-oost dus koel.
Ik denk dat ik er niet aan ontkom de muren te verven op een zeker moment en misschien de blauwe planken ook (dat was heel veel werk om blauw te krijgen). En het gele schilderijtje misschien vervangen voor een ander werk dat wat warmere kleuren heeft, en misschien idd meer ophangen (heb nog duizend prints etc liggen, maar moet er lijsten voor kopen. En ik zit heel erg met dat ik denk dat raambekleding (textiel) warmte zou toevoegen, maar door het type raam/tuindeur, aanrechtblad dat er op één kant op aansluit en een vide kan ik niets vinden of bedenken dat goed zou werken.
Oh ik snap wel dat je hier van baalt, heel kil zo dat wit door het licht. Ondanks dat het qua vorm leuke tegeltjes zijn en zo te zien netjes getegeld! Zou inderdaad kijken of je de boel warmer krijgt door de muur te schilderen. Wellicht dingen die je nog op het aanrecht en dus voor de tegeltjes kan zetten die warmte brengen? Het oogt nu denk ik extra wit omdat het aanrecht helemaal leeg is. Houten snijplank al dan niet voor de sier tegen de muur zetten, mooi pot/bak waar je spatels ed in hebt staan. Kruidenplantjes oid?
Ik vind het wel mooi!
(oftewel ik heb nul verstand van kleuren als ik dit allemaal zo lees)
@boonie ik vind het er juist mooi uitzien zo, een goeie balans tussen de koele tegels en de crème muur.
Ik snap die obsessie met warme kleuren niet zo goed, een mix van beide is juist wat een interieur onderscheidt van een kwantum showroom vind ik.
Thanks! Ik heb ook helemaal niets tegen koele kleuren, alleen ik vind het hier nu met koel daglicht echt een beetje grauw voelen en dat vind ik niet zo leuk voor de ruimte die juist het belangrijkste voor ons is/waar we de meeste tijd doorbrengen. Ik vind het op de foto zelf minder kil lijken dan in het echt
Ik had idd juist voor wit gekozen omdat mij dat mooi leek met de muren, maar ik weet het niet zo goed.
Ik ga nu eerst even puinruimen misschien is het dan allemaal al beter en @Druppels ja er komt weer een rails waar we onze pannen, houten planken, houten lepels, handdoekje etc etc aan ophangen dus misschien dat dat ook alweer scheelt.
Ik vraag dit ook echt omdat ik me jouw ervaring nog kan herinneren
Ik ben de eerste bewoner dus er is nog niet over heen geverfd
@boonie
Ik vind het ook heel mooi, vind het witte juist mooi en denk dat gekleurde tegeltjes te druk zouden staan.
Zou zelf heeeel graag roze mozaïek tegeltjes willen maar dat terzijde haha.
De muur verven in een kleur zodat er iets meer contrast is snap ik nog wel, maar die planken zijn toch super leuk erbij? Maakt het juist een beetje fris. Vanaf die foto’s is dat echt niet het oppervlak dat het nou onwijs kil maakt ofzo. Het is meer dat het nu allemaal wat meer losse elementen zijn en nog niet echt samenkomt. Maar denk dat je dat met de “juiste” muurkleur zo makkelijk kan oplossen!
Ik vind het prachtig! Denk dat het er met voeg en accessoires echt prachtig uit zal zien. Ben wel bevooroordeeld want wij hebben hetzelfde type tegeltjes en dezelfde estrikken vloer (dát vond ik pas een crime om te leggen met soms >1cm verschil tussen de tegels haha).
Hahaha oh neee! Ik zou het gewoon doen. Misschien liever niet een donkere kleur want dan zie je die witte puntjes beter. Maar ach… ik heb toen ook echt puntjes bijgestipt met een penseel (en een grote blokkwast ook, soort grof tamponeren hahaha) maar vaak lijkt het nat goed en droogt het toch op met wat witte puntjes. Maar als je geduld hebt kan het zeker mooi worden hoor!
Wat knap!!!
Hahaha omggg ik had herbelevingen daarover tijdens dit tegelen wat een hel was dat
daarvan zie je bij ons ook wel echt dat we het zelf gedaan hebben
Maar goeie smaak dus jij!
Ik heb het pas gedaan en toen heb ik de muren eerst opgeschuurd . Dat heeft wat mij betreft twee voordelen : muur is überhaupt minder ruw, en het is makkelijker verven. Was maar één laag verf nodig! Ging van wit naar een soort terracotta.
Ohja, m’n moeder heeft de ene muur met de hand geschuurd en ik de andere muur met de machine : zelfde eindresultaat. Dus dat maakt verder niks uit.
Kun je hier iets meer over vertellen? Als in, waarom was het kut, heb je tips om het vlotter te maken en hoe veel tijd moet ik er voor inruimen? En is het een één persoonsklus of echt beter met twee personen?
Nou ik dacht dat het tegelen lastig zou zijn en het voegen even flats-flats erop en klaar, maar je moet het echt goed tussen de tegels werken en dat heb je een beetje kracht en heel veel geduld voor nodig. Met z’n tweeën vond ik fijn, en de beste tip is denk ik niet alle voegmix in één keer aanmaken, want het hardt dus uit en je wil niet dat het naar mate je langer bezig bent nóg zwaarder wordt. Als je gekleurde voeg hebt kun je dan ook niet even extra aanlengen want dan wordt de kleur anders.
Eindstand bij mij thuis was: tot half 1 's nachts bezig en twee chagrijnige mensen, maaaaar wel een mooie keuken! Het wordt echt nog 10x mooier.
Tldr: niet om 10 uur 's avonds nog bedenken dat je best nog even kan voegen.
Oh, en geen zorgen als je niet alles van de tegels krijgt tijdens of net na het voegen want dat kan erna echt nog supermakkelijk!
Via Google nog geen duidelijk antwoord gevonden, dus ik hoop dat iemand hier meer afweet van Tado slimme radiatorknoppen.
Mijn huis wordt verwarmd door blokverwarming. Ik heb dus geen eigen cv-ketel en in mijn huis hangt ook geen thermostaat. Als ik overwil naar een Tado X systeem, heb ik dan voldoende aan wat radiatorknoppen en de bridge X? Je hebt ook een set met nog een slimme thermostaat erbij, maar lijkt mij dan niet dat ik dat nodig heb als ik alles via een app kan bedienen? Weet iemand of dat klopt?
Ik kan je helaas niet helpen maar lees zeker mee want ik heb dezelfde vraag! Kun jij wel zelf je radiatoren loskoppelen? Daar loopt het bij mij tot nu toe op vast
Als het goed is wel! Ik heb in ieder geval toegang tot de hendel die de watertoevoer naar mijn radiatoren stopzet. Of zit het probleem bij jou in iets anders?
Oohhh ik ben klaar!!! Soort van! Vond het voegen zelf wel oké maar het hele gedoe met voorbereiden, opruimen, spullen schoonmaken, etc toch nog van 12:00 tot 21:00 bezig geweest maar het is gelukt!
Morgen nog kitten en misschien later dit weekend of maandag de rails weer ophangen (en hopen dat ik m’n tegeltjes niet breek ) en dan deel ik een foto!
blaren op mn handen