Heeel benieuwd! Ik vond het op de foto hierboven al heel vet zeg, eigenlijk helemaal niet kil? En ben geeneens een groot wit fan (zeg ik met alleen maar witte muren haha). Ik vind idd de contrasten maar ook alle verschillende texturen (de tegeltjes en je kastjes etc) heel prettig om naar te kijken.
Dankje dat vind ik leuk om te horen!! I’ll be back
Ja, daar heb je genoeg aan! Ik heb ook blokverwarming en heb hetzelfde. Ik heb 3 van de 4 radiatoren op Tado zitten. De badkamer niet, want ivm vochtproblemen heb ik die vanaf het najaar altijd zacht aanstaan.
Ik ben echt in eens soort manie belandt rondom de keuken (en het koele licht) maar goed; we hebben een nieuwbouwhuis en onze kozijnen zijn “uitgevoerd in hardhout, fabrieksmatig dekkend in kleur gespoten” (spierwit). Ik overweeg het houtwerk te schilderen in een gebroken wit/neutrale tint of kleur maar ineens dacht ik: zou ik dat wit er ook af kunnen strippen?? Hout zou echt super vet zijn?
Heeft iemand toevallig een douche(cabine) van 60 bij 70 en is dat voldoende? Ik wil sowieso nog eens testen in een badkamerzaak maar ik ben nu aan het nadenken over een hoekbad maar als 60 echt te krap is dan ga ik het uit mijn hoofd zetten. Het wordt vaak als minimale maat aangegeven maar ik vind het lastig inschatten of het echt krap is.
Dat is niet voldoende. Een wasmachine is 60 op 60 CM.
Hier zie je heel veel van dit soort ronde douchedeuren, als je niet aan het douchen bent kun je die naar de muur toe klappen waardoor je veel ruimte bespaart. Is dat iets?
Ik heb een hele kleine badkamer en dus ook gekeken naar minimale maten. Wij kwamen uit op een hoekdouche van 80x80 met een schuine deur. In badkamerzaken hadden ze die dingen amper en bleven ze aansturen op een vierkante douche maar dat paste gewoon echt niet. Ik vind dit echt meer dan prima qua ruimte en het is hierdoor zo veel ruimtelijker. Ik zou dan geen ronde deuren adviseren want die nemen juist veel ruimte in, wij hebben gewoon een rechte deur
De ronde deuren die ik bedoel klap je in rivhting muur als je niet doucht, waardoor je juist ruimte bespaart. Maar je moet natuurlijk wel ruimte hebben om ze uit te kunnen klappen om te douchen.
Edit: volgens mij bestaat dit idee overigens ook met rechte deuren
Ja bedoel inderdaad als je staat te douchen. Bij ons zou de ander bij ronde deuren dan niet meer normaal naar de wasbak kunnen lopen en bij een rechte deur kan dat prima
Ah zo, ja dan zou ik er ook niet voor kiezen. Hier gaat dat dan nét, al moet ik zeggen dat we eigenlijk nooit bij elkaar naar binnen lopen tijdens het douchen.
Ja daar is de ruimte ook niet voor. Het is echt een hoek van +/- 65 centimeter breed en iets meer dan 70 centimeter diep. Er bestaan wel douchecabines van dit formaat (60x70) dus het zal niet onmogelijk zijn. Ik hoef ook geen luxe douche, maar ik vind het lastig in te schatten of je überhaupt je kont kan keren. Moet het eigenlijk eens uittekenen op de grond in een hoek ofzo.
Ik heb net onze eigen douche opgemeten maar dat lukt met jouw afmetingen inderdaad niet. Je hebt ze ook in kleiner formaat maar dat wordt oncomfortabel, dan je zit nogal snel tegen die wanden aan als je je bukt
Wij hebben 79 x 86 met een douchegordijn. Er zit een verhoging van tegels dus de binnenruimte is smaller. Ik denk 72 x 74. Ik vind dat in m’n eentje echt prima en met een cabine heb je ook nog eens geen douchegordijn. Ik heb toch al een hekel aan douchen daar maakt het comfort van de douche helaas niks in uit.
Dat is alsnog 10 centimeter breder natuurlijk. Diepte maak ik me geen zorgen om, we douchen nu in dezelfde ruimte maar dan ín het bad en met douchegordijn, dus dat is veel minder diep. Maar gaat me echt meer om de breedte.
Het is kiezen tussen douche in een bad en douche in een krappe ruimte, dus het wordt sowieso niet mega comfortabel.
Hm ja ik heb niet het idee dat ik ruimte tekort kom maar door het douchegordijn is het ook geen botsing als ik ertegenaan kom.
Wij zitten met hetzelfde dilemma als we tzt de badkamer gaan doen en ik zou 100% een mini douche doen. Love badderen. Maar m’n man haat douchen ook en die wil en geen douche in bad en geen mini douche.
Ja ik heb het net eens uitgemeten en ik vind 60 centimeter versus 70 centimeter echt een groot verschil! In principe zouden we wel 67 centimeter moeten kunnen hebben, dan moeten we alleen de deur wat verder van de muur afzetten. Hmmm.
Toch maar eens met een plattegrond aan de slag en dit kan ook nog, dit is met een 80 bij 70 centimeter douche,? Maar misschien werkt 75 beter:
Of dus dit wat ik eerst in mijn hoofd had, alleen kon ik niet helemaal het juiste formaat bad vinden, er blijft dan meer loopruimte over en dan zou ik de wasbak eventueel breder trekken.
Is er ook een mogelijkheid om de wc en de douche van plek te laten wisselen als je gaat verbouwen?
Kun je in de bovenste variant de douche niet groter maken? Dat hij dus met de wand tegen het bad aankomt? Dat heeft mijn zus ook maar dat is wel een ‘normale’ tegelmuur met een glazen deur, zo’n muur neemt ook weer x cm in natuurlijk, dus weet niet of je daarmee geholpen bent.
Edit: en je hebt ook douche-bad combinaties met deur, is dat nog een optie?
Kan je de wc en douche niet omwisselen? Of een smaller recht bad nemen?