Klussen in huis-topic

Ah wat leuk om te horen! Is al het behang er nu af?

1 like

Beneden wel. Alles is eraf en ook opnieuw behangen. Vandaag boven begonnen en mezelf getrakteerd dus op twee nieuwe krabbers :grimacing:

1 like

Haha getrakteerd. Lekker bezig! Ik heb laatst de gang bij ons behangen met van dat glasvezelbehang en wat is dat rommel zeg. We hebben nu van dat voorbeschilderde glasvezelbehang gekocht en dat werkt veel beter. Ik had daarna ook geen mini splintertjes meer. Dus mocht je dat ook gaan doen, is dat ook nog een tip.

2 likes

We hebben alleen vliesbehang gebruikt. Maar wat ik eraf heb gehaald was volgens mij wel glasvezel want heb overal kleine wondjes en pijnlijke dingen op mijn handen.

Heeft iemand al eens muurglad van alabastine gebruikt?

Wil dat graag voor 1 muur gebruiken. Mijn vader zegt dat ik het niet moet doen maar dat is echt een pessimistische klusser maar ik een beetje te optimistisch misschien.

Ik heb dat op zolder en in de gang beneden gebruikt. Op zolder is het best goed gelukt, je ziet wel nog wat oneffenheden maar het is een zolder. In de gang was het oppervlakte veel ongelijkmatiger (vorige bewoner had een spiegel in de muur gestuct dus moesten ook dat gat vullen) en is het niet mooi geworden. Het is een goedkopere oplossing dan een stucadoor en echt goed zelf te doen maar zou het zelf niet nog eens ergens doen waar het in het zicht is.

Resultaat in de gang

1 like

Hahah ja en het was echt een drama! Ik heb de klus daarna direct op Werkspot gezet.

Maar het was ook midden in de zomer en bloedheet, dus misschien droogde dat spul toen ook te snel.

1 like

Ik heb het in de keuken gebruikt. Je kan het nadien nog schuren met fijn schuurpapier zodat het mooi glad is. Het is wel best lastig om aan te brengen.

1 like

Wij hebben het gebruikt over spachtelputz. Het is niet makkelijk(je moet er even handigheid in krijgen) en het schuren daarna was heel veel werk. Maar nu hebben we wel mega strakke muren en op een muur een strak fotobehang erop. Heel blij mee!

3 likes

Kun je die wand niet met renovlies behangen?
Ik ben echt verrassend positief over renovlies tov stuc

1 like

Ja daar heb ik ook over getwijfeld, maar weet nog niet wat ik daarna wil met de muur en weet niet of je daarna nog normaal behang zou kunnen aanbrengen? Vond je dat makkelijk werken?

Ben sowieso nu op een punt dat ik zo gestresst ben, met 4 kamers tegelijk bezig ben, alles lelijk vind en geen beslissingen meer kan maken :sob::grimacing:

1 like

Ik heb t op zolder gebruikt en daar is t eigenlijk heel goed gelukt, je ziet zo goed als nul oneffenheden hier. Ik heb wel na t het aanbrengen en drogen alles heel goed en lang met een elektrische schuurmachine geschuurd. En ik heb daarna op de nog kleine oneffenheden opnieuw een beetje muurglad aangebracht met een klein plamuurmes en dat daarna weer gedroogd. Het geeft alleen wel een ongelofelijke stofbende (het opschuren met schuurmachine( dus je moet wel echt een lege kamer hebben en goed alles afdekken, maar het resultaat is nmm wel professioneel nu (of ik ben gewoon te koppig en zelfverzekerd).

Ik laat mijn huis helemaal doen door een schilder en ik heb de kleuren uitgekozen maar wist nog niet helemaal zeker wat waar op welke muur, dus ik heb hem een free pass gegeven. Zo spannend!!

13 likes

Heel tof dat je dat doet! Wat voor kleuren heb je gekozen?

@Karl_Lagerfeld jouw verbouwing en de vragen die je stelt geven me echt flashbacks naar een half jaar geleden. Al dat behang afsteken, hoe krijg je die muren vervolgens weer netjes, de stress :sob:

1 like

Ik wil mn dochter graag een nieuwe kamer geven. Ze wil graag roze, blauw, roze. Een vleugje zeemeerminachtig.

Nu kwam ik dit behang tegen

Alleen, ik haat behangen. Denken jullie dat het te doen om is dit effect zelf te bereiken dmv tamponeren met verf?

6 likes

Nee, ik denk dat je de overgang niet mooi krijgt in een gradient. Ik vind persoonlijk behangen echt prima, dit is ook een heel vergevingsgezind patroon qua naad. Heb je geen vrienden die 't samen willen doen tegen een lekker diner ofzo? Of via Werkspot?

3 likes

Hey! Dankjewel voor je reactie, ik was er al een beetje bang voor. Maar is niet erg, dan ga ik iets anders verzinnen. Ik heb nu ook even niemand die me kan helpen dus ik moet wel iets doen wat ik zelf kan doen

1 like

Ik had vanuit mezelf geredeneerd, dat ik behangen makkelijker vind. Als dat geen optie is zou ik het zelf gewoon proberen denk ik, met nat-in-nat rollen, zoiets als dit: https://youtu.be/c65NfvlDUPM?si=rFzo20KvDmAJs9jl

Alleen dan zou ik de twee verfkleuren die naast elkaar komen onderling ook nog los mengen in een bakje en rollen op de grens van de twee kleuren. Een verfspuit met compressor zou nog fijner werken, maar dat moet je maar net hebben natuurlijk.

1 like

Wanneer heb je voor het laatst behangen en hoe was dat toevallig vrij dun / goedkoop behang? Als je een beetje kwaliteit behang hebt is het echt prima te doen, zelfs alleen.

4 likes

Het doet me denken aan muren die in de Waldorfwereld vaak met aquarel worden gemaakt! Die zijn wel vaak met wat aardsere kleuren, maar het kan dus zeker wel!

Oh het heet Waldorf lazure painting / lazuring zie ik. Dat zoekt wat makkelijker!

1 like