Klussen in huis-topic

Kent iemand toevallig een goede tegelzetter met werkgebied in het midden van het land? Mijn badkamer is al gesloopt en de aannemer is gestart, maar hij geeft nu aan niet voldoende expertise te hebben om mijn speciale tegels te plaatsen. Hij heeft dat blijkbaar niet voldoende geregistreerd toen ik hem vertelde wat voor soort wandtegels ik zou nemen. Ik ben dus met spoed op zoek naar een andere partij.

Weet iemand of er nog bouwmarkten zijn waar je zelf meegebracht plaatmateriaal kan laten zagen? Het gaat in dit geval om pax kastdeuren. Bij de meeste bouwmartken zie ik dat ze alleen in die bouwmarkt gekocht materiaal zagen.

Heeft iemand wel is zulke tegels gebruikt?
https://www.action.com/nl-nl/p/3215287/zelfklevende-vloertegels/
Gaat om het toilet beneden wat nodig een make over nodig heeft maar wel een budget versie. We lopen er dus niet veel op, denk dat het in een keuken oid eerder gaat slijten

1 like

Ah, klussen in huis topic ipv interieurtopic :star: Ik ga zelf vloerbedekking leggen op de overloop en ben nog op zoek naar een mooie afwerking voor de bovenste traptrede. De trede loopt alleen niet glad over in het stootbord maar met een soort extra hoekjes (oorspronkelijke jaren 30 trap). Ik twijfel dus of een hoekprofiel of trapkant goed vast kan maar vind dat ook sowieso geen mooie oplossingen. Heeft iemand nog een ander idee? Door laten lopen in een traploper was de droom maar we willen hier niet lang meer wonen dus gaan die investering niet doen.

Ik wil absoluut niet pocket watchen maar is dit niet duurkoop? Je koopt die stickers bij de Action aan 6,79 euro/m2. Ik ga ervan uit dat je wc geen balzaal is en ongeveer 3 a 4m2 groot is. Ik zou eens online kijken naar restpartijen of goede deals, heb je tegels voor zo’n 40 euro en met materiaal bij denk ik dat je safe zit met 75 euro.
Zal je ook niet opnieuw moeten doen zoals bij de stickers.

1 like

Zou eerder de tegels verven!

1 like

@Noodle ik snap wat jullie bedoelen maar is een woningbouw toilet wat hopelijk binnenkort aangepakt gaat worden. Heb bijvoorbeeld ook (nog) geen tegels op de muren. Wil even een tijdelijke, makkelijke oplossing haha

2 likes

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar een toilet wil je natuurlijk wel goed en regelmatig kunnen dweilen, dus ik denk dat wel iets slijtvast moet hebben waar ook geen water tussen kan kruipen. En zeker als je met een man samenwoont die rechtopstaand plast (sorry maar ik heb dan altijd het idee dat er bij sommige mannen somehow urine naast het toilet belandt :woozy_face: )

2 likes

Ik ga mijn keuken verbouwen. Na uren lezen op tweakers en verschillende winkels bezocht te hebben, heb ik een keuze gemaakt voor een bedrijf. Voor de mensen met ervaring, hebben jullie nog advies? Ik heb nog nooit zoiets groots aangepakt, dus ben best overweldigd haha.

En wellicht hebben jullie tips wat handig is qua planning of voor de periode dat je even geen keuken hebt? Om kosten te besparen behoud ik dezelfde opstelling, dan hoef ik hopelijk ook niet te laten stucen. En ik wil zelf gaan tegelen :construction_worker_woman:

2 likes

Bij de kwantum hebben ze vaak kleine stukjes vinyl zeil, voor de wc kost dat dan bijna niks. Helemaal als het maar voor tijdelijk is.
@matroos ik vond het wel handig dat de periode dat wij geen keuken hadden in de zomer was. Lekker buiten op t camping stelletje koken, was heel gezellig. Hebben wel een koelkast van iemand geleend.

5 likes

Wat ga je precies doen? Of wil je daar ook advies over?

Ik heb niet m’n keuken verbouwd maar wij hebben waar mogelijk wel zelf onze keuken geplaatst in een nieuwbouwhuis. Ikea kasten en frontjes van ergens anders geplaatst, en zelf de koelkast, vaatwasser en afzuigkap geplaatst. Losstaand fornuis laten doen en aanrechtblad van natuursteen ook laten doen. Tegelen recent zelf gedaan! Was veel meer werk dan ik had ingeschat (groot oppervlakte) maar wel goed te doen. Zal binnenkort nog even een foto plaatsen trouwens :sweat_smile:

Mbt zelf klussen doen die je nog nooit hebt gedaan heb ik afgelopen twee jaar vooral geleerd dat je het meeste echt wel zelf kan maar dat je beter drie keer meer tijd rekent dan je denkt nodig te hebben. Dat is m’n tip voor de planning :sweat_smile:

En ik vind @Bertha haar tip voor de zomer wel een goeie als je zo lang kan/wil wachten. Wij hadden toevallig een multicooker dus daar hebben wij veel eenpansmaaltijden in gekookt de eerste periode zonder keuken.

2 likes

Ik zag laatst een tiktok van iemand die deze vloertegels in de wc wou gebruiken en dat was een compleet fiasco, het kan blijkbaar alleen op echt gladde ondergronden dus als er nu al tegels inzitten dan plakt het niet. Dasrnaast was t volgens mij ook heel moeilijk om goed uit te knippen en al met al zag t er ook gewoon foeilelijk uit. Gebaseerd op die video zou ik het absoluut afraden.

3 likes

Heeft iemand wel eens isolerende raamfolie van bijvoorbeeld tesa of action gebruikt? Ik heb nog gedeeltelijk enkelglas in huis en overweeg om dit uit te proberen. Ik ben benieuwd of dit echt helpt en of je het makkelijk kan aanbrengen?

Ik zag inderdaad dat het moeilijk is en veel geduld vereist om het te plakken. Gelukkig ken ik iemand veel geduld en is perfectionistisch dus dat komt wel goed waarschijnlijk.

Zit er ook aan te denken om de tegel op de grond misschien te verven, maar dat hebben vrienden van mij gedaan en door hakken enzo is dat niet zo mooi meer

1 like

Met dit soort dingen denk ik altijd proberen kan geen kwaad. Het zal er niet meer van tochten toch haha

1 like

Je hebt ook van die speciale garageverf, volgens mij kan die wel tegen een stootje

1 like

Ook goed om te proberen! Ik loop wel is op hakken en mn vriendinnen ook, wil ze ook niet verplichten om hun schoenen uit ge doen voor je naar het toilet gaan haha.

Heb zelf met mn hakken live meegemaakt dat er een stukje verf losliet door mn hak.

Ik heb jaren geleden van die zonwerende folie op mijn raam geplakt en dat zou er makkelijk weer af kunnen, maar door de zon (de ironie) is het helemaal vaccuum op het glas geplakt oid. Eindstand heb ik een heel weekend dat kutfolie van het raam afgekrabd met een glaskrabber.

Nog een gratis tippie namens familie: als je een kamer leuk wilt aankleden door stickers op muren te plakken, dan trek je de verf erbij af. Ook met een föhn blijven er resten achter

@Bertha Hij zal binnen nu en 3 maanden geplaatst worden, dus buiten eten wordt hem niet. Maar ik denk dat ik gewoon zo’n pitje bij iemand ga lenen. Ik heb nu gelukkig een losse koelkast en vriezer, dus die zet ik dan gewoon tijdelijk in de woonkamer of slaapkamer ofzo :smiley:

Ik vind het vooral lastig hoe je alles moet plannen: slopen, elektra en leidingen verleggen, nieuwe keuken laten plaatsen. Ik overzie dat gewoon niet echt. Ik ga van gas naar inductie, dus laat ook meteen mijn meterkast vervangen. Ik hoop in elk geval dat ik het in mijn vakantie gepland krijg, want dat scheelt al wat gedoe en stress.

Thanks voor de tip @boonie Ik ga ook een stukje zelf stucen met mijn vader en dat hebben we allebei nog nooit gedaan, dus we bedachten al dat we veel tijd moesten nemen en dat we gewoon moesten beginnen bij het deel waar kastjes voor komen :sweat_smile:

1 like