Klussen in huis-topic

Ja, waterpomptang zou ik ook proberen.

Ik zat het laatste jaar niet lekker in mijn vel dus 0 geklust aan ons klushuis. En nu zit in ein-de-lijk weer in een flow! Deze week al: keldervloer gemaakt, kapot dakraam gefixt, kapot deurslot gefixt, plankje gemaakt in gootsteenkastje, aanrecht met vochtschade verlijmd, kinderkapstokje gemaakt en toiletrolhouder opgehangen. :sweat_smile: Op naar aangenaam wonen!

23 likes

Ik haalde een paar tochtprofielen bij de toolstation.
Zegt die man: “Ja, en nu moeten ze er nog wel op he! Ga je het uitbesteden?”
Ik: “Eh, was ik niet van plan, hoezo?”
Hij: “Heb je wel schroefjes thuis, en een schroefmachine?”
:nauseated_face:
Ik trek dit ZO slecht. Dit zou hij nooit zeggen tegen een man aan de balie. En zo groeien wij vrouwen op met het idee dat klussen niet voor ons is en we een ander nodig hebben.

14 likes

Pff, niet normaal. Kan je helemaal moedeloos van worden.

Toevallig vandaag ook zo iets vergelijkbaars.
Plinten besteld en werden geleverd. Vracht stond aan de straat en moest het huis in gesjouwd worden. Die man constant tegen mij ‘pas op, het is zwaar hè’, ‘ lukt het wel?’ En (nog het ergste) ‘pas op voor de stuc’.
Die opmerkingen kreeg mijn man en schoonvader niet.
Pff, ik heb die man even een optater gegeven, doe eens even normaal.

2 likes

Je hebt die man geslagen? Hoe reageerde hij daarop?

2 likes

Huh waar lees je dat

1 like

Optater is een klap toch?

13 likes

Haha ik dacht ook al, die bedoelt hopelijk iets anders. :sweat_smile: maar frustrerend denigrerend inderdaad! Toen ik zwanger was en nog kluste aan ons klushuis kreeg ik ook nonstop commentaar van langslopende mensen, verschrikkelijk.

Ontopic: @Koekwaus waar heb jij je plinten besteld?

1 like

Oh ik dacht ook net zoiets als iemand op z’n donder geven

1 like

Haha, nee ik heb absoluut niet die man geslagen. Ik doelde op een woordelijke feedback moment.

@Indigo bij de plintenfabriek. Voor de rest heel erg tevreden over.

2 likes

En…??? Hoe is t geworden

Hoe zouden jullie gordijnen (laten) maken en ophangen voor kastjes? Gaat om het afdekken van een wasmachine en een keukenkastje. Kan bijv uittrekbare stangen vinden in de goede maat die meestal voor een douchegordijn worden gebruikt. En zag ook dat Liesbeth Rasker in een van haar klusvlogs iets deed, maar snap niet helemaal wat ze ervoor gebruikt:

1 like

Je ziet haar op die eerste foto nano tape gebruiken

2 likes

Ik zou het gewoon met een gordijnrail doen, die kan je op maat zagen

2 likes

Er bestaan ook flexible gordijnrails als het in een bochtje oid moet.

2 likes

Met zo’n set van de Hema?

2 likes

Wat een geweldige productfoto :grin:

13 likes

Ja, hè, ik zag 'm ook, daar heeft iemand veel lol aan beleefd om het zo neer te leggen!

7 likes

Ik heb dit op een paar plekken in huis, hangt een beetje van de locatie af wat ik gebruik om het aan te hangen. Het makkelijkste vind ik de Räcka roedes van IKEA met dit ophangding erbij:

IMG_9277

En op andere plekken waar het gordijn niet van wand tot wand gaat heb ik dit, gewoon een schroefhaakje en ronde buis/roede van de bouwmarkt. Zelfde idee als die set van de Hema maar dan niet flexibel en iets steviger:

En als je een naaimachine kunt bedienen of iemand kent die dat kan, dan kan je ze ook zelf maken. Is echt extreem makkelijk.

4 likes

Ik heb deze op meerde plekken, heel subtiel en makkelijk op te hangen/ los te halen.

1 like

Ik heb ineens mieren in huis en vond dat ze via een stuk kapot cementlaagje (tussen tegels en het huis) naar binnen komen. Ik wil dat dus graag dichtmaken, maar hoe is dat het handigst (en voordeligst/zonder dat ik een grote zak beton moet kopen ofzo :joy:). Ik wil ook nog een minimuurtje metselen voor een plantenbak, kan dat gewoon met zoiets trouwens: Weber Beamix Alles-in-één Mortel - 10kg - Grijs

En zou ik dat dan ook voor het gat kunnen gebruiken? :eyes:

1 like