Klussen in huis-topic

Iedereen bedankt voor jullie reactie! Ik had helemaal zin om alsnog aan de slag te gaan en liet het aan mn dochter zien. Zegt ze: ik vind dit geen goed idee. Zo wordt mijn muur echt een chaos. :weary::joy:

7 likes

Snapt iemand iets van doucheputjes? Uit mijn doucheputje komt een luchtstroom die stinkt. Soms waait mijn doucheput dekseltje er zelfs uit. Mijn huisbaas kan er geen oplossing voor bedenken. Ik kom niet verder dan dat het stankafvoerklepje mist, maar zou geen idee hebben welke hier dan in moet. Ik kom ook niet veel verder met Google.

2 likes

Weet niet hoe het bij deze precies zit, maar bij mij zit over dat pijpje nog een bakje wat dat pijpje afdekt. Zou met deze foto naar de bouwmarkt gaan en het daar vragen .

2 likes

Klinkt alsof de afvoer of ontluchting niet goed is aangelegd. Dus is niet echt aan te pakken met een nieuw afdekdopje ofzo

Ik zou je huisbaas aanraden om iig te (laten) checken of de ontluchtingspijp verstopt is.

1 like

Ja dat klinkt alsof er geen waterslot is. Er zou toch geen open (lucht)verbinding moeten zijn? Supervervelend, dit lijkt me echt een huisbaasding.

1 like

Die buis die aan dat putje zit is de stankafsluiter. Hier geen tips helaas want ik denk dat de woningbouw hier al 12x is geweest voor stank en slecht doorlopend putje.

Bij mij is rioolservice de volgende stap, misschien voor jou ook?

1 like

Ohhh vreselijk! Die lucht is ook echt niet fijn.
Hoop dat ze er wat aan kunnen doen uiteindelijk, de huisbaas zei “ik heb het gegoogled en ik snap het ook niet” hahaha. Zal binnenkort hem even vragen of die het dak al op is geweest en of die anders wat kan regelen

3 likes

Zit er wel altijd water in je putje? Anders is de verbinding ‘open’. Zelfde als wanneer er geen water in je wc zou staan zegmaar. Je dopje met gaatjes gaat in het water en sluit het zo af. Dat zou moeten werken. En anders is een bakje erop zetten nog een optie, bij ons valt het water vaak weg in het doucheputje dus dan heb je die stank, dat is irritant maar we hebben er altijd een bakje opstaan (even naar de zijkant schuiven als je gaat douchen) waardoor het niet stinkt.

Mijn verbouwing is eindelijk bijna af, we moeten alleen nog de laatste puntjes op de i. We hebben samen met de buurman de gordijnrails opgehangen (aan het plafond) en hij vindt de plafonds op de eerste verdieping “spannend zacht” en hoopt dat de gordijnen blijven hangen :scream: feck, ik weet al waar ik me de komende dagen druk om ga maken

Je weet toch waar je het plafond van gemaakt hebt? Als dat ok materiaal is hoef je je echt geen zorgen te maken om het oordeel van de buurman.

Nee want ik heb het plafond zelf niet gemaakt, het is een huis uit de jaren zestig, geen idee wat het is eigenlijk.

2 likes

Aha, ik dacht dat het nieuw uit de verbouwing was! Met de juiste plug kunnen de meeste materialen wel wat dragen hoor, komt vast goed.

1 like

Jaa, er zit wel water daarin! Dat loopt ook niet langzaam weg oid en het douchewater stroomt ook altijd goed weg. Dus weet niet zo goed waar het dan nog aan kan liggen

Ja misschien zitten er gewoon gipsplaten onder inderdaad, niet alles is beton…

2 likes

@Geranium ik hoop dat je fischer duopower pluggen gebruikt hebt :grimacing:

Jazeker!

Heb jij ervaring met dit soort zaken? Haha

2 likes

M’n ervaring is dat je met die duopower pluggen in alle soorten wanden dingen met veel gewicht kunt ophangen :grimacing: en inderdaad wel eens afgeleerd om goedkopere pluggen te gebruiken. Waarschijnlijk zijn andere pluggen in veel situaties prima geschikt maar ik neem wat dit betreft graag het zekere voor het onzekere.

1 like

Thanks! Tot nog toe blijven ze hangen :blush:

1 like

Ik wil een muur fixen. Er zitten nog een aantal lange schroeven met plug, die ik er met schroevendraaier echt niet uitkrijg. En op een paar plekken zitten er gaten in het stucwerk. Ik heb al knauf renoband en een tube albastine muurvuller gehaald voor de gaten. Maar heeft iemand verder nog tips voor zowel de schroeven als de gaten?

foto's

De schroeven steken behoorlijk uit, dus ik zou ze met een tang vastpakken en dan draaien.

1 like