Klussen in huis-topic

Hmm haha ik heb een houten vloer en bij ons zei de vloerverkoper gewoon op je knieën met een doek :woman_shrugging: en als je er eenmaal meubels zoals een bank hebt staan dat het ook prima daaromheen kan. Dus ja wel even een karweitje afhankelijk van het oppervlak maar niet moeilijk! 35m2 lijkt mij makkelijk in een uurtje gedaan op deze manier.

Die andere methode is vast beter? Maar klinkt wel bewerkelijker en onze vloerverkoper heeft echt niets over een boenmachine gezegd dus ik ga dat ook snel weer vergeten :joy:

1 like

Ik doe dit ook! Ook op aanraden van de vloerboer en wordt er weer mooi van altijd.

2 likes

Ik heb het wel al anderhalf jaar (sinds na het leggen) meer gedaan :joy::joy::joy: wordt wel eens tijd lol

Dus gewoon dweilen, laten drogen, en op je knieën, olie erover en met een doek? Dat klinkt alsof dat gaat lukken!

Tis mn eerste koophuis dus ineens moet ik gaan nadenken over schilderwerk, dakgoten en dit soort dingen dus het duizelt me allemaal een beetje.

Ugh ik heb vandaag geprobeerd een beschadigde muur aan te pakken met dat kant en klare stuc, muurglad, maar het is zo mogelijk alleen nog maar lelijker geworden. Echt zo zonde van alle tijd en energie (en geld haha, zit voor 100e aan pasta op)

1 like

Soms helpt het om het nog te schuren, daar kun je het dan nog redelijk glad mee krijgen!

2 likes

Ha bij mij was het resultaat echt dramatisch, dus ik heb ervoor gekozen de klus op Werkspot te zetten en nu is hij super strak :heart_eyes: stomme misplaatste arrogantie ook dat ik denk dat ik met nul ervaring wel even een muurtje kan stucen.

Ik ben trouwens as we speak mn vloer aan het oliën, gewoon op mijn knieeen en het is inderdaad best goed te doen zo!

1 like

Ik ben sinds m’n tegelproject in een soort klusmanie belandt :joy: voel mij zo zelfstandig en capabel :joy:

Ben als een maniak overal in huis eindelijk dingen aan het ophangen (op zich kon ik natuurlijk al wel een gaatje boren in de muur maar stelde het toch steeds uit), heb gister eeeeeindelijk de gordijnen in de woonkamer opgehangen en nu ben ik bezig met lampen ophangen (waarvan ik de fitting en het draad en alles zelf in elkaar moet zetten enzo). Binnenkort ook eindelijk maar eens plinten leggen…

Kan nog geen resultaatfoto van het tegelproject/keuken delen helaas want moet nog steeds de stang ophangen, maar daar zijn wat euvels ontstaan :smiling_face_with_tear: maar ook daar heb ik al oplossingen voor bedacht, alleen nog op het materiaal wachten

6 likes

Zo dit heeft wel echt z’n tol geeist vandaag haha ik ben in tijden niet zo onbeschrijfelijk boos geweest :face_with_symbols_over_mouth::sob:

Sowieso ben ik van 12:30 tot 21:00 bezig geweest met het project lampen ophangen en eentje hangt nu nog te laag en de laatste hangt helemaal niet omdat ik wilde kijken hoe die middeleeuwse fittingen werkte en het sinds het vastzit niet meer losgaat :face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth: maar het moet los om er een snoer doorheen te kunnen trekken/draden te bevestigen etc echt AHHHHH wat ongelooflijk frustrerend om de hele dag bezig te zijn met iets waarvan ik dacht, max 2 uurtjes, en dat het dan niet eens gelukt is :sob:

@boonie haha moest wel ff lachen om deze twee posts. Je wilt het op dit moment niet horen maar het beste is te kappen en morgen de situatie opnieuw te bekijken en hopelijk gaat het (in mijn ervaring meestal) dan soepel opeens. Je kan het! Het is al heel wat dat je dit allemaal onderneemt zelf!

1 like